Forsikring - 51 år
Fra : Erik

Dato : 12-11-04 21:56

Hej

Jeg står og skal til at købe ny bil i januar eller feb. måned 2005, og jeg
har kig på en Honda Civic 5 dørs (1.4) til 205.000 kr. eller en Hyundai
Elantra 1.6 GLS (5-dørs) til 185.000 kr. Jeg er 51 år og har haft bil fra
ca. 1980 til 1994, men ikke de seneste 10 år bl.a. pga. udlandsophold. Det
gør, at jeg kommer til at starte som ny bilist i forhold til bilforsikring.
Jeg har fået at vide, at Hyundai har et samarbejde med Topdanmark, således
at jeg kan få en kasko/ansvarsforsikring til ca. 10.000 kr. pr. år.

Ved I, om der er også er mulighed for en rimelig forsikring for Hondaen?

Er der andre muligheder for at slippe for at betale omkring 20.-25.000 kr. i
årlig forsikring?

På forhånd tak

Erik

Fra : Mogens

Dato : 12-11-04 22:55

"Erik" <ej@alibi.dk> skrev i en meddelelse

> Ved I, om der er også er mulighed for en rimelig forsikring for Hondaen?

Jeg vil tro, at GF er din redning...
www.gf-forsikring.dk

Fra : Erik

Dato : 12-11-04 23:32

Hvordan - har GF aftale med Honda?

Jeg har haft ringet til dem - over 20.000 kr. om året.

Erik

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-11-04 00:01

> Hvordan - har GF aftale med Honda?
>
> Jeg har haft ringet til dem - over 20.000 kr. om året.
>
> Erik

Jeg tror du skal skrue forhandlingstalentet på og prøve GF igen, pres dem
lidt og fortæl hvor billigt konkurrenterne kan gøre det. Med den alder og de
biler du overvejer, er du jo ikke i nogen som helst risikogruppe.

Jeg gav i 2003 hos GF ca. 13.150 kr. for ansvar og kasko på en Civic sedan
1,4 90 hk årg. 1997 (nypris 210.000 med ekstraudstyr), og en Concerto 1,6
124 hk årg 1994 (nypris 190.000 så vidt jeg husker). Med i det beløb er der
også ansvar på en trailer og en campingvogn, og i 2004 fik jeg 4737 kr.
retur så jeg gav ca. 8413 kr. i 2003 i postnummer 4000.

Med venlig hilsen Kim

Fra : JIB

Dato : 12-11-04 23:35

"Erik" <ej@alibi.dk> wrote in message

> Ved I, om der er også er mulighed for en rimelig forsikring for Hondaen?
>
> Er der andre muligheder for at slippe for at betale omkring 20.-25.000 kr. i
> årlig forsikring?

Prøv Rasmussen Assurance i Køge. De tegner hos Lloyds og har
bilforsikringer til en yderst fornuftig præmie.

Da jeg var ny bilist for 5 år siden fik jeg en kasko+ansvar hos dem til
7.500 penge om året. TopDanmark og Codan skulle begge have over 20.000,-

Vh. JIB

Fra : Kent Glerup

Dato : 13-11-04 12:02

> Er der andre muligheder for at slippe for at betale omkring 20.-25.000 kr.
> årlig forsikring?

Hvis du kan holde til at køre Skoda, kan du få en billig forsikring hos
Topdanmark.
Mellem 6000 og 8000,- for en Fabia eller Octavia. (eller deromkring)

MVH
Kent Glerup

Fra : jones_net

Dato : 15-11-04 13:27

> [...]
>
> Er der andre muligheder for at slippe for at betale omkring 20.-25.000 kr.

Du kan få billige forsikringer gennem Fiat og Skoda forhandlere - de tegner
hos TopDanmark (men det kræver at du køber en Skoda/Fiat) - kan det være
samme system som ved Hyundai (kan ikke finde noget på hyundai.dk om billige
forsikringer...)?

/J