Diagonal- og radialdæk
Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 16-05-01 23:06

Bare til oplysning:

Der er kun de to ovennævnte typer dæk iht. færdselsloven. Og der skal blot
sidde samme type på samme aksel. Altså kan man bruge forskellige typer til
hhv. for- og baghjul på en motorcykel.

Mvh.
Jacob

Fra : Preben Christensen

Dato : 16-05-01 23:16

Ja men hvem dælen vil da køre på diagonaldæk

Fra : boe

Dato : 17-05-01 07:56

"Preben Christensen" <cfp13380@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Ja men hvem dælen vil da køre på diagonaldæk

Så, så, ikke håne Det er der da mange der gør - bl.a. gør jeg.

Bo, VF1000F (som ifølge den tidligere ejer styrer som et punkteret badekar,
hvis der kommer radialdæk på)

Fra : Henry

Dato : 17-05-01 08:41

> Så, så, ikke håne Det er der da mange der gør - bl.a. gør jeg.
>
> Bo, VF1000F (som ifølge den tidligere ejer styrer som et punkteret
badekar,
> hvis der kommer radialdæk på)

Præcist beskrevet

Dertil skal siges at jeg jo _kun_ har prøvet to forskellige R dæk, begge fra
Michelin. _SKOD_ på den cykel kan jeg bare sige.

mvh
Henry (der har rundet 3000 km på sin VFR som koster 1600-1800kr pr
radial bagdæk :( )

Fra : boe

Dato : 17-05-01 08:56

"Henry" <henry@mail.removethis.dk> wrote in message

> mvh
> Henry (der har rundet 3000 km på sin VFR som koster 1600-1800kr pr
> radial bagdæk :( )

Jamen med så stort et kørselsbehov, er du vel snart moden til at vi bytter
cykler, så du kan nøjes med billige diagonaldæk

Bo, VF1000F

Fra : Henry

Dato : 17-05-01 09:12

> Jamen med så stort et kørselsbehov, er du vel snart moden til at vi bytter
> cykler, så du kan nøjes med billige diagonaldæk

Suk, don't tempt me jeg savner stadigvæk den rigtige power, sjovt nok
smider de samme effekt i asfalten, det er bare ikke helt på samme måde.

Jamen det her er jo ude af "tråden", så vi må hellere flytte den videre
diskussion for ikke at få en over fingerene.

mvh
Henry

Fra : Henry

Dato : 17-05-01 08:53

Har iøvrigt dyrket Armand's m.fl. påstand om VF1000F'eren som den første MC
med standard monterede Radialbagdæk, jeg har nu nærlæst 6 forskellige danske
tests af hhv. VF1000F og VF1000R (jeg har tests ingen med F2'eren) og i
ingen af dem er der nævnt radial med et eneste ord. Nop ikke et eneste.

Men her må jeg så alligevel bide i græsset :( for jeg faldt nemlig over en
anden artikel om bridgestone radialdæk til MC'er, og pussigt nok nævnes
(desværre) VF1000F som den første MC med standard monterede radialdæk,
hmmmm.

Gad vide om der er andre her i NG der kører på VF1000F og som kan fortælle
om deres erfaringer med R dæk.

mvh
Henry

Fra : Eg Egemarke

Dato : 17-05-01 01:23

Det gør jeg da på min Izh (og det er MEGET spændende til tider)
men de bliver da osse skiftet snarest da der er lig nul grip i dem, da den
compound der er brugt vist bedst kan sammenlignes med brugte kondomer og
engangs bestik selvom de har en normal gummi farve (sorte) er de aldeles
livfarlige i regnvejr

MCh Eg

--
Interreseret i Russiske Mc´er som jeg der kører på Izh Planeta 5
så kig her: