Den nye Octavia
Fra : Allan Møller

Dato : 10-11-04 21:19

Sidder her og kigger på nettet hos Skoda og ser at den
fåes med en 1.9TDI og en 2.0TDI er forskellen ikke andet end de 0.1 L ?
De yder hhv 105 HK og 140 HK
Gå ud fra at 2.0 er den nyeste udvikling ?

Prisforskellen er lidt over 10.000 Svkr - hvad ville i vælge ? Og hvorfor ?

Automatgear i en Skoda er det "almindeligt" eller Tiptronic ?
Regner ikke med at Skoda fåes med DSG.

Mvh. Allan

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 10-11-04 22:38

"Allan Møller" <a.l.l.a.n@a0l0l0a0n0m.dkfjerndetteognuller> wrote in message
> Sidder her og kigger på nettet hos Skoda og ser at den
> fåes med en 1.9TDI og en 2.0TDI er forskellen ikke andet end de 0.1 L ?
> De yder hhv 105 HK og 140 HK
> Gå ud fra at 2.0 er den nyeste udvikling ?

Det er den også. Jeg mener også at 2.0´eren har 16 ventiler

Hilsen Ole Frederiksen

Fra : Janner

Dato : 11-11-04 08:27

> Prisforskellen er lidt over 10.000 Svkr - hvad ville i vælge ? Og hvorfor
> ?

Ville vælge den lille model og indkøbe en boks ved Landberg
www.bokstuning.dk , jeg har den "gamle" 90 hk'er TDI'er med en sådan boks og
det dur da bare simpelt hen fantastisk både med kræfter og diesel økonomi.

Octavia efter 4000 km. gennemsnit 18,5 - 21 km./l

Min gamle bil Pug 307 HDI 14 - 16 km./l

Så hvem var glad der Puggen blev købt tilbage af Pug forhandleren.

Hygge

Jan

Ps. Ikke et ondt ord om Pug ... Det er bare en lorte bil ho ho ho er vist
lidt for vågen her til morgen ... må hellere gå ind og få malet det sove
værelse færdigt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-11-04 11:01

"Janner" <jan@nospam_spørg_efter_rigtig_adresse.dk> wrote in message

> [...]
>
> Min gamle bil Pug 307 HDI 14 - 16 km./l
>

> Så hvem var glad der Puggen blev købt tilbage af Pug forhandleren.

Hvorfor blev den købt tilbage ?
Var der en masse problemer med den eller ?

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Janner

Dato : 11-11-04 13:40

> Hvorfor blev den købt tilbage ?
> Var der en masse problemer med den eller ?

Ja den havde været voldsomt chippet uden det var oplyst ... chippen fulgte
ikke med bilen da jeg købte den.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-04 13:50

"Janner" <jan@nospam_spørg_efter_rigtig_adresse.dk> skrev i en meddelelse

> Ja den havde været voldsomt chippet uden det var oplyst ... chippen fulgte
> ikke med bilen da jeg købte den.

Og så købt de den bare tilbage, el. hur ?.

Fra : Claus

Dato : 11-11-04 17:43

"Janner" <jan@nospam_spørg_efter_rigtig_adresse.dk> skrev i en meddelelse

> Ville vælge den lille model og indkøbe en boks ved Landberg

Købe en tuningsboks når prisforskellen er 10.000 svenske trædollars....!!!
Svarer til ca. 8.000 DKK. Aldrig i livet, ville jeg chiptune min nye diesel
for at spare 8000 minus prisen for boksen minus bøvlet med at sælge den og
skulle forklare køber at den ALDRIG har været chiptunet - nogensinde.

Undskyld min sarkasme, men her stopper min begejstring for chiptuning altså.

I bedste mening
/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-04 13:48

"Allan Møller" <a.l.l.a.n@a0l0l0a0n0m.dkfjerndetteognuller> skrev i en
meddelelse

> De yder hhv 105 HK og 140 HK
> Gå ud fra at 2.0 er den nyeste udvikling ?

De bruger begge VW's PumpeDyse, PD, teknik, den nøjagtige forskel kender jeg
ikke. Ingen af "den gl." Octi.I 90/110 hk.TDI benytter den teknik, hvis det
er det du mener m. "nyeste udvikling".

> Prisforskellen er lidt over 10.000 Svkr - hvad ville i vælge ? Og hvorfor
> ?

Hvis der KUN er motoren til forskel, 105hk + evt. en boks. Men lur mig om
der ikke er mere ;).

> Automatgear i en Skoda er det "almindeligt" eller Tiptronic ?
> Regner ikke med at Skoda fåes med DSG.

Svjv. bliver en pløremølle kun hjemtaget til DK. på bestilling, så måske du
kan gøre os klogere ;).

Fra : MM

Dato : 11-11-04 15:55

"Allan Møller" <a.l.l.a.n@a0l0l0a0n0m.dkfjerndetteognuller> skrev i en
meddelelse news:419277a4$0$33744$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> ?
>
> Automatgear i en Skoda er det "almindeligt" eller Tiptronic ?

I skodas brochurer for octavia'en står der at hvis man bestiller automatgear
så er det DSG gearkassen som bliver monteret.
Jeg ville vælge 2,0'eren, den er simpelthen utrolig lækker at køre med.

~M

Fra : Allan Møller

Dato : 11-11-04 20:07

Det gør den så alligevel - var lige ude og snakke med Skoda
og det er DSG gear - som jeg ikke kender noget til ud over hvad
man hører herinde - og i lyder jo glade for det i en Audi eller VW.

Mvh. Allan