Det er groft!
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-11-04 13:21

Ikke nok med at svenskerne kun betaler en yderst ringe sum for deres
nye biler, de får i pose og sæk oveni.

Ved køb af en ny Passat får man i øjeblikket 3 års gratis service
oveni.

Desuden sker det ofte at de forskellige bilmærker har mere
standardudstyr i Sverige end i Danmark.

Tilbudet med fri service for Passat'en kunne jo også tolkes derhen, at
en bil ikke længere sælger sig selv, bare der står VW på klappen.

Jan W. - man vil gerne tale lidt med dig henne i Sverige. )

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-11-04 13:27

> Tilbudet med fri service for Passat'en kunne jo også tolkes derhen, at
> en bil ikke længere sælger sig selv, bare der står VW på klappen.

> Jan W. - man vil gerne tale lidt med dig henne i Sverige. )

*ROFLMAO*

)

Send hellere en mail til Semlergruppens adm dir.. )

/Jan W NIelsen

Fra : Brizz

Dato : 10-11-04 13:27

> [...]
>
> Tilbudet med fri service for Passat'en kunne jo også tolkes derhen, at
> en bil ikke længere sælger sig selv, bare der står VW på klappen.

Der er en lejlighed til salg i opgangen ved siden af. Du er velkommen til at
flytte herover

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Lars

Dato : 10-11-04 14:24

Hey,

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Ikke nok med at svenskerne kun betaler en yderst ringe sum for deres
> nye biler, de får i pose og sæk oveni.
> Ved køb af en ny Passat får man i øjeblikket 3 års gratis service
> oveni.

Det er ret normalt... Flere andre mærker smider også fri service "oven i",
andre 3 års kasko, eller kombinationer af begge...

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 16:47

> Ikke nok med at svenskerne kun betaler en yderst ringe sum for deres
> nye biler, de får i pose og sæk oveni.
>
> Ved køb af en ny Passat får man i øjeblikket 3 års gratis service
> oveni.

Men hvem gider køre folkevogn?

> Desuden sker det ofte at de forskellige bilmærker har mere
> standardudstyr i Sverige end i Danmark.

Det hele må jo i bund og grund hænge sammen med at svenskerne arbejder mere
end os danskere, siden de har råd til bedre biler og samme levestandard. Vi
holder nok for meget ferie i dk,

> Tilbudet med fri service for Passat'en kunne jo også tolkes derhen, at
> en bil ikke længere sælger sig selv, bare der står VW på klappen.

Enig, hvorfor skulle den dog også det.
Hvis man kunne købe biler til de priser de koster i sverige, så stod VW nu
heller ikke øverst på min liste.........gosh mand en passat........det er da
lige så kedeligt som en mondeo

--
Tom

Fra : Chr

Dato : 10-11-04 18:49

> [...]
> mere end os danskere, siden de har råd til bedre biler og samme
> levestandard. Vi holder nok for meget ferie i dk,

nææh...tak du soc.dem for at have lave velfærdssamfundet, dvs buk nakken og
lad fagforeningen + staten styre dit liv....hvis du så bare har forhåbninger
om et bedre liv, så skal vi nok komme efter dig med topskat og andre
ubehagelige ting, hvis du lover at stemme på os garantere vi et job i det
offentlige og lade dem som går forreste betale for alle de andre.....

http://www.skat.dk/publikationer/udgivelser/1480/1482/#3
Figuren viser, at de ca. 26 pct. af skatteyderne, der havde de laveste
indkomster, kun tjente ca. 7pct. af de samlede indkomster og tegnede sig for
knap 4 pct. af den samlede indkomstskat. Omvendt viser figuren, at de ca. 11
pct. af skatteyderne, der havde de højeste indkomster, tjente ca. 27 pct. af
de samlede indkomster og betalte ca. 47 pct. af de samlede indkomstskatter.

http://www.skat.dk/tal_statistik/indkomstfordeling/685.html

I et proportionalt skattesystem med én skattesats udskrevet på et
beskatningsgrundlag bestående af den personlige indkomst før fradrag af
AM-bidrag og uden noget bundfradrag, ville en skat beregnet med 36,9 pct.
kunne indbringe et provenu af samme størrelse som det, der opkræves efter
gældende regler.

Det fremgår også af figuren, at i et sådant system ville alle skattepligtige
med indkomst under ca. 300.000 kr. i gennemsnit blive tabere, og
skattepligtige med indkomst herudover ville i gennemsnit blive vindere

Det vil sige at:

27% af befolkningen betaler 47% af skatten...og langt de fleste danskere
(dvs dem der tjener under kr 300.000) betaler IKKE engang 36,% i
skat....nassersamfund....

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-11-04 20:54

Chr wrote:

> [...]
>
> 27% af befolkningen betaler 47% af skatten...og langt de fleste
> danskere (dvs dem der tjener under kr 300.000) betaler IKKE engang

Sikke da en drejning tråden nu tager, troede det handlede om biler, ikke
politik.

Så derfor.

FUT .: dk.politik hvor det retteligt hører hjemme.

Og - nej jeg er ikke deltager i dk.politik

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Esben Tærsker

Dato : 10-11-04 21:10

Hans L. Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Så derfor.
>
> FUT .: dk.politik hvor det retteligt hører hjemme.
>
> Og - nej jeg er ikke deltager i dk.politik

Sjovt som alle andre emner kan få lov at dreje sig i en hvilken som
helst retning uden de bliver futtet - men lugter det lidt at politik -
så skal jeg love for folk kommer op af stolene. Og alt andet lige holder
manden sig jo i det mindste til trafik-politk.

/Esben

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-11-04 22:29

Esben Tærsker wrote:

> [...]
> så skal jeg love for folk kommer op af stolene. Og alt andet lige
> holder manden sig jo i det mindste til trafik-politk.

Skulle måske ved nærmere eftertanke have været futtet til dk.trafik.politik.

Mener dog stadig ikke den gang bræk hører hjemme i denne gruppe.

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-04 07:10

"Chr" <ask@formail.dk> skrev i en meddelelse

> Figuren viser, at de ca. 26 pct. af skatteyderne, der havde de laveste
> indkomster, kun tjente ca. 7pct. af de samlede indkomster og tegnede sig
> for knap 4 pct. af den samlede indkomstskat.

I stedet for personbeskatningen, skulle de se på selskabsbeskatningen. Så
alle de multinationale selskaber ikke slipper med et bidrag på 0,-, eller
noget tæt på i forhold til deres indtjening.

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-04 20:08

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> I stedet for personbeskatningen, skulle de se på selskabsbeskatningen. Så
> alle de multinationale selskaber ikke slipper med et bidrag på 0,-, eller
> noget tæt på i forhold til deres indtjening.

Det er da klart at de ikke tjener en krone når de har så store omkostninger
på deres råvarer (som købes i deres egne underselskaber)

---
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-11-04 18:57

> Det er da klart at de ikke tjener en krone når de har så store
> omkostninger på deres råvarer (som købes i deres egne underselskaber)

Eller reservedele som købes "hjemme" dyrere end de færdige produkter sælges
her ;). For ikke at tale om den /de svinestreger TDC slap af sted med, og
det er ovenikøbet DANSK hovedsæde, alligevel kunne de "bortfakturere" et
anseligt beløb . Hvis firmaligningen blev effektiv, SÅ blev der råd til
skattelettelser/afgiftnedsættelser, men i stedet er T&S sparet ihjel så de
må nøjes med de lette "forretninger". NEJ jeg arb. IKKE ved T&S, jeg har
bare set hovedtrækkene i nogle firmaregnskaber, og lyset ).

Fra : phk

Dato : 10-11-04 21:47

> Men hvem gider køre folkevogn?

Her!

Og så selvfølgelig skabsfolkevognsMogens :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 21:48

> Og så selvfølgelig skabsfolkevognsMogens :)

Hallo - jeg HAR faktisk haft en splinterny Golf 1.8 variant!

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 21:52

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hallo - jeg HAR faktisk haft en splinterny Golf 1.8 variant!

Men har du også boet i sverige da du kørte fålkewun?

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 21:54

> Men har du også boet i Sverige, da du kørte fålkewun?

Så havde jeg sgu da ikke ejet sådan en vogn, mand!

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 21:56

> Så havde jeg sgu da ikke ejet sådan en vogn, mand!

Det var jo også det jeg skrev andet steds i tråden at hvis man boede i
sverige så burde opfindsomheden række længere end til en VW

--
Tom

Fra : Brizz

Dato : 10-11-04 22:01

> Det var jo også det jeg skrev andet steds i tråden at hvis man boede i
> sverige så burde opfindsomheden række længere end til en VW

Hmm skal det tages som en fornærmelse?
http://www.gronaerten.dk/nypassat.html

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 22:04

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Hmm skal det tages som en fornærmelse?
> http://www.gronaerten.dk/nypassat.html

Den kan man da også betale her i dk

Næh, må vi se en bil med motorpower og som man drejer hovedet efter )

(Porsche, Ferrari, Lambo......er inden for rækkevidde u.dk.afg)

---
Tom

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 22:13

> (Porsche, Ferrari, Lambo......er inden for rækkevidde u.dk.afg)

Nu er biler jo ikke alt.....

:)

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 22:16

> Nu er biler jo ikke alt.....
>
> :)

På en eller anden måde er man jo nød til at kompensere for det jævlenda
svenske sprog

--
Tom
Som altid taler engelsk med svenskere

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-11-04 22:27

Mogens wrote:

> Nu er biler jo ikke alt.....

Nå!!!

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 22:26

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er biler jo ikke alt.....

haha, siger manden med sin cykel )
(sorry, jeg kunne ikke nære mig)

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 22:31

> haha, siger manden med sin cykel )

Den er jo kørt i havnen, nu!

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 22:45

> Den er jo kørt i havnen, nu!

Fint, der hører den også hjemme
Blev det så den bimmer du har snakket om?

(Det er godt skjult i en af trådende)

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 23:20

> Blev det så den bimmer du har snakket om?

Ikke helt, Tom

Fra : Uffe Ravn

Dato : 10-11-04 23:58

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev

> Den er jo kørt i havnen, nu!

Det bliver da også værre og værre med de ungens gaderæs

Mvh.

Fra : phk

Dato : 10-11-04 22:33

> haha, siger manden med sin cykel )
> (sorry, jeg kunne ikke nære mig)

Cykel?

Den er da blevet forfremmet til varevogn :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 22:41

> Cykel?
>
> Den er da blevet forfremmet til varevogn :)

Kunne man ellers ikke se i Mogens' signatur

--
Tom

Fra : Brizz

Dato : 10-11-04 22:18

> Den kan man da også betale her i dk

Hmm jeg kunne sq ik. Så når man kan nøjes med at betale 130 DKR for den så
klager jeg sq ik

> Næh, må vi se en bil med motorpower og som man drejer hovedet efter )

Kommer. kommer. skal bare lige have lidt mere acc. hos forsikringen også kan
jeg spare lidt op imellem tiden

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Elbarto

Dato : 11-11-04 11:42

> [...]
> heller ikke øverst på min liste.........gosh mand en passat........det er

naa en passat TDI V6er kan nu nok komme fremad ...også lige sænkes lidt og
gøres hård .. nam nam

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Peter Schrøder

Dato : 11-11-04 13:46

Tom skrev:

> Men hvem gider køre folkevogn?

Tja, hvis Hitler havde prøvet med landbrugsstøtte
istedet for kanoner, kørte vi allesammen Folkevogn nu...

Peter Schrøder