financiere sit bilkøb - hvor er bedst?
Fra : Jakob Karlsen

Dato : 10-11-04 12:27

Hvad er pt. den billigste måde at financiere sit bilkøb på? - og hvor?

Gør det nogen forskel på valget af financieringssted om man er i stand til
at ligge en udbetaling eller ej?

På forhånd tak for svar

Fra : Peter

Dato : 10-11-04 12:39

"Jakob Karlsen" <invalid@invalid.INVALID> skrev i en meddelelse
> Hvad er pt. den billigste måde at financiere sit bilkøb på? - og hvor?

Spare op og betale kontant Ellers er bankerne næsten altid billigst. Kig
www.lsb.dk - de plejer at ligge i den billige ende.

> Gør det nogen forskel på valget af financieringssted om man er i stand til
> at ligge en udbetaling eller ej?

Ja. Det kan have afgørende betydning for om man overhovedet vil låne dig
penge og betydning for renten på lånet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : anders majland

Dato : 10-11-04 16:44

> Spare op og betale kontant Ellers er bankerne næsten altid
> billigst. Kig på www.lsb.dk - de plejer at ligge i den billige ende.

Jeg undersøgte det for en måned siden. For at tage konlusionen først så
har vi lånt 80% af bilens pris hos skoda finans til 2% i rente
(kampagnetilbudspris).

Vi undersøgte også hos de banker vi bruger, hos andre bilforhandlere vi
kiggede ved (En anden skoda forhandler solgte lån for Skandiabankens
Bilfinans - der var renten billigere end at låne direkte ved
skandiabanken, men stiftelsesomkostningerne højere) samt aftaler gennem
FDM, forsikringselskaber og fagforeninger. Mener at vi endte op med en
liste på omkring 10 gode lånemuligheder

Vores primære murstensbank - Sydbank - har et interessant billån. Der
kan man genbruge en del af stiftelsesomkostnigner hvis man skifter bilen
ud undervejs. Vi undersøgte også der er lån med sikkerhed i huset men
renten kunne ikke komme under 6% så selvom stiftelsesomkostningerne var
lavere end hos skoda finans kunne de ikke konkurrere, da vi forventer at
beholder bilens i lånets løbetid.

Btw så kan der også handles om stiftelsesomkostninger ...... Mener at
samtlige stiftelsesomkostninger incl tinglysning var tæt på 9000kr på
det lån vi tog, mens sydbank lå omkring 6000kr og kun 4000 hos
Skandiabanken. Den dyreste var oppe omkring 12000kr

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jakob Karlsen

Dato : 10-11-04 18:11

meddelelse news:41923997$0$33744$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> det lån vi tog, mens sydbank lå omkring 6000kr og kun 4000 hos
> Skandiabanken. Den dyreste var oppe omkring 12000kr

Tak for det grundige svar, jeg kan se at Volvo finans med 14 000 kroner i
stiftelsesomkostninger, så hører til i den HELT dyre ende.

Fra : anders majland

Dato : 10-11-04 22:02

> Tak for det grundige svar, jeg kan se at Volvo finans med 14 000
> kroner i stiftelsesomkostninger, så hører til i den HELT dyre ende.

En stor del af omkostninger er jo den variable tinglysningsafgift - Den
kan vel udgøre forskellen fra 12 til 14kkr pga prisforskellen på en
lille billig skoda og en volvo

Skifter man ofte bil er stiftelsesomkostninger temmeligt vigtigt at se
på - Der er skandiabanken absolut blandt de billigste. Der betaler man
kun for panthaver deklaration og tinglysning = 1400+600kr + 1.5%.
Det er der nok ikke andre der kommer under, men rente er så ikke den
laveste...