kadett - blæser..
Fra : SmarTRxxv

Dato : 09-11-04 21:58

Hej NG

Blæseren i min Kadett E er holdt op med at virke, først virkede den kun
på III og nu virker den slet ikke..
Jeg har fået af vide at dette er et ret almindeligt fænomen på Kadett E

Det jeg gerne vil vide nu om der er nogen som ved om det er selve
dreje-træk kontakten som er slidt op eller det er blæsermoteren som er
færdig,

.... blot for spare mig selv en del besvær med at flå en masse (måske)
unødvendigt fra hinanden..

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : TGD

Dato : 09-11-04 22:05

"SmarTRxxv" <thoreentotre@firefemsekssnaps.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det jeg gerne vil vide nu om der er nogen som ved om det er selve
> dreje-træk kontakten som er slidt op eller det er blæsermoteren som er

Ud med kontakten og kortslut så ser du om motoren køre.

<KLIP>

Fra : SmarTRxxv

Dato : 09-11-04 22:13

TGD wrote:

> Ud med kontakten og kortslut så ser du om motoren køre.
>
> <KLIP>

Ja, det ved jeg men, som jeg skrev...

>... blot for spare mig selv en del besvær med at flå en masse (måske)
>unødvendigt fra hinanden..

Thore

Fra : TGD

Dato : 09-11-04 22:25

<KLIP>

> Ja, det ved jeg men, som jeg skrev...

Det er meget nemt tager under 5 min det er jo en Kadett bare flg. haynes.

Fra : Thomas Korsgaard

Dato : 09-11-04 22:10

> ... blot for spare mig selv en del besvær med at flå en masse (måske)
> unødvendigt fra hinanden..

Tyder på at det er modstanden til blæserkontrollen der er død.

På min Astra F resulterede det i at den kun virkede på 3 og 4, senere kun 4.
Så jeg skiftede modstanden og så virkede det hele igen :)

Kan købes på www.nap.dk til Kadett E for 143kr

Modstanden sidder helt oppe ved vinduesviskerne ude i motorrummet i min
Astra, ved ikke hvor den sidder på en Kadett.

Det er mit bud, men lad os se om andre har mere kvalificeret bud, da jeg
ikke kan lide at din virkede med 3 og ikke 4.

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Korsgaard

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-11-04 22:25

> [...]
>
> Det jeg gerne vil vide nu om der er nogen som ved om det er selve
> dreje-træk kontakten som er slidt op eller det er blæsermoteren som er

På Berlingoen var det blæseren, der var død - den kunne næsten ikke dreje
rundt, og efter en rensning var det ikke blevet bedre, så vi købte en brugt
for 500 kr. (en ny ville de have 2 K for hos Citroen).

Mvh Maria

Fra : ///JJ

Dato : 09-11-04 22:38

SmarTRxxv wrote:
> Hej NG
>
> Blæseren i min Kadett E er holdt op med at virke, først virkede den
> kun på III og nu virker den slet ikke..
> Jeg har fået af vide at dette er et ret almindeligt fænomen på Kadett

På min var det kontakten, og jeg fik en brugt for 20 kr hos en hugger. Det
tager maks 5 min. at skifte den, du skal bare lige kunne få en hånd ind
under hvor du skal klemme kontakten på højre og venstre side (mener jeg) så
popper den ud af hullet. Der sidder bare ét multistik på bagsiden.

///JJ