Tomtom GO i FDM-shoppen ?
Fra : Agge

Dato : 09-11-04 14:51

Hej folkens

Er der nogle af jer som har prøvet Tomtom GO ? - Jeg så den lige på FDM`s
web og overvejede at købe èn. Dog vil man jo gerne lige have de
informationer man kan få, før man ofrer den slags penge på "nødvendigt"
udstyr.

Input ønskes, tak

Mvh.

Agge

Fra : Thomas Korsgaard

Dato : 09-11-04 15:02

> Input ønskes, tak

DR Konsum testede den, her er linket: http://www.dr.dk/konsum/test/gps.htm

Der vandt den overlegent. Det eneste var at den kunne reflektere sollys på
skærmen.

Jeg vil personligt gå efter en PDA løsning som jeg selv har :) Men det er så
fordi jeg bruger pdaen til andre ting også.

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Korsgaard

Fra : Agge

Dato : 09-11-04 15:18

Hej Thomas

Jeg har allerede PDA-løsningen og syntes faktisk at den er elendig. Tomtom
skulle eftersigende også være begyndt at sige fra overfor nye
registreringsnøgler til brugere, hvis deres PDA skulle løbe tør for strøm og
dermed miste installationen af produktet.

Jeg er istedet begyndt at udnytte alle de fancy ting min mobil kan,
heriblandt en glimrende kalenderfunktion som snildt kan synkroniseres med
min Outlook på den bærbare. Det er let og jeg kan have den i lommen.

Fordelen med Tomtom GO, ihvertfald for mit vedkommende, er at den er så let
at montere med sugekoppen. Hvis konen skal køre langt en dag, piller hun den
bare ud af min bil og sætter den over i sin egen. Ingen dikkedarer og ingen
spørgsmål

Mvh.

Agge

Fra : Thomas Korsgaard

Dato : 09-11-04 15:50

Hvad er dårligt ved pda løsningen ? det bliver jo næsten det samme software
de kører med.

Du kan faktisk også købe 2 PDA løsninger til samme pris som 1 TomTom Go :)

Ved godt vi ikke skulle diskutere PDA'er, men jeg er bare interesseret i det
:)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 09-11-04 15:56

Agge <agge@pc.dk> skrev:

> [...]
>registreringsnøgler til brugere, hvis
>deres PDA skulle løbe tør for strøm og
>dermed miste installationen af produktet.

Det er ikke rigtigt. Registreringsnøglen skifter kun hvis du får
en ny PDA eller en ny udgave af TTN.

>Fordelen med Tomtom GO, ihvertfald for
> [...]

Du kan spare lidt ekstra i forhold til FDM:

http://www.gate2prices.dk/computere/computere-vis.asp?Kode=C002336

Eller du kan tage et kig på et konkurrerende produk, Garmin Quest:

https://www.aspidshop.com/export/store/product_info.php?
cPath=3_7_8&products_id=156

Og nej, det er ikke en fupbutik. En af mine venner har lige købt
en Garmin 60CS hos dem. Det gik fuldstændig gnidningdfrit.

Ebbe

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-11-04 17:44

> DR Konsum testede den, her er linket: http://www.dr.dk/konsum/test/gps.htm
>
> Der vandt den overlegent. Det eneste var at den kunne reflektere sollys på
> skærmen.

Overlegent tja når man sammenligner med en pris på 5500 mod 15000 så kan der
være noget rigtighed i det, men man kan altså få en 2610 for 6400 kr. hos
Aspid i spanien, jeg har selv lige købt en og den fungere rigtigt godt ikke
mindst meget hurtigt

Hilsen Jørgen

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-11-04 17:41

> [...]
> web og overvejede at købe èn. Dog vil man jo gerne lige have de
> informationer man kan få, før man ofrer den slags penge på "nødvendigt"

Ja jeg ville ikke købe den, jeg ville ofre de få penge mere og så købe en
Garmin Streetpilot 2610 til 6400 kr.

Men der findes en meget bedre gruppe at diskutere dette i

forøvrigt tåbeligt at den skulle hedde det.

Hilsen Jørgen

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 11-11-04 22:33

On 11/09/2004 17:41:14 "Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> wrote:

> [...]

> en Garmin Streetpilot 2610 til 6400 kr.

> Men der findes en meget bedre gruppe at diskutere dette i

> forøvrigt tåbeligt at den skulle hedde det.

Det ved jeg ikke, så der jo plads til andre relevante grupper som f.eks.
dk.teknik.satellit.tvtransmission og dk.teknik.satellit.overvågning.
Eller ikke...
--
Jacob

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-11-04 22:36

> Det ved jeg ikke, så der jo plads til andre relevante grupper som f.eks.
> dk.teknik.satellit.tvtransmission og dk.teknik.satellit.overvågning.
> Eller ikke...

Det jeg mener er at folk søger jo ikke lige på satellit, måske navigation,
men det ville da være nemmere med gps, det kender de fleste.

hilsen Jørgen

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 11-11-04 23:43

On 11/11/2004 22:35:32 "Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> wrote:

>>> news:dk.teknik.satellit.navigation

> Det jeg mener er at folk søger jo ikke lige på satellit, måske
> navigation, men det ville da være nemmere med gps, det kender de fleste.

Du har fuldstændig ret, og jeg må vist arbejde lidt på min ironi. Den
er ikke helt tyk nok
--
Jacob

Fra : Ulrich

Dato : 09-11-04 18:04

"Agge" <agge@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> web og overvejede at købe èn. Dog vil man jo gerne lige have de
> informationer man kan få, før man ofrer den slags penge på "nødvendigt"

Pas på med atermisk forrude, den kan ikke "se" igennem den.
Hvis der kan sættes udvendig GPS antenne på kan det løses.

--
Hygge Ulrich

Fra : Aragorn25

Dato : 09-11-04 18:31

Det er dejligt at skifte fra en HP2210, så man slipper for aæællt det
hengende skod-ledningsværk.

Jeg har inden for 3mdr, fået byttet gps antennen, begge gange skulle jeg
sende alt med ind på værkstedet.

Go´en er lige til, alt er indbygget, bliver ladet op hjemmefra, sættes i
bilen, også kører den bare derud af. jeg har ikke haft problemmer med
sollys.

mvh
Dennis

Fra : Martin Kiefer

Dato : 11-11-04 18:46

> [...]
> web og overvejede at købe èn. Dog vil man jo gerne lige have de
> informationer man kan få, før man ofrer den slags penge på "nødvendigt"

Jeg benytter selv en Ipaq med TomTom version 3. Men til svigerforældrene
anbefalede jeg en TomTom GO alene af den årsag at de IKKE skulle kunne lave
alle mulige firnuligheder med den software der også følger med en Ipaq.

De har så købt en TomTom GO og har benyttet den et par gange i Tyskland.

Mit umidlbare indtryk af "dimsen" er at den er temmelig meget magen til en
Ipaq udgave, menuer og funktioner er meget ens. Tilgengæld kan man nemmere
tage en TomTom GO med sig i forhold til Ipaq udgaven. Jeg vil helt klart
anbefale den til personer der ikke vil bruge alt for meget tid på at skulle
installere softwaren, sætte sig ind i hvordan den virker osv. Med TomTom
tænder du og du er kørende....

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-04 20:21

> [...]
> anbefalede jeg en TomTom GO alene af den årsag at de IKKE skulle kunne
> lave alle mulige firnuligheder med den software der også følger med en

Hvilket er en MEGET god idé.

Jeg har i et stykke tid haft en 3-4 "bekendte" som ville have mig til
konstant at hjælpe med deres iPAQ og TomTom............
Grrrrr det er godt nok træls at sidde i flere timer og så få en HEL flaske
af brugsens vin til 40 Kr for det. Jeg kender ting jeg hellere ville.

Til sidst har jeg fået nok af deres evindelig problemer at jeg ikke tager
telefonen når jeg kan se det er dem som ringer.

TomTom og iPAQ er ikke lavet til folk som ikke har et indgående kendskab til
Windows og lign. i forvejen.....så meget ER jeg da blevet klar over.
Og når folk er > 50 år så er det også håbløs at prøve at fortælle dem noget
så basalt som at iPAQ'en skal lades op FØR den har mistet alt strømmen og
taber hele programmet ((

"Nå skal den lades op ? ......ja det nævnte du vist også sidste gang"
(som om at det bliver husket denne gang)

--
Tom