Kan jeg roligt købe en 406?
Fra : Jens Skov

Dato : 09-11-04 09:58

Hej

Jeg har fået tilbudt en 406 fra 12/99 som har kørt 175.000km.
Prisen er 110.000kr.

Er det en dum bil at købe, når den har kørt så meget?
Evt. er der nogen ting jeg skal være specielt opmærksom på?

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 10:07

"Jens Skov" <jens@jsconsult.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har fået tilbudt en 406 fra 12/99 som har kørt 175.000km.
> Prisen er 110.000kr.
>
> Er det en dum bil at købe, når den har kørt så meget?

Kørt så meget???
Min mondeo havde gået 160.000 på 3 år da jeg købte den. I dag har den gået
284.000 Km og stadig uden de STORE problemer. Man skal dog forvente at der
er en del sliddele som skal skiftes omkring de 200.000 Km.
-støddæmpere
-bærearme
-styrekugler
-hjullejre
Men hvis du afsætteter ca. 10.000 ekstra til at få alt skiftet om ca. 1-2 år
så burde det ikke gå helt galt.

--
Tom

Fra : Aragorn25

Dato : 09-11-04 10:50

min kammerats 1.8 har kørt 384.000km det er een af de første modeller, og
den kører stadigvæk skide godt.

Han har kun haft problemmer med udstødningen.

Ellers er det er cool bil.

Held og lykke

mvh
Dennios

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-11-04 14:25

Aragorn25 skrev:

> Ellers er det er cool bil.

Mondeo'en som du svarer på eller Peugeot'en som der spørges til?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 09-11-04 14:50

"Jens Skov" <jens@jsconsult.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det en dum bil at købe, når den har kørt så meget?
> Evt. er der nogen ting jeg skal være specielt opmærksom på?
Jeg har selv en, som jeg er godt tilfreds med. Det er en årg98 1.8. Den
havde kørt 185kkm da jeg købte den.
Jeg vil anbefale dig at læse FDM's brugtvogns test eller få et PUG værksted
til at bruge 1 time på at gennemgå den.
Om ikke andet står du bedre i forhandlingerne, når du kender evt. mangler.

Fra : Jens Skov

Dato : 10-11-04 19:21

Tak for jeres svar.
Nu har jeg den til låns, og den er nærmere bestemt fra 7/99 og har kørt
177kkm
Den mangler stort set kun alu og fartpilot, men sidstnævnte er vel bare at
købe en arm hos en hugger eller hvad?

Jeg synes den er lidt træg i gearskiftet. Er det en 406-ting, eller er det
et dårligt tegn?
(Jeg udskifter min Galant fordi gearkassen er ved at give bøvl.)

Fra : peter

Dato : 12-11-04 20:08

Nu er det sikkert et tilfælde men índen for de sidste 2 år har jeg set 3
udbrændt 406 i vejkanten den ene gik der ild i mens jeg holdt 2 biler bagved
og bil brande ser man da ellers ikke så tit

så husk at få en ild slukker med i handlen hæhæ