Køb af Mazda 626 1.8 årg. 1994
Fra : Madsen

Dato : 08-11-04 20:59

Hej

Et par af vores bekendte skal ud og købe deres første bil. De er faldet for
en Mazda 626 1.8 årg. 1994. Det er en CC med god plads til deres næste
køretøj, som er en barnevogn.
Hvis vi nu holder os til Mazda´en, så var jeg med ude hos fohandleren i dag.
Den ser sgu´ fin ud, ingen rust kører fint, 179k på klokken, pæn og velholdt
16 tommer alu med gode dæk, grøn/turkis metallic osv. - den står til
44900,-.
I mine ører lyder det ikke dyrt - rimeligt for en sådan bil eller hva. Den
er synet i maj 04.
Er der lige nogle indlysende fejl og mangler vi skal kigge efter, når vi nu
kører derud på onsdag (incl. hans kæreste, som skal godkende købet).

Mit forslag er at forhandle sig frem til et sæt vinterhjul oveni og så
selvfølgelig lade dem æde "leveringsomkostninger".
45000 på gaden med plader og vinterhjul - er det helt urimeligt.

JM - Randers

Fra : Rasmus

Dato : 08-11-04 21:27

"Madsen" <Q@2.DK> wrote in message
> [...]
nu
> kører derud på onsdag (incl. hans kæreste, som skal godkende købet).

Trækaksler, bærekugler, hjullejer.....det går alt sammen i stykker "ofte" på
GE modellen.
Check for rust i støddæmpertårne og bagerste vanger....
Jeg har netop skiftet bremserør på min egen, og de var langt værre end jeg
havde regnet med, umiddelbart var der ikke noget at se på dem, men under
beskyttelsesplastikken var de temmeligt rustne...., hvis de ikke er skiftet
på den de kigger på ville jeg få dem checket grundigt.

Jeg har selv en 626 GE fra 1992 som har kørt knap 300.000km, udemærket bil,
men reservedelene er lidt dyre....

mvh
Rasmus

Fra : FJ

Dato : 08-11-04 21:30

"Madsen" <Q@2.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvfølgelig lade dem æde "leveringsomkostninger".
> 45000 på gaden med plader og vinterhjul - er det helt urimeligt.

Prisen lyder ok.

De mest udbredte fejl på denne model er rust i bagskærms kanter og forrude.
Svage bærekugler kan også forekomme. Desuden kan den godt have rust under
Gummi/plastic listen forneden i bagklap åbningen og det kan kun ses hvis du
tager listen af. Bremse Calibrene i bag kan også drille. Vær sikker på at
håndbremsen virker ordentligt, da Calibrene er rimeligt dyre.

Mvh:
FJ
Mazda 626 GT 2,5 V6

Fra : Rasmus

Dato : 08-11-04 22:19

"FJ" <41mazdagtv6@jubiipost.dk fjern 41> wrote in message

> [...]
at
> håndbremsen virker ordentligt, da Calibrene er rimeligt dyre.

Ja skruen til at trække stemplet tilbage og justere håndbremsen kan være i
stykker....

mvh
Rasmus

Fra : NHF

Dato : 09-11-04 10:49

Hej.

Jeg solgt min 626 GLX årg. 1995 (210000 km) sidste år i december pga.
begyndende rust flere steder. Samtidig tikkede motoren fælt når den kørte i
varmt klima (Italien, Spanien ol.) Endvidere rystede den i styretøjet ved
bremsning, en fejl som min mekanikker aldrig fandt. Jeg havde bilen i 5 år,
men det sidste år havde jeg mange småproblemer, hvorfor jeg til sidst solgte
bilen, men mest pga. rust. Jeg fik 42000 på bilauktion for den, så prisen er
nok ikke helt ved siden af såfremt den er rust- og fejlfri.

Med venlig hilsen

NHF, Århus