Låst ude...
Fra : tubs

Dato : 07-11-04 17:34

Peogeut 309 årg. 91. Centrallåsen nægter at låse førerdøren op - manuelt
træk i knappen hjælper ikke. Ej heller at tage strømmen af batteriet.
Det er besværligt, og ser tosset ud at skulle ind i passagersiden og kravle
over på førerpladsen.
Hvordan lyder de magiske ord, der får døren til at springe op.
På forhånd tak.

Fra : Martin Bak

Dato : 07-11-04 17:48

"tubs" <tubs@tuknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kravle
> over på førerpladsen.
> Hvordan lyder de magiske ord, der får døren til at springe op.

Motoren til låsen er sikkert blokeret af rust eller anden korrosion. Du kan
måske få låst døren op ved at arbejde godt med knappen. Når døren er belvet
åbnet skal du tage beklædningen af den, afmontere motoren og, hvis du kan,
skille den ad, tørre/rense/smøre den så den kommer til at gå igen. kan du
ikke det, må du skifte den ud Der kommer sikkert regnvand ned til
motoren fordi gummilisten ikke slutter tæt til ruden nederst. Det skal også
ordnes, ellers vil det nok ske igen.

Martin

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-11-04 17:59

In news:cmljk4$26c$1@news.cybercity.dk,
Martin Bak <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> wrote:

> Motoren til låsen er sikkert blokeret af rust eller anden korrosion.

Jeps, på Primeraen var det galt med bagdørene om vinteren, motorerne
frøs fast, løsningen blev at pakke dem ind i kondomer..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jesper Knudsen

Dato : 07-11-04 18:58

> Jeps, på Primeraen var det galt med bagdørene om vinteren, motorerne
> frøs fast, løsningen blev at pakke dem ind i kondomer..

LOL!

Det var absolut en af de mere kreative løsninger jeg har læst i nyere tid.
Intet mindre end genialt. =)

--- Jesper Knudsen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-11-04 19:28

In news:Bmtjd.8126$d5.69210@newsb.telia.net,
Jesper Knudsen <flipster@r4m0v3.th1s.telia.com> wrote:

> LOL!
>
> Det var absolut en af de mere kreative løsninger jeg har læst i nyere
> tid. Intet mindre end genialt. =)

Tak, kondomer er faktisk praktiske i mange tilfælde, hvor man ønsker at
holde fugt og vand væk..