2. generations...og ulykker?
Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 15:27

Hej

Læste at man vil til at lave en undersøgelse som er foretaget i sverige om
2. generations nydanskere........laver flere uykker statistisk set, end
andre grupper.

Nogen som kender resultatet af den svenske undersøgelse?

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=318602/

--
Tom

Fra : Torben E

Dato : 05-11-04 15:23

> [...]
> andre grupper.
>
> Nogen som kender resultatet af den svenske undersøgelse?

Jeg mener der var 3 gange så stor risiko for ulykker med 2.G

Torben E

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 15:49

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener der var 3 gange så stor risiko for ulykker med 2.G

Uha det ville nok vække vild retssager hvis denne gruppe så skulle betale
mere i præmie

--
Tom

Fra : Torben E

Dato : 05-11-04 19:38

> Uha det ville nok vække vild retssager hvis denne gruppe så skulle betale
> mere i præmie

Derom nok ingen tvivl.

Torben E

Fra : Per O.

Dato : 05-11-04 15:51

Torben E wrote:

> Jeg mener der var 3 gange så stor risiko for ulykker med 2.G
>
> Torben E

Det er vel noget med arv kontra miljø. De er vel genetisk/arveligt
disponeret for at køre i Istanbul eller Teheran At deres miljø så er
lille Danmark har åbenbart ikke den store indflydelse.

Per O.

Fra : Gismo

Dato : 05-11-04 16:11

Per O. wrote:

> Det er vel noget med arv kontra miljø. De er vel genetisk/arveligt
> disponeret for at køre i Istanbul eller Teheran At deres miljø så
> er lille Danmark har åbenbart ikke den store indflydelse.

Så er der ingen uheld i Voldmose, Gellerup

Gismo

Fra : Per O.

Dato : 05-11-04 16:31

Gismo wrote:

> Så er der ingen uheld i Voldmose, Gellerup
>
> Gismo

Så har du da ikke læst det jeg skriver ! Jeg skærer det lige ud i pap for
dig:
Det er ligemeget hvor de bor (Vollsmose eller Gjellerup) for de kører stadig
som om de var i Teheran eller Istannbul ... get the point now ??

Per O.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-11-04 16:42

Per O. skrev:

> Så har du da ikke læst det jeg skriver ! Jeg skærer det lige ud i pap
> for dig:

Jeg vil prøve at skære det ud for dig så

> Det er ligemeget hvor de bor (Vollsmose eller Gjellerup) for de kører
> stadig som om de var i Teheran eller Istannbul ... get the point now ??

Ja... og da omtalte steder kan sammenlignes med Teheran/whatever så sker
der ingen ulykker disse steder da alle kører under samme forudsætning.

Get the point now?

PS: Lad være med at tage tingene så tungt. Du så vel mandens smiley?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Per O.

Dato : 06-11-04 18:40

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg vil prøve at skære det ud for dig så

> Ja... og da omtalte steder kan sammenlignes med Teheran/whatever så
> sker der ingen ulykker disse steder da alle kører under samme
> forudsætning.

Jo det gør der. For ikke så forfærdeligt længe siden var der en 2G'er som
smadrede en fodgænger fordi idioten ikke kunne styre sin bil ! Der har også
været klager til Odense politi over at netop i Vollsmose kører de unde
2G'ere som gale ! Den eneste grund til at der ikke sker mere, er at alle
fodgængere er skræmt væk !

> Get the point now?
>
> PS: Lad være med at tage tingene så tungt. Du så vel mandens smiley?

En smiley kan ikke helt klare at neutralisere sådan en kommentar .. der skal
mindst fem til

Per O.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-04 15:41

Per O. skrev:

> [...]
> har også været klager til Odense politi over at netop i Vollsmose kører
> de unde 2G'ere som gale ! Den eneste grund til at der ikke sker mere, er

Den tror jeg vi alle er med på. Det hele var også en joke.

> En smiley kan ikke helt klare at neutralisere sådan en kommentar .. der
> skal mindst fem til

hehe

Fra : Per O.

Dato : 07-11-04 17:22

Martin Johansen [6000] wrote:

> Den tror jeg vi alle er med på. Det hele var også en joke.

> hehe

En .. to .. tre .. fire .. fem ... YES .. så er den ged barberet !

Per O.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-04 16:18

> Læste at man vil til at lave en undersøgelse som er foretaget i sverige om
> 2. generations nydanskere........laver flere uykker statistisk set, end
> andre grupper.

Det er der i hvert fald nogen, der gerne vil.

> Nogen som kender resultatet af den svenske undersøgelse?

Ja, her fandt man, at der var en betydelig overhyppighed af ulykker blandt
unge med anden etnisk baggrund.

I Danmark ligger vi ikke inde med det datamateriale, der er nødvendigt for
at kunne lave de statistiske udtræk, der skal danne grundlag for en sådan
undersøgelse.

Vi registrerer med andre ord ikke på en måde, så vi kan sige noget
kvalificeret om det, og hvis vi ønsker at afdække problemstillingen, skal vi
derfor indsamle flere data i forbindelse med uheldene.

Området er et politisk minefelt.

/Jan W Nielsen

Fra : TGD

Dato : 05-11-04 16:35

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Vi registrerer med andre ord ikke på en måde, så vi kan sige noget
> kvalificeret om det, og hvis vi ønsker at afdække problemstillingen, skal
> vi derfor indsamle flere data i forbindelse med uheldene.

Glæder mig til den da man laver en løsning som i Sverige hvor_alle_uheld
bliver gennemgået af en havari gruppe, det kan give en del fakta om biler
ligeledes om hvem og hvornår uheldene opstår.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-04 18:59

> Glæder mig til den da man laver en løsning som i Sverige hvor_alle_uheld
> bliver gennemgået af en havari gruppe, det kan give en del fakta om biler
> ligeledes om hvem og hvornår uheldene opstår.

Vi har faktisk "Havarigruppen for Vejtrafikulykker" herhjemme...

Men jeg er ikke sikker på, at den dag oprinder, hvor alle trafikulykker
bliver analyseret...

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 06-11-04 02:43

> Vi har faktisk "Havarigruppen for Vejtrafikulykker" herhjemme...

Som ikke er noget bevendt, sammenlignet med den svenske.

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 06-11-04 07:52

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev :

>Vi har faktisk "Havarigruppen for Vejtrafikulykker" herhjemme...

Hvor gemmer de sig egentligt henne ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : phk

Dato : 06-11-04 09:03

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor gemmer de sig egentligt henne ?

Er det ikke kun lastbilulykker de interesserer sig for?

--
Per, Esbjerg

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 06-11-04 09:31

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev :

>Er det ikke kun lastbilulykker de interesserer sig for?

svært at afgøre , når de gemmer sig for offentligheden ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-11-04 09:52

In news:418b99b4$0$23072$ba624c82@nntp05.dk.telia.net,
Jan W Nielsen <intetsvar@ingenmail.dk> wrote:

> Området er et politisk minefelt.

Kun fordi, politikerne er så angste for at blive kaldt racister..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-11-04 12:30

Petersen_Michael wrote:

> Kun fordi, politikerne er så angste for at blive kaldt racister..

Umuligt. Det er da den gruppe der har lettest ved at komme til magten i
øjeblikket

--
vh
Torben