/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Den lever... den lever :)
Fra : Moller


Dato : 05-11-04 10:51

Heysa,
   Vil bare sige at i går startede 300cc monsteret ;) og den kan både stå
i tomgang, starte røgalarmen :)

   Men på søndag så skal der dyses til ;) så den kan komme ud og rulle en
tur på mere end 5-6m ;) men indtil nu virker trækket til at være en del
mere end en standard MZ ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

 
 
Ukendt (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-11-04 10:52

> Heysa,
> Vil bare sige at i går startede 300cc monsteret ;) og den kan både stå
> i tomgang, starte røgalarmen :)

hehe om man forstår at du gidder at ligge og rode med den !!
Men du har jo også altid været lidt speciel )

Mvh
Morten



Jens Jacob Bager Jen~ (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-11-04 11:02

>> Vil bare sige at i går startede 300cc monsteret ;)

> hehe om man forstår at du gidder at ligge og rode med den !!
> Men du har jo også altid været lidt speciel )

Hej Morten (Long time no se)

Til gengæld hører han motoren i gang før køb. Jeg kan nævne GPZ 750, GS650,
XJ 600

Det eneste lort han ejet (GT 380) havde han købt af dig.

Held og lykke med FZR 1000. Kort sagt: Masser af moment og hk, slidstærk
motor, gode køreegenskaber (i forhold til havd du eller har kørt)
forholdsvis billig. Kan fås til 50-60.000kr. Skal ikke ryge blåt ved fuld
hane og helt gennemvarm motor. Dog har den oliestand, så den er svær at køre
tør for olie så længe med har godt med olie under sædet!

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Jens Jacob Bager Jen~ (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-11-04 11:04

Jeg skriver lige den sidste sætnign så dne kan læses af almindelige
mennesker:

" Dog har den oliestandsmåler, så den er svær at køre tør for olie så længe
man har har godt med olie under sædet!"

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Ukendt (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-11-04 13:26

> Hej Morten (Long time no se)

Hejsa Jens..
Hehe ja har ikke ville læse herinde en hel somme uden MC det ville da være
at pine sig selv..

> Til gengæld hører han motoren i gang før køb. Jeg kan nævne GPZ 750,
GS650,
> XJ 600

Hehe du glemmer da vist den Seca der brændte hul i et stempel ved fuld
gadaffi.. og den MTX125R der efter en offroadtur i .se sammen med bla Niels
Pein her fra NG begyndte at bløde på vej hjem...

> Det eneste lort han ejet (GT 380) havde han købt af dig.

Ja min første MC.. var nu ellers sjov at køre på.. og den var et LIG da jeg
købte den..

> Held og lykke med FZR 1000. Kort sagt: Masser af moment og hk, slidstærk
> motor, gode køreegenskaber (i forhold til havd du eller har kørt)
> forholdsvis billig. Kan fås til 50-60.000kr. Skal ikke ryge blåt ved fuld
> hane og helt gennemvarm motor. Dog har den oliestand, så den er svær at
køre
> tør for olie så længe med har godt med olie under sædet!

Ja jeg tror at det er sådan en jeg vil ha.. mon ikke banken vil sponsorere
)
Jeg har jo også lidt mdr til at ligge lidt $$ til side til den..
Jeg vil ha den hvide/blå model man kan få...

Mvh
Morten



Torben Scheel (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-11-04 11:17

Juel wrote:
>> Heysa,
>> Vil bare sige at i går startede 300cc monsteret ;) og den kan både
>> stå i tomgang, starte røgalarmen :)
>
> hehe om man forstår at du gidder at ligge og rode med den !!
> Men du har jo også altid været lidt speciel )

Jeg kan sagtens sætte mig ind i følelsen når han stryger ud af et sving i
perfekt balance med godt træk på motoren - og han har gjort det hele selv


--
vh
Torben



Moller (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-11-04 12:28

Torben Scheel wrote:
> Juel wrote:
>
>>>Heysa,
>>>Vil bare sige at i går startede 300cc monsteret ;) og den kan både
>>>stå i tomgang, starte røgalarmen :)
>>
>>hehe om man forstår at du gidder at ligge og rode med den !!
>>Men du har jo også altid været lidt speciel )

   At jeg forstår nogen gide købe et gammelt tungt lokum af et
oldtidslevn, efter at ha ejet så mange maskiner til at pejle sig ind på
hvad det mest fornuftige er, men der er vi så forskellige.

> Jeg kan sagtens sætte mig ind i følelsen når han stryger ud af et sving i
> perfekt balance med godt træk på motoren - og han har gjort det hele selv
>
   Hver en bolt :) har været gennem mine fingre... og jeg vil mene at
efter testen i går, at hvis den ikke sætter sig (kluder under
dysning/indkørsel), så lover det sig til at den vil yde mere end jeg
havde håbet ;) så er det bare om det andet mål omkring maskinen skal
veje mindre end ejeren vil kunne lade sig gøre, især efter jeg har tabt
mig 4-5 kg det sidste halve år.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Mikkel Christensen (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 05-11-04 12:05

Moller <news@molnit.com> writes:

> Heysa,
>    Vil bare sige at i går startede 300cc monsteret ;) og den kan
> både stå i tomgang, starte røgalarmen :)

Hehe, Yeah!

Jeg skal selv ha' fundet en passende motor til min MZ StreetFighter
(junior udgaven). Måske bliver det denne vinter

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of
| a 'bad day' has been revised.
| - Chris Klein

Moller (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-11-04 12:28

Mikkel Christensen wrote:

> Jeg skal selv ha' fundet en passende motor til min MZ StreetFighter
> (junior udgaven). Måske bliver det denne vinter

   husk kæden sider i den forkerte side... MEN, da den er lavet til 78
oktan, så kan du starte med at hæve kompresionen, og smid et letvægts
300cc stempel i ;) og så lige en støre kaburator... bare det at bore den
orignale op, uden at ændre andet hæver maks heste.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Moller (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-11-04 12:35

Moller wrote:

> 300cc stempel i ;) og så lige en støre kaburator... bare det at bore den
> orignale op, uden at ændre andet hæver maks heste.

   Det er kaburatoren jeg mener med at bore op :) den kan bores 1-2mm
op... for de modige, kan den bores 3mm op, men så er man ekstremt tæt på
nogen af de små kanaler.

   Mit forslag er at smide en Mikuni på... VM34 eller VM36 :) de er
billige på ebay.de

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

MKS - 74 (05-11-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 05-11-04 12:40

On Fri, 05 Nov 2004 12:35:07 +0100, Moller <news@molnit.com> wrote:


>   Mit forslag er at smide en Mikuni på... VM34 eller VM36 :) de er
>billige på ebay.de

Han har en meget fin TM34SS-flatslide...

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Moller (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-11-04 12:49

MKS - 74 wrote:
> On Fri, 05 Nov 2004 12:35:07 +0100, Moller <news@molnit.com> wrote:
>
>
>
>>   Mit forslag er at smide en Mikuni på... VM34 eller VM36 :) de er
>>billige på ebay.de
>
>
> Han har en meget fin TM34SS-flatslide...

   Jamen, så er der ingen problemer der ;) så er det bare i med et støre
stempel, og hæve kompresionen.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Mikkel Christensen (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 05-11-04 14:21

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> On Fri, 05 Nov 2004 12:35:07 +0100, Moller <news@molnit.com> wrote:
>
>
> >Mit forslag er at smide en Mikuni på... VM34 eller VM36 :) de er
> >billige på ebay.de
>
> Han har en meget fin TM34SS-flatslide...

Hæhæ, jæssirs. Desværre holdt gearkassen kun cirka 1000 km til den
ekstra belastning. Den initielle gearing var alt for høj - ihvertfald
i forhold til det relativt lille antal heste der var til rådighed

Selve cylinderen ser fin ud, men jeg kan ikke helt finde ud af om
det er besværet værd at reparere gearkassen eller om man bare skal
finde en anden motor. To be announced, I guess.

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of
| a 'bad day' has been revised.
| - Chris Klein

Moller (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-11-04 15:05

Mikkel Christensen wrote:

> Hæhæ, jæssirs. Desværre holdt gearkassen kun cirka 1000 km til den
> ekstra belastning. Den initielle gearing var alt for høj - ihvertfald
> i forhold til det relativt lille antal heste der var til rådighed

   Hvad mener du ??? snakker vi her om 3 gears syndromet, eller er det
noget andet du har kværnet :)

> Selve cylinderen ser fin ud, men jeg kan ikke helt finde ud af om
> det er besværet værd at reparere gearkassen eller om man bare skal
> finde en anden motor. To be announced, I guess.

   split skittet ad, brug 1-2 timer på at skifte alle lejer, pakdåser,
oringe osv. :) og så er du kampklar igen, en bytter motor er normalt
ikke lige så velfungerende, som hvis man selv lige skifter lejerne ud
til noget der dur.

   og så for du lige monteret Olebendtsens 3 gears fix/laver det selv...
samt en lidt strammere fjeder ind til gearet så den ik laver så mange
frigear, letter koblingen med ½Kg på yderkanten :) vupti en meget
sjovere maskine.

   Men jo en anden MZ motor incl. en hel cykel er da set ned til 1500Kr. :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Mikkel Christensen (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 05-11-04 15:15

Moller <news@molnit.com> writes:

> Mikkel Christensen wrote:
>
> > Hæhæ, jæssirs. Desværre holdt gearkassen kun cirka 1000 km til den
> >ekstra belastning. Den initielle gearing var alt for høj - ihvertfald
> >i forhold til det relativt lille antal heste der var til rådighed
>
> Hvad mener du ??? snakker vi her om 3 gears syndromet, eller
> er det noget andet du har kværnet :)

3. gears syndromet? Næh, jeg har parkeret den i permanent 2. gear. Den
kan ikke, selv med lidt vrede bag, komme ud af 2. gear. Det var næsten
forår da det skete, så den har bare stået og skammet sig bagerst i
garagen siden. Jeg ved ikke engang hvad der er sket derinde bag låget

> samt en lidt strammere fjeder ind til gearet så den ik laver så mange
> frigear

Ja, se det kan den godt trænge til. Den bliver skrevet på to-do listen.

> Men jo en anden MZ motor incl. en hel cykel er da set ned til
> 1500Kr. :)

Det er jo lige præcis det og derfor gider jeg ikke bruge for meget
tid på at reparere eventuelle skader. Men beslutningen bliver først
endeligt truffet når jeg har haft den åbnet.

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of
| a 'bad day' has been revised.
| - Chris Klein

Jacob Bunk Nielsen (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 05-11-04 18:08

Moller <news@molnit.com> writes:

> så er det bare om det andet mål omkring maskinen skal veje mindre
> end ejeren vil kunne lade sig gøre, især efter jeg har tabt mig 4-5
> kg det sidste halve år.

Du spiser for lidt - jeg var også helt forundret over dig sidst da vi
var ude hos dig

I øvrigt tillykke med at du har fået startet den op. Det bliver
spændende at se hvordan den kommer til at køre.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste