Vild kørsel i gaderne
Fra : phk

Dato : 05-11-04 09:15

8 år i spjældet til alle implicerede ville være for lidt.

--
Per, Esbjerg

Fra : Basil

Dato : 05-11-04 12:58

phk wrote:

> 8 år i spjældet til alle implicerede ville være for lidt.

Det er egenligt lidt hård læsning, jeg kan få det helt skidt over at tænke
over hvor den/de familier lider.

Noget slår mig dog, hvis man lige skal tage de "kolde" briller på.
Den der kører stærkt, synes jeg er lidt u-nuanceret.
I det her tilfælde var det nogen der kørte stærkt, de kørte om kap, det kan
ikke helt sammenlignes med alle der kører for stærkt.

Kai

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-11-04 13:06

Basil wrote:

> [...]
> I det her tilfælde var det nogen der kørte stærkt, de kørte om kap, det kan
> ikke helt sammenlignes med alle der kører for stærkt.

Jeg synes nu stadigvæk at hun har ret.. Folk der kører for stærkt i
byerne tænker nok ikke ret ofte over følgerne af deres handlinger.
Kampagnen 10=44 er også en god måde at anskue det på, den tænker jeg
ihvertfald ofte selv efter hvis speederen får et lidt for hårdt tryk, og
det får ihvertfald mig til at lette foden igen.

--
Mvh Anders Christensen
Som godt nok ikke har nogen bil for tiden.

Fra : John Sahl

Dato : 05-11-04 13:20

phk wrote:

> 8 år i spjældet til alle implicerede ville være for lidt.

Men hvordan får vi fokus over på at få oprettet nogle
ordnede forhold til race for dem der ønsker det?

Det kan ikke passe at man udelukkende vil løse dette
ved at straffe hårdere.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 13:39

> Men hvordan får vi fokus over på at få oprettet nogle
> ordnede forhold til race for dem der ønsker det?
>
> Det kan ikke passe at man udelukkende vil løse dette
> ved at straffe hårdere.

Hehe det er danmark du bor i.. om lidt sætter de afgifterne op, så kun gamle
mennester har råd til bilerne )

Mvh
Morten

Fra : Elbarto

Dato : 05-11-04 13:46

> Men hvordan får vi fokus over på at få oprettet nogle
> ordnede forhold til race for dem der ønsker det?

Det findes jo faktisk DMU

> Det kan ikke passe at man udelukkende vil løse dette
> [...]

Personer da laver ting som dette bør aldrig nogen sinde føre andet køretøj
som en cykel

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 14:14

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote in message

> "John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Det findes jo faktisk DMU

For MC, ja
Biler og alt andet:
DASU
--
Møller

Fra : phk

Dato : 05-11-04 14:41

"Møller" <eam_host_g2n_dot_dk> skrev i en meddelelse

> For MC, ja
> Biler og alt andet:
> DASU

Og der er for mange rig mulighed for at melde sig ind i en mærkeklub. Rigtig
mange af disse har en dag med tidskørsel i løbet af året, og hvis det ikke
er nok for nogen - så er der DASU.

Ironien i det er egentlig også at de der vil køre race på gader og veje - de
kan sgu ikke køre bil!

--
Per, Esbjerg

Fra : Hajduk

Dato : 05-11-04 13:23

> 8 år i spjældet til alle implicerede ville være for lidt.

Nej egentlig ikke. Men det hjælper ikke en bjælde - desværre. Når først
benzinen går i blodet på de knægte, så forsvinder forstanden ud gennem den
åbne siderude.
Jeg kender ikke løsningen, men en mere kontant indsats fra Politiet skal der
nok til. Konfiskation af bilen ved voldsom kørsel kunne måske hjælpe. SÅ kan
de få bilen igen, når de har været gennem psykologbehandling og oppe til ny
køreprøve.

Det er tragisk, meningsløst og.... jeg bliver sgu helt depri..

PM

Fra : Jonas R.

Dato : 05-11-04 13:40

Hajduk wrote:
SNIP
> [...]
> psykologbehandling og oppe til ny køreprøve.
>
> Det er tragisk, meningsløst og.... jeg bliver sgu helt depri..

Måske man skulle lave nogle baner rundt om i landet hvor de kunne køre
lovligt. Ikke altid man kan bekæmpe det ved bare at losse mere politi på
gaden.

MVH

Jonas R.

Fra : John Sahl

Dato : 05-11-04 13:44

http://www.petitiononline.com/GadeRace/

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-11-04 13:51

John Sahl wrote:

> http://www.petitiononline.com/GadeRace/

Totalt useriøst!

Ideen er god, men fakta er helt forkerte. Hvis man vil hive et så
skræmmende eksempel frem for at fremme sagen, bør man imho gøre
arbejdet ordentligt.

"Resultatet var at en af kvinderne mistede sin mand, og sit ufødte barn! Den
anden mand blev hårdt kvæstet!
Og i natten mellem tirsdag den 3. Nov. Og Onsdag den 4. Nov. Begik
kvinden som mistede sin mand og sit ufødte barn, selvmord! (Vores tanker
går ud til de pårørende!)"

En mand blev dræbt, hans kæreste blev hårdt kvæstet og mistede sit 5 mnd
gamle foster, en veninde til dem begge blev dræbt og hendes mor har taget
sit eget liv.

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 15:20

> [...]
> der nok til. Konfiskation af bilen ved voldsom kørsel kunne måske hjælpe.
> SÅ kan de få bilen igen, når de har været gennem psykologbehandling og

Det er ikke politiets der ikke er kontant, det er den lovgivning og
dommer-pædagogik som vi ser.
Det kan godt være det ikke hjælper en bjælde på dem som er rådden i hovedet,
det gør en ny chance og er rigtig arbejde så heller ikke (nødvendigvis). Jeg
har selv ansat et par stykker af disse og de ændrer sig ikke.

Men så er det normale samfund da i det mindste fri for de spassere i den tid
de sidder inde.
Tro mig der er nogle som virkelig bare ikke kan finde ud af hvordan man
opfører sig.

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-11-04 16:45

"Hajduk" <c@tis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der nok til. Konfiskation af bilen ved voldsom kørsel kunne måske hjælpe.
> SÅ kan de få bilen igen, når de har været gennem psykologbehandling og

Snup pappet!
Skal efterfølgende generhverves.
Konfisker bilen!
Kunne så sælges og skaffe penge i statskassen = lavere afgifter (et lille
håb?)

Når personen så har været møllen igennem (psykolog / kørekort),
så måske vil personen tænke sig om en ekstra gang.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 13:41

Nogle der ved hvordan det gik for sig i praksis..

kørte personen ind på et fortorv, eller vadede fodgængerne bare ud på vej
uden at se sig for ??

Mvh
Morten

Fra : Basil

Dato : 05-11-04 13:45

Juel wrote:
> Nogle der ved hvordan det gik for sig i praksis..
>
> kørte personen ind på et fortorv, eller vadede fodgængerne bare ud på vej
> [...]

Ja, det kunne være rart med nogen objektive facts, ikke bare EB/BT's udgave.
Kai

Fra : anders majland

Dato : 05-11-04 14:05

> Ja, det kunne være rart med nogen objektive facts, ikke bare EB/BT's
> udgave. Kai

Ulykkesbilen overhaler og når ikke tilbage i egen vognbane. Istedet
rammer han venstre side af et helleanlæg, mister herredømmet og rammer
fodgængerne.

Jeg tror bestemt ikke at man kan laste fodgængerne at de bliver ramt af
en bil der kommer den gale vej rundt om et helleanlæg !!!!

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 14:15

> [...]
>
> Jeg tror bestemt ikke at man kan laste fodgængerne at de bliver ramt af
> en bil der kommer den gale vej rundt om et helleanlæg !!!!

Ok, tak for info.. meget rart at kende facts før man danner sig en
holdning/mening

Desværre skal der et uheld til før man får øjnene op for nogle ting..
personlig erfaring.. der dog kun kostede mig en bil... men det kunne være
gået meget værrere til..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 14:15

> Ja, det kunne være rart med nogen objektive facts, ikke bare EB/BT's
udgave.

var lige min tanke

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 15:23

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> udgave.
>
> var lige min tanke

Men det er slemt nok at følgende er døde pga. ulykken
1 Kvinde
1 Mand
1 ufødt barn
1 Mor til kvinden begik selvmord

--
Tom

Fra : J.K.Arning

Dato : 05-11-04 14:19

On Fri, 5 Nov 2004 13:45:04 +0100, Basil in newsgroup dk.fritid.bil
wrote:

> Ja, det kunne være rart med nogen objektive facts, ikke bare EB/BT's udgave.
> Kai

Den bil der ramte de unge ville overhale modparten. Dette foregik
selvfølgeligt i venstre side af vejen. De unge stod ved en helle (midt
på vejen) og altså ikke på vejbanen i hverken højre eller venstre side.
Bilen kører venstre om hellen .. rammen en kantsten hvorved han mister
kontrollen over bilen der så rammer de 3 af dem.

EB/BT eller ej .. om de så sig for eller ej .. ændrer intet.

Han (de) kørte vandvittigt på et sted hvor det ikke hører hjemme (læs
offentlig vej) og han kommer til at bøde for det .. resten af livet.

og var det så bare gjort med det men mange andre mennesker vil være
mærket for livet af denne ulykke .. der findes ingen "jamen" ingen
undskyldninger overhovedet. Det de 2 billister gjore derude på
frederikssundsvej vil få andre til at tænke sig om men prisen er helt
uden for enhver fatteevne for høj.

Det er ingens ret at føre en bil og det burde ikke være så let at lov
til det. At få et kørekort burde indebære mere end bare at bevise at man
teknisk kan føre en bil man burde også kræve at folk er modne til det og
man burde ubetinget fratage dem retten til at føre en bil for altid hvis
de ikke lever op til de en gang stillede krav.

--
Regards
J.K.Arning :: 05-11-2004 14:01:17 :: http://arning.dk

Fra : Basil

Dato : 05-11-04 14:24

J.K.Arning wrote:
> [...]
> Bilen kører venstre om hellen .. rammen en kantsten hvorved han mister
> kontrollen over bilen der så rammer de 3 af dem.

Jeg har tidligere kørt meget på Frederikssundvejen ind mod byen om natten,
og der vælter ganske mange fulde folk rundt på selve vejen, det var det jeg
lige ville høre om også gjorde sig gældende her.
Jeg ved godt at billisten var helt på galt spor, fulde mennesker på vejene
eller ej.

> [...]
> man burde ubetinget fratage dem retten til at føre en bil for altid hvis
> de ikke lever op til de en gang stillede krav.

Det giver jeg dig ret i, og det måtte gerne indføres med tilbagevirkende
kraft fra 1920.
En eller anden form for IQ test og en vurdering af folks dømmekraft ville
være dejligt.
Kai

Fra : phk

Dato : 05-11-04 14:44

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

> En eller anden form for IQ test og en vurdering af folks dømmekraft ville
> være dejligt.

Efter en sådan ulykke burde folk jo begynde at tænke sig om, ikke? Men nej,
der svares igen med

Bil kørt i havn under bilrace.

Bilen var en BMW, man kan så gætte på om det var en 3-tyrker denne gang også
:(

--
Per, Esbjerg

Fra : phk

Dato : 05-11-04 14:39

"J.K.Arning" <spam_remove_@arning.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man burde ubetinget fratage dem retten til at føre en bil for altid hvis
> de ikke lever op til de en gang stillede krav.

Man indfører frakendelse af førerbevis for at køre for hurtigt. Folk bliver
slået ihjel inde i byerne mens politiet står ude på motorvejen (så det så
sent som i går kl. 16.30 vest for Skanderborg).

Men straffen, når man så kører en eller flere ihjel er ikke meget værre end
at sammenligne med frakendelsen af førerbeviset for at køre for stærk på
motorvejen. Herregud, man bruger en ferie eller 2 på at sidde i spjældet for
at have taget et andet liv, men ellers er der jo ingen straf!

Flyt politiet ind i byen, gerne i civilt tøj, og lad dem knalde nogle
bilister derinde i stedet!

Så kan vi andre også få fred på motorvejen :)

--
Per, Esbjerg

Fra : J.K.Arning

Dato : 05-11-04 14:43

On Fri, 5 Nov 2004 14:38:57 +0100, phk in newsgroup dk.fritid.bil wrote:

> Flyt politiet ind i byen, gerne i civilt tøj, og lad dem knalde nogle
> bilister derinde i stedet!
>
> Så kan vi andre også få fred på motorvejen :)

Du har ikke uret .. men helt ærligt .. om du udsletter en familie på
frederikssundsvej eller på hillerød motorvejen gør ikke den helt store
forskel.

--
Regards
J.K.Arning :: 05-11-2004 14:41:51 :: http://arning.dk

Fra : Basil

Dato : 05-11-04 15:01

J.K.Arning wrote:

> Du har ikke uret .. men helt ærligt .. om du udsletter en familie på
> frederikssundsvej eller på hillerød motorvejen gør ikke den helt store
> forskel.

Nu vi er ved det, hvor mange 1000 ekstra er der blevet slået ihjel på
motorvejene efter hastighed er steget til 130 på udvalgte strækninger ?
Kai

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 05-11-04 22:14

On 11/05/2004 15:01:19 "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> wrote:

> Nu vi er ved det, hvor mange 1000 ekstra er der blevet slået ihjel på
> motorvejene efter hastighed er steget til 130 på udvalgte strækninger ?

Nul?
--
Jacob

Fra : Claus Fabritius

Dato : 05-11-04 15:52

> Du har ikke uret .. men helt ærligt .. om du udsletter en familie på
> frederikssundsvej eller på hillerød motorvejen gør ikke den helt store
> forskel.

Ingen tvivl om at det er lige slemt, men det er i byerne risikoen er størst
for det. Det er der de bløde trafikanter færdes, og det er dem der bør
beskyttes mest.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Bernhard Ege

Dato : 05-11-04 17:31

Claus Fabritius wrote:
> [...]
> for det. Det er der de bløde trafikanter færdes, og det er dem der bør

Helt enig. Den ensidige fokus på motorvejen er så forfejlet som noget
kan være. Men tak Venstre for den fokus... ja, jeg stemte på dem, men de
får ikke min næste stemme

mvh Bernhard

Fra : Mikael Andresen

Dato : 05-11-04 23:06

det grundlæggende er nok at vi skal have strammet reglerne for hasard kørsel
SAMT have baner hvor man har mulighed for at køre og race af om man vil.
Banerne skal være være sponsoret af staten, relevante firmaer og betalende
medlemmer.. medlemmer betaler f.eks 200 pr gang for at køre på banen og det
dækker forsikring på bil og fører med videre (self med betydelig
selvrisiko), slidtage og ambulance og sikkerhedsforhold. Desuden er alkohol
banlyst også inden man kommer ind, dvs ingen berusede på pladsen. Disse ting
er vi en del unge i ålborg omegnen der har forsøgt at banke igennem
(selvfølgelig mere specificeret og gennemtænkt end her remset op). Men hver
gang er der nogen der sætter sig på tværs af tilladelsen. Hvis ikke det er
politiet, så det kommunen eller ejeren af jorden.. giv os pladsen med
forsvarlig bane og autoriteter (ikke politi) til at styre det.. så skal der
nok komme race væk fra vejene.. desuden skal der ikke være racia lige uden
for pladsen men politiet skal have lov til at stoppe folk der kører for
rådent til og fra pladsen... Deciderede raciaer vil få folk til at holde sig
væk og køre ulovlligt..

Mvh .Mikael

Fra : Hajduk

Dato : 06-11-04 05:19

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse

> Helt enig. Den ensidige fokus på motorvejen er så forfejlet som noget kan
> være. Men tak Venstre for den fokus...

Her tager du fejl. Det var en del af forliget med de andre partier, at der
skulle mere politi på motorvejene. Næppe Venstres ide - det lugter
socialdemokratisk.

PM

ja, jeg stemte på dem, men de

Fra : Basil

Dato : 06-11-04 06:21

> Her tager du fejl. Det var en del af forliget med de andre partier, at der
> skulle mere politi på motorvejene. Næppe Venstres ide - det lugter
> socialdemokratisk.

Det tænkte jeg også da jeg læste det.
Det lugter af Holger og Margrethe Auuuuuken + Baastrup, og måske lidt
Fipskæg.
Kai

Fra : Lars

Dato : 06-11-04 01:12

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> said in news:418b3665$0$193
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> 8 år i spjældet til alle implicerede ville være for lidt.

Jeg har en holdning om kørsel med bil & MC og for den sags skyld også
knallert/scooter.

Jeg mener ikke at det er forkert at køre for stærkt generelt.
Jeg mener at hastighedsgrænserne i Danmark generelt er for lave.

Men jeg mener at hastighedsgrænserne i byerne er sat rimeligt og at de i
det store hele skal overholdes.

På motorvej mener jeg man skal have fri hastighed langt de fleste steder.
På landevejene mener jeg at man skal arbejde hen imod fysisk adskillelse
af vejbaner hvor overhaling alligevel er farligt.
men ellers kunne hastigheden på landevej godt være 100 - 120 km/t

Jeg mener til gengæld også at der desværre findes mange elementer i
trafikken som ikke burde være der.
Derfor må der strammes op på hvem der får et kørekort.
Et kørekort bør ikke kun kunne erhverves på baggrund af trafikale
færdigheder og teoretisk viden om lovgivningen.

Der skal også medtænkes hvilke menneskelige fysiske og psykiske
egenskaber der slippes ud bag et rat eller et MC styr.
Her tænker jeg på alder, handicap, temperament, i høj grad overblik,
reaktionsevne, reaktion i tilfælde af forestående katastrofe/ulykke,
trafikkultur og forståelse af samme, mestring af de mange kræfter der i
dag er i køretøjerne etc. etc.

Det der så vil blive vanskeligt i sådan en sammenhæng.
Hvem skal dømme og vurdere dette.

Et slag på tasken fra min side ville fratage kørekortet fra ca. 33% af
den kørende befolkning.

Det er _ikke_ farten der dræber.
Det farlige er hastighedsforskellene og de mødes oftest i deres
uforenelighed p.g.a. en eller flere personer med et for lille overblik.

Straffene for gentagne gange af manglende trafikale menneskelige
egenskaber skal straffes med fratagelse af kørekort til man i en dertil
indrettet test kan påvise at disse egenskaber igen er tilstedeværende.

--
Lars

Fra : Basil

Dato : 06-11-04 06:23

Lars wrote:
> [...]
> egenskaber skal straffes med fratagelse af kørekort til man i en dertil
> indrettet test kan påvise at disse egenskaber igen er tilstedeværende.

Fedt formuleret, du har min stemme, hvis du går videre med dette.
Kai

Fra : phk

Dato : 06-11-04 09:12

"Lars" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> af vejbaner hvor overhaling alligevel er farligt.
> men ellers kunne hastigheden på landevej godt være 100 - 120 km/t

Du lyder ret ung. Har du kørekort?

Hvis ja - har du prøvet at lave undvigemanøvrer med 100-120 ??

Hvis nej, hvorfor mener du så danskerne pludselig kan mestre den disciplin
set i lyset af de ikke engang kan administrere rat og pedaler i en bil hvis
højre hjulpar er kommet ud i rabatten?

> [...]
> Et kørekort bør ikke kun kunne erhverves på baggrund af trafikale
> færdigheder og teoretisk viden om lovgivningen.

Hvordan vil du gøre det?

> [...]
> reaktionsevne, reaktion i tilfælde af forestående katastrofe/ulykke,
> trafikkultur og forståelse af samme, mestring af de mange kræfter der i

Og hvordan vil du lige styre det i forbindelse med hvem der skal have
kørepappet?

> Det der så vil blive vanskeligt i sådan en sammenhæng.
> Hvem skal dømme og vurdere dette.

Rigtigt - har du slet ingen forslag?

> Et slag på tasken fra min side ville fratage kørekortet fra ca. 33% af
> den kørende befolkning.

Så du mener at 33% af den danske befolkning ikke har fortjent at have
kørekort?

Dét taget i betragtning synes jeg egentlig det går ret godt med kørslen ude
i samfundet.

> Det er _ikke_ farten der dræber.
> Det farlige er hastighedsforskellene og de mødes oftest i deres
> uforenelighed p.g.a. en eller flere personer med et for lille overblik.

Farten er uomtvisteligt en del af en ulykke, des højere den er des større
risiko er der for at 1: Der sker en ulykke, 2: at der er dræbte.

> Straffene for gentagne gange af manglende trafikale menneskelige
> egenskaber skal straffes med fratagelse af kørekort til man i en dertil
> indrettet test kan påvise at disse egenskaber igen er tilstedeværende.

Og denne test består af hvad?

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars

Dato : 06-11-04 10:49

> "Lars" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Du lyder ret ung. Har du kørekort?

Hehe
Tja.
Jeg er eltebilist - og motorcyklist.
Har kørt motorcykel siden '81 og bil siden '82
Har også kørt en smule banerace........i udlandet på weekendlicenser.

> Hvis ja - har du prøvet at lave undvigemanøvrer med 100-120 ??

Og har taget diverse kørekurser for at forbedre mine egne køreegenskaber.
Faldteknik, undvigemanøvrer, isbanekørsel (en der er noget strengere end
den der bruges i forbindelse med kørekort), terrænkørsel.
Og forresten har jeg praktiseret kørsel i alle europæiske lande og deres
storbyer samt i sydamerika og afrika.

> Hvis nej, hvorfor mener du så danskerne pludselig kan mestre den
> disciplin set i lyset af de ikke engang kan administrere rat og
> pedaler i en bil hvis højre hjulpar er kommet ud i rabatten?

Det er der sikkert også mange der magter.
Og et fåtal der ikke magter.
De skal enten lære det eller ikke have kørekort.

> Hvordan vil du gøre det?

Nu er det ikke i min magt at gøre det.
Det er politisk det skal besluttes.
Når først der er en hensigtserklæring så finder man også midel og metode.

> Og hvordan vil du lige styre det i forbindelse med hvem der skal have
> kørepappet?

Igen.
Politisk beslutning.
Udmøntning i lov.
Hvordan det gøres formuleres som regel i cirkulærer og vejledninger.

> Rigtigt - har du slet ingen forslag?

Ikke umiddelbart.
Har du?

Måske en sammensat enhed af læger, køresagkyndige, psykologer.

> Så du mener at 33% af den danske befolkning ikke har fortjent at have
> kørekort?

Ja.

> Dét taget i betragtning synes jeg egentlig det går ret godt med
> kørslen ude i samfundet.

Synes du?
Det synes jeg ikke.
Og da slet ikke den trafikkultur der eksisterer i DK sammenlignet med
andre nordiske lande.

> Farten er uomtvisteligt en del af en ulykke, des højere den er des
> større risiko er der for at 1: Der sker en ulykke, 2: at der er
> dræbte.

Næ.
Selvfølgelig er der forskel på at køre frontalt ind i en anden bil hvis
begge kører 10 km/t og hvis de respektivt kører 100 km/t
Men så snakker vi også fartforskelle.
Hvis to biler med samme kurs og med samme fart rammer hinanden så sker
der sjældent det store.
Og usædvanligt er det ikke på banerne at der sker ulykker med mellem 200
og 300 km/t uden nævneværdig personskade.
Men hvis en med 200-300 km/t kører ind i en der er stoppet, så sker der
voldsomme ting.

> Og denne test består af hvad?

Aner det ikke.
Man må jo konstruere en test der matcher dette.

--
Lars

Fra : Basil

Dato : 06-11-04 10:58

Lars wrote:
> [...]
> voldsomme ting.

> Aner det ikke.
> Man må jo konstruere en test der matcher dette.

Lars, du er min helt i diciplinen formulering.
Kai

Fra : Lars

Dato : 06-11-04 17:19

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> said in

> Lars, du er min helt i diciplinen formulering.
> Kai

Det siger min kone også.
Og i andre dicipliner også.

--
Lars

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-11-04 11:29

Lars wrote:

> Det siger min kone også.
> Og i andre dicipliner også.

Enig og - nu mangler du så blot at lære teknikken at beskære indlæget du
besvarer, vil gøre dine indlæg mere læsevenlige.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Lars

Dato : 07-11-04 17:21

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> said in news:bMmjd.544$p82.395
@news.get2net.dk:

> Enig og - nu mangler du så blot at lære teknikken at beskære indlæget du
> besvarer, vil gøre dine indlæg mere læsevenlige.

Hvordan kan du være enig i at min kone synes at jeg er en helt i visse
dicipliner?

Bortset fra det så skal jeg skænke din henstilling en tanke i fremtidige
indlæg når jeg husker det.
Det er ikke viljen der mangler.

--
Lars

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-11-04 18:49

Lars wrote:
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> said in
> news:bMmjd.544$p82.395 @news.get2net.dk:

> Hvordan kan du være enig i at min kone synes at jeg er en helt i visse
> dicipliner?

Blot noget jeg ta'r for givet når nu hun stadig er der *LOL*

> Bortset fra det så skal jeg skænke din henstilling en tanke i
> fremtidige indlæg når jeg husker det.

Fint nok.

> Det er ikke viljen der mangler.

Er jeg godt klar over, - ellers havde jeg heller ikke gidet nævne det, kunne
jo ellers risikere prædikatet, "netbetjent".

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Peter Weis

Dato : 08-11-04 12:38

Lars <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> Det er ikke viljen der mangler.

Det lyder egentlig ikke så lovende

mvh
Peter

Fra : Lars

Dato : 08-11-04 16:10

Peter Weis <p.weis@email.dk..slet> said in

> Det lyder egentlig ikke så lovende
>
> mvh
> Peter

Insinuerer du hermed at jeg lider af tidlig demens?

--
Lars

Fra : Peter Weis

Dato : 08-11-04 17:41

Lars <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> Insinuerer du hermed at jeg lider af tidlig demens?

Det har jeg glemt

mvh
Peter

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-11-04 22:08

Lars wrote:
> Peter Weis <p.weis@email.dk..slet> said in

> Insinuerer du hermed at jeg lider af tidlig demens?

Hva' var det du sagde

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 06-11-04 09:30

Lars <delfinerne@yahoo.com> skrev :

>Jeg mener ikke at det er forkert at køre for stærkt generelt.

Det kommer da an på hvordan du definerer "for stærkt"

mener du politiske fartgrænser, eller forholdende

>Jeg mener at hastighedsgrænserne i Danmark generelt er for lave.

De passer vist generelt set rimeligt godt til folks evner ;)

>På motorvej mener jeg man skal have fri hastighed langt de fleste steder.

Deri er jeg til dels enig, blot skal vi nok også være enig at det skal
koste ganske alvorlige straffe til dem der "kører over evne", og
forårsager ulykker - noget for noget.

>På landevejene mener jeg at man skal arbejde hen imod fysisk adskillelse
>af vejbaner hvor overhaling alligevel er farligt.

Umuligt at indføre !

>men ellers kunne hastigheden på landevej godt være 100 - 120 km/t

Niksen bassen - på landeveje (!) kommer der netop ofte krydsende
trafik, trafik ind/ud fra ejendomme m.v. Og der er ofte langtsom
kørende trafik på netop landeveje - og øehhh - hvor er det lige de
dersens øverter skal køre - jep : på vejen

>Et slag på tasken fra min side ville fratage kørekortet fra ca. 33% af
>den kørende befolkning.

svært at afgøre ..............

>Det er _ikke_ farten der dræber.
>Det farlige er hastighedsforskellene og de mødes oftest i deres
>uforenelighed p.g.a. en eller flere personer med et for lille overblik.

Eller noget der sker rent trafikalt - f.eks folk der pludseligt
opdager noget på vejen, eller noget der kører ud foran dem

Fejlen ligger ikke kun i overblikket, men også i at bagved kørende har
så skidetravlt, at de eliminerer deres egen sikkerhedsmargen, og
mulighed for at tage højde for hvad der sker længere fremme - de ser
kun røven af bilen foran , og intet andet

(ellers er der da meget korrekt i det du skriver)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Lars Ehlers

Dato : 06-11-04 08:36

On Fri, 5 Nov 2004 09:15:23 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=268862
>
>8 år i spjældet til alle implicerede ville være for lidt.

Absolut. Her hvor jeg bor takseres den slag med en hård straf! Der er
tale om groft uforsvarlig kørsel, så her vil man kunne tiltale fyren
med 3 gange mord (det ufødte foster tæller også med), så det burde
kunne takseres til livstid uden mulighed for benådning.

Jeg var tilfældigvis i København den aften hos besøg hos nogle venner,
det var en ubehagelig nyhed at vågne op til dagen efter.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang