Det blive en Skoda
Fra : CLM

Dato : 03-11-04 20:14

Hejsa

Først og fremmest tak til de mange der gav råd omkring mit valg af
forsikring. Det viste sig jo hurtigt at Skoda/Topdanmark var alle andre
overlegne med et tilbud på 7.250 på ansvar og kasko til en ung mand på 26 år
uden tildligere erfaring. Nu har jeg så valgt en Fabia Ambiente 1,2 12v
64Hk. Den var sat 10.000 ned til 147.000 (altså spritny fordi der kommer en
ny model i 2005) og dermed blev den samlede pris som sælgeren tilbød mig,
incl levering, på 151.500. Skal jeg bare spise denne, eller er der måske
mere at presse ham for. Han siger selv at han nu nærmest ikke tjener noget
på bilen (stakkels mand) men han er jo også sælger.
Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på? Jeg ved der kommer en
faceliftet 2005 model, men helt ærligt har jeg ikke lyst til at give 10.000
mere for en bil bare fordi der er en ny farve indtræk og aircondition.

På forhånd tak for jeres råd.

Mvh
Carsten

Fra : anders majland

Dato : 03-11-04 21:21

> [...]
> andre overlegne med et tilbud på 7.250 på ansvar og kasko til en ung
> mand på 26 år uden tildligere erfaring. Nu har jeg så valgt en Fabia

Tillykke med den

> [...]
> samlede pris som sælgeren tilbød mig, incl levering, på 151.500. Skal
> jeg bare spise denne, eller er der måske mere at presse ham for.

Hvis du ikke har skrevet under endnu kan du jo prøve. Stænklapper og
måtter er billigt for ham at smide med i handlen - Eller måske et
anhængertræk, tagbøjler eller en større radio ?

> [...]
> faceliftet 2005 model, men helt ærligt har jeg ikke lyst til at give
> 10.000 mere for en bil bare fordi der er en ny farve indtræk og

Du vil da vist komme af med mere end +10kkr for den faceliftede (jeg har
skudt priserne helt ud af hovedet efter at vi har handlet Vi købte
en demo der havde kørt et par tusinde km. Aircon og fartpilot hører
under nice2have for biler i den prisklasse - og specielt fartpiloten
savner jeg. Men de småting der er ændret i farver og front er da
bagatæller. Når de kan slå det stort op med nyt rat og smartere
instrumenter er vi da vist under bagatelgrænsen. Jeg synes
instrumenterne i min 04 er ganske nemt læselige. Den giver ikke et
"dynamisk og sportsligt indtryk" men der skal der vist mere end et
facelift til at ændre - med et vægt/effekt forhold på 17kg/hk kan det da
være ligegyldigt hvor sportlig den ser ud

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : CLM

Dato : 03-11-04 22:11

> [...]
> facelift til at ændre - med et vægt/effekt forhold på 17kg/hk kan det da
> være ligegyldigt hvor sportlig den ser ud

Det kan du jo have ret i Nej jeg prøver at ringe i morgen og hører hvad
han kan tilbyde, men jeg køber den nok under alle omstændigheder.

Mvh
Carsten

Fra : Thomas Landberg

Dato : 04-11-04 10:32

> Det kan du jo have ret i Nej jeg prøver at ringe i morgen og hører
> hvad
> han kan tilbyde, men jeg køber den nok under alle omstændigheder.

Jeg har fået ca. 10.000kr rabat på min nye årgang 2005-Fabia. Aircon og
fartpilot er ikke standard i den, men købes for 5.000kr i en
"standardpakke". Jeg vil til enhver tid købe aircon og fartpilot med til den
pris. Det er rart at have og du får helt sikkert alle 5.000kr ind igen når
du atter skal sælge bilen. Så hvis jeg var dig ville jeg droppe "den gamle
model", bede om en ny med aircon og fartpilot og så ellers kræve noget rabat
på den. Måske får du ikke 10.000kr på den lille 1.2, men de bør kunne give
dig 7.000-8.000kr. Hvis de ikke vil det, så mail mig direkte og jeg skal
vise dig forhandleren der kan

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad