Olie på en XJ600...
Fra : Peter

Dato : 16-05-01 12:23

Hejsa,

Hvad olie skal jeg hælde på dyret ?

Jeg fik konstateret efter mit problem at olieføleren er meget følsom såhh
der skal lige noget mere olie på..

Meeen jeg vil da gerne lige vide hvad ?

Peter
XJ600S Diversion '93

Fra : Janus

Dato : 16-05-01 12:33

du går aldrig galt med 10W-40 eller 15W-40 halvsyntetisk, hvis du ikke ved
hvad der er hældt på. Ellers check din manual og se hvad din motorcykel
kører med.
Det er sådan at alle olier kan blandes, så hvis du kommer en smule forkert
olie i, sker der ingenting.

Janus

Peter <hotpwc@hotmail.com> skrev i en

Fra : Peter

Dato : 16-05-01 12:34

> [...]
> kører med.
> Det er sådan at alle olier kan blandes, så hvis du kommer en smule forkert
Nu ligger landet desværre at jeg har købt den uden manual
og den olie der er på har jeg ikke selv skiftet sidst...
Tak tak for hjælpen ;)

Fra : Uffe Overgaard Koch

Dato : 17-05-01 15:32

Peter wrote:

> Nu ligger landet desværre at jeg har købt den uden manual
> og den olie der er på har jeg ikke selv skiftet sidst...
> Tak tak for hjælpen ;)
Hvis du heller ikke ved hvornår det er skiftet sidst, så skift olie +
filter ASAP.

tillykke med den, hvilken årgang?

/Uffe
xj600

PS: Jeg overvejer at lave en dedikeret xj600-freak side, og samle ALT
info om den.

Fra : René J.

Dato : 17-05-01 20:06

"Uffe Overgaard Koch" <uffe@data-dealeren.dk> skrev i en
meddelelse news:3B03E0FC.BF8AE744@data-dealeren.dk...

manual

Jeg har samlet lidt facts fra manualen til XJ600 på min
hjemmeside (kig under MC på
ttp://hjem.get2net.dk/juhler/ )

> PS: Jeg overvejer at lave en dedikeret xj600-freak side,
og samle ALT
> info om den.

Fino ide...
Der eksistere i øvrigt en god xj600 side på Alberts mc side
http://albertsmc.cjb.net/

Det kunne måske også være en ide at mødes til en enkelt
xj600 tur en gang? blot en tanke.

Chiaooo
René J.
xj600

Fra : René J.

Dato : 17-05-01 20:21

"Uffe Overgaard Koch" <uffe@data-dealeren.dk> skrev i en
meddelelse news:3B03E0FC.BF8AE744@data-dealeren.dk...

halvsyntetisk, hvis du ikke ved
hvad din motorcykel

ai øvrigt er der en herlig beskrivelse af den slidsomme
proces det er at skifte olie på en mc på siden
http://www.senior98.subnet.dk/ kig under olieskift i
menuen

René J
XJ600

Fra : Adam Christensen

Dato : 16-05-01 14:19

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> wrote in message

> Det er sådan at alle olier kan blandes, så hvis du kommer en smule forkert
> olie i, sker der ingenting.

Hmm... jeg fik at vide af Enghave at jeg skulle sørge for også at skifte
oliefilter hvis jeg gik fra semisyntetisk til helsyntetisk (og det var vel
pga. at de ikke måtte blandes!?).

Det er måske ikke korrekt?

--
Adam
SV650S

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-05-01 12:46

> Hvad olie skal jeg hælde på dyret ?
>
> Jeg fik konstateret efter mit problem at olieføleren er meget følsom såhh
> der skal lige noget mere olie på..

Hej Peter

Yamaha anbefaler olie med en tykkelse på 20W40 og en api grade på SG til en
XJ 600 S/N Diversion.
Jeg har brugt Silkolene Super MA 4 semi synth 15W50 API grade SG til 59 Kr/L
på min XJ 600. Jeg var godt tilfreds med prisen og specikifationerne. Den
brugte jeg indtil olieforbruget på min XJ blev irriterende. Derefter gik jeg
over til Silkolene Racelube semisynth 20W50 API grade SG til 62Kr/L. Den er
lidt tykkere og gav en lille smule mere upræcist gearskifte. Tilgændgæld
faldt mit olieforbrug en smule.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Peter

Dato : 16-05-01 12:46

> [...]
er
> lidt tykkere og gav en lille smule mere upræcist gearskifte. Tilgændgæld
Hmmmm, denne mail må jeg heller udskrive og proppe i en scrapbog ;)

meen tak tak!

Fra : Peter

Dato : 16-05-01 12:56

--- 8< ------- SNIP!

> over til Silkolene Racelube semisynth 20W50 API grade SG til 62Kr/L. Den
er

Hvor har du købt det henne ?

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-05-01 13:16

> Hvor har du købt det henne ?

Søborg MC
Tinghøjvej 51
2860 Søborg
39691401
http://www.soborgmc.dk/

Den forhandles dog af alle forhandlere der sælger ting fra Max MC import.
Det er næsten alle forhandlere i Danmark.
Husk også at din motor har godt af at få skiftet oliefilter ved alle
olieskift.

Fra : Janus

Dato : 16-05-01 13:16

Du skal bare lige huske at jo højere du går op i viskositet jo nemmere har
din kobling med at fedte. Jeg har været dum nok til at hælde 10W-60 på min
FZR, og nu har jeg problemer med koblingen, forhåbentlig indtil jeg får købt
noget andet olie. På den anden side bliver en luft-olie kølet motor som din
varmere end min vandkølet, så prøv bare med den som Jens anbefaler

Janus