Olieskift/Dæktryk på Ford Escort
Fra : Thomas Petersen

Dato : 03-11-04 11:22

Da jeg for nylig købte min "nye" Ford Escort 1,8i Sport fra 10/94, fulgte
der desværre ikke nogen instruktionsbog/manual med.......hvis I ved, hvor
jeg kan skaffe mig en instruktionsbog/manual, må I gerne sige til, men......

hvis en venlig sjæl i mellemtiden kan oplyse mig om nedenstående, ville jeg blive glad

- Hvor mange liter olie skal jeg bruge ved olieskift?
Regner med at benytte 5w-40 fuldsyntetisk..... BILKA har tilbud i denne uge.

- Hvad skal dæktrykket være i for- og bagdæk?

Venlig hilsen
Thomas Petersen

Fra : Thomas Petersen

Dato : 03-11-04 15:10

"Thomas Petersen" <tp@mail.dk> wrote in message
> [...]

> Regner med at benytte 5w-40 fuldsyntetisk..... BILKA har tilbud i denne uge.
>
> - Hvad skal dæktrykket være i for- og bagdæk?

Glemte at skrive, at der er tale om en 16V DOHC-motor

Thomas

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 05-11-04 21:56

> Glemte at skrive, at der er tale om en 16V DOHC-motor
>
> Thomas

Hej,

Jeg har en 1,6 16V DOHC - min manual dækker også 1,8

Der anbefales at bruge 10w40 olie. Du skal bruge 4,25 ltr. olie (Inkl.
filter)
Dæktrykket skal i følge maualen være 2,2 Bar foran og 2,0 Bar bag. Jeg har
dog selv kært med lidt højere tryk i mine 195/50-15.

Hilsen

Carsten Pedersen