Prøvekørsel - aftale tid?
Fra : Jens Sperrestrup

Dato : 02-11-04 20:20

Kan man bare gå ned til en bilforhandler lørdag formiddag og bede om lov til
at prøvekøre en bil (i den dyre ende af prisskalaen) eller skal man aftale
det på forhånd med forhandleren?

Fra : Hajduk

Dato : 02-11-04 20:25

"Jens Sperrestrup" <REMOVE@ALL.INVALID> skrev i en meddelelse
> [...]
> til
> at prøvekøre en bil (i den dyre ende af prisskalaen) eller skal man aftale

Jeg plejer altid lige at ringe i forvejen, når jeg skal ud og prøvekøre
Farrarier og sådan nogen. Men det var måske knap så eksklusive vogne du
havde i tankerne.

PM

Fra : Per O. Madsen

Dato : 02-11-04 22:11

> [...]
> til
> at prøvekøre en bil (i den dyre ende af prisskalaen) eller skal man aftale

Det er lige så forskelligt som antallet af forhandlere. Jeg har den
grundregel, at jeg altid ifører mig pænt tøj, og gerne jakke og slips, når
jeg skal på rundtur til forhandlerne. Folk som skal købe en bil på den
forkerte side af 5-600000 er ofte pænere klædt end den gennemsnitlige hr og
fru danmark. Du udstråler noget andet med nobel påklædning. Så kan man kalde
det noget pjat, men det virker. Jeg har selv erfaringer med at sælgerne selv
spørger om jeg ikke vil prøve bilen, når jeg har vist interesse for en
bestemt bil, når jeg var iført mit "pæne" tøj. Det har givet en del ture i
lækre øser til over millionen. Og jeg er vel at mærke ikke køber til biler i
den prisklasse, og har aldrig så meget som antydet det for sælgerne, men
altså heller ikke sagt det modsatte. Hvis du fortæller sælgeren at du ikke
har råd til bilen, så får du ikke en køretur, for så er du jo ikke en
potentiel kunde. Hvis han selv gætter sig til at du er potentiel kunde, er
det jo hans eget problem at du så ikke lige kaster dig over en slutseddel
efter endt køretur.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Leonard

Dato : 02-11-04 22:38

"Per O. Madsen" <per_madsen@vip.cybercity.dk> wrote:

>Så kan man kalde
>det noget pjat, men det virker.

Jeg kender en der kender en der vandt mange penge i Lotto og en stor
del af disse penge skulle bruges til en ny bil. Da han altid havde
kørt gammel Volvo tog ham og svogeren ned til den lokale
Volvoforhandler og da det var sommer var de i shorts, t-shirts og
sandaler. Der var ingen mennesker i hele udstillingen, men der sad 2
sælgere inde bag en glasrude. Da de havde kigget på alle bilerne og
været inde og sidde i de 3 dyreste og sælgerne ikke havde gjort mine
til at bevæge r*ven ud af glasburet, så rystede de på hovedet og kørte
over til Saab. Her var der kunder og sælgeren var optaget, så de gik
lidt rundt og kiggede på de udstillede og prøvesad en enkelt af de
dyre. Sælgeren, der stadig var ved at sælge en bil i den ende af
udstillingen, kom lige forbi og bød dem på kaffe og lovede athan kom
tilbage hurtigst muligt. Og selvom der gik lidt mere en kop kaffes
tid, så blev det en Saab. Weekenden efter havde de alligevel de pæne
tøj på og kørte lige en tur forbi Volvo, hvor de dårligt havde fået
trukket håndbremsen i den nye Saab 9000 før sælgeren stod og holdt
døren åben for dem. Det fik han dog ikke solgt nogen bil af.

--
Leonard

Fra : Lars Frandsen

Dato : 03-11-04 06:25

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> trukket håndbremsen i den nye Saab 9000 før sælgeren stod og holdt
> døren åben for dem. Det fik han dog ikke solgt nogen bil af.

Da jeg for ca. 10 år siden boede på Amager, var jeg en dag inviteret ned på
udstilling i BellaCenteret af min faster, som arbejdede ved et firma, der
havde en stand på udstillingen.
Imens jeg var der, kom en mand iklædt skovmandsskjorte og et par halvslidte
cowboybukser hen til standen. Min fasters kollega gik hen og talte med
manden, forklarede om produkterne og svarede pænt på de spørgsmål manden
havde.
Da han et kvarters tid kom tilbage lagde han mandens visitkort på bordet hos
os. Det var direktøren fra en af landets førende vindmølleproducenter han
havde talt med.

Man skal ikke skue hunden på hårene.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-11-04 07:57

"Per O. Madsen" <per_madsen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> fru danmark. Du udstråler noget andet med nobel påklædning. Så kan man
> kalde det noget pjat, men det virker. Jeg har selv erfaringer med at
> sælgerne selv

En kammerats onkel havde et firma med masser af lastvogne. Han havde altid
købt Scania, så når han nu skulle have nye lastvogne, tog han turen til
netop Scania.
Han gik ikke i "nobel påklædning" og blev faktisk mere eller mindre smidt ud
af forretningen pga. dette.

Han gik over vejen til Mercedes og købte 20 (tyve!) nye lastvogne der...
--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Janner

Dato : 03-11-04 08:36

I 95 havde jeg besluttet mig til at købe en Honda Civic VTI VTECH , ja den
ikke helt billige model med 160 hypper og hele balladen.

Kørte i mit elektrikker tøj ned til en forhandler med pengene klar osv. ....
men forhandleren's sælgere havde ikke engang tid til værdige mig bare et
lille blik.

Mmmm næstkommende lørdag troppede jeg op igen i butikken, første jeg mødte
var e eller anden kvindelig kontor dims, spurgte hende om de ikke havde
sådan nogen unge weekend sælgere ansat der var på profition ... jow jow
sagde hun og fandt en pur ung gut. Unden at blinke købte jeg bilen af
ham.... Under handlen kom en fedtet salgs chef ind og forsøgte at overtage
handlen og snakkede mig noget så grussomt efter munden, fortalte ham det som
det var at jeg havde været der før uden at blive lagt mærke til og at mig og
den helt unge sælger sagtens kunne færdiggøre handlen.

Det sjoveste er ikke ovre endnu, i slutsedlen fik jeg tilføjet at bilen
skulle leveres uden nummer plade holdere og dk skilte osv. osv..... Ventede
så ALLLT for lang tid på bilen blev lager vare, men månederne gik og bøgen
sprang ud og pludseligt oprendt dagen til bilen skulle afhentes.

Her var så hen ad aftens tid kun salgs checen i butikken, føj for en slesk
fedte greve, blev vist ud til bilen der naturligvis stod med reklamer på
nummer plade rammerne, P skive klistret i ruden, og dk skilt. Fandt min
slutseddel op ad lommen og meddelte ham at bilen vist ikke lige var den jeg
havde købt da denne skulle leveres uden klister dimser og reklamer. Nej hvor
var det dejligt at få et par kopper kaffe mens han som den eneste i butikken
måtte sidde og kratte mærkerne af med sine små blegfede fingre prustende og
stønnende... Alt imens jeg opfriskede historien for ham om hvorfor de ikke
ville betjene en lurvet elektrikker i arbejds tøj første gang jeg var
dernede.

Hygge

Jan
Octavia TDI

Fra : Thomas Landberg

Dato : 03-11-04 09:03

> [...]
> prustende og stønnende... Alt imens jeg opfriskede historien for ham om
> hvorfor de ikke ville betjene en lurvet elektrikker i arbejds tøj første

Hvis du trænger til at få genopfrisket sådan en historie, så smut en tur ned
til VW i Aalborg. Der kan du stensikkert gå længe uden at blive betjent og
hvis du føler betjeningen er for god, så gå over i Audi-afdelingen og du er
sikker på at få et skævt blik. Har en kammerat som tjener ganske godt og som
kunne være en potentiel kunde til en A3 i nyeste model, men det blev helt
sikkert ikke til noget fordi sælgerne i Audi-afdelingen ikke gad lette røven
fra stolen. Næst efter Citroën i Aalborg er VW det sidste sted på hele
kloden jeg ville købe en bil.

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad

Fra : Thomas

Dato : 03-11-04 10:09

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message

> [...]
røven
> fra stolen. Næst efter Citroën i Aalborg er VW det sidste sted på hele

Og hvis man lige er i Odense, så kan man besøge SMC-biler. Der kan du
kravle rundt og undersøge en bil i alle ender og kanter, og der er ikke en
der gider bevæge sin røv hen og spørge om man er interesseret. (og det har
altså ikke været deres Porcher jeg har kravlet rundt i Men ældre alm
Audier modeller, selv en avisdreng kunne købe.............

Mvh

Thomas

Fra : Henning

Dato : 03-11-04 11:40

>altså ikke været deres Porcher jeg har kravlet rundt i Men ældre alm
>Audier modeller, selv en avisdreng kunne købe.............

OT: Professionelle "avisdrenge" i København tjener >500.000 når de
rubber sig...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Thomas

Dato : 03-11-04 13:44

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message

> OT: Professionelle "avisdrenge" i København tjener >500.000 når de
> rubber sig...

Kom der et nul for meget med? Eller taler vi om 2 forskellige ting , når
vi siger avisdreng? Er "avisdreng "slang for trækkerdreng eller noget på de
kanter? Jeg mente nu sådanne en der går rund med en avis fra dør til
dør.....

Mvh

Thomas

Fra : Henning

Dato : 03-11-04 14:09

On Wed, 3 Nov 2004 13:44:06 +0100, "Thomas"
<bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>vi siger avisdreng? Er "avisdreng "slang for trækkerdreng eller noget på de
>kanter? Jeg mente nu sådanne en der går rund med en avis fra dør til

Enig - avisbude som løber stækt kan nå mange aviser på deres 8-9
timers arbejdsnat, 7 dage om ugen. At de ødelægger knæ og ryg er noget
andet.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Leonard

Dato : 04-11-04 14:40

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote:

>Og hvis man lige er i Odense, så kan man besøge SMC-biler.

Den slags historier her lader det til at alle kan diske op med, så
generelt er bilsælgere vist som folk er flest: ligeså forskellige som
alle andre.
Hos SMC i Odense har jeg fået en fin behandling, også selvom jeg
aldrig har købt noget der og 2. gang jeg var der blev enig med
sælgeren om at jeg ligeså godt kunne handle hos den lokale VW. Både 3.
go 4. gang fik jeg også en fin behandling, og jeg blev jo nødt til at
komme igen, for den model jeg kiggede på havde de kun udstillet der og
ikke hos den lokale.

--
Leonard

Fra : Thomas

Dato : 04-11-04 15:26

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
> go 4. gang fik jeg også en fin behandling, og jeg blev jo nødt til at
> komme igen, for den model jeg kiggede på havde de kun udstillet der og

jow jow....

Men så er pointen vel også at det er en snobbet butik? Nu har jeg har været
der en del gange og er aldrig blevet kontaktet af en fra butikken. Og hvis
det skyldes det faktum jeg går i hverdagstøj, så vil jeg til enhver til sige
den biks er snobbet........ Jeg skal så ikke kunne sige hvad der skal til
for at blive kontaktet (og hvorfor du eller andre er blevet det)

Høgh biler er lidt i samme kategori..... Men ellers synes jeg generelt
at bilforhandlerne viser interesse, selvom man kun har været ude og snuse
overfladisk (fx "søndagsudflugter")

Mvh

Thomas

Fra : Leonard

Dato : 04-11-04 15:46

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote:

>Men så er pointen vel også at det er en snobbet butik?

Se det synes jeg så ikke, jeg blev behandlet pænt i mit hverdagstøj og
uden at købe noget ...

--
Leonard

Fra : Janner

Dato : 03-11-04 10:16

> [...]

> Thomas Landberg
> www.bokstuning.dk
> Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad

Mja Auto centralen ... Inden jeg købte din Octavia var jeg jo nede og se på
en 01'er dernede med 51 K på klokken der stod til 199995 stakater.
Fortalte slægeren at jeg ikke ville gi prisen for bilen ... De lovede finde
en anden fair kontant pris ,men nææh ringede aldrig tilbage... Så de har
stadigt deres
Octavia dernede ... Damn de er sgu nogen fjolser.

Fruens bedste far var får nogen år siden dernede for købe en ny Polo, den
ældre herrer trissede rundt i butikken og ventede på betjening af de kaffe
drikkende sælgere.

Efter noget ventetid faldt herren i snak med en middel aldrende mand i
arbejds tøj der også gik og kiggede, de faldt i snak og manden fortalte han
ville købe en hvidpladet carevelle (hedder den ikke sårn ? ) ... Intet skete
sælgere ignorerede dem mere eller mindre ... efter atter et kvarters tid
blev de to herrer enige om forlade butikken.

Det er nok den værste butik i hele kongeriget ifølge min mening ........ Har
tidligere bidreget med min min historie om køb af en brugt Honda Civic 1.6
i'er dernede fra .... Uha uha uha kender jo din historie om Citroën ........
Ville egentligt have have givet bund karakter til Pug forhandleren med min
grimme historie der .. men det kom da der endeligt noget fornuftigt ud af
.... nemli den fine Octavia.

Har du fået din bil ? ... Har sgu egentligt også lige ne elstra historie jeg
vil bidrege med derude fra dem du ved. Skulle have skiftet de her farmøse
bremse skiver + klodser. Indhenter tilbud fra 3 autoriserede forhandlere
samt et par af de hersens dæk og udstødnings fætre. Priserne var mere eller
mindre matchende ca 2250 kr. Nå men ud med bilen hvor du jo har købt den
(skulle have skiftet en gummi liste i døren også) ..... Venter mens
bremserne skiftes, og 45 minutter senere triller jeg derfra. Næste dag
modtager jeg så en regning på 2666 kr. ????? Henvender mig til dem og klager
min nød og henviser til tilbuddene .... uha uha så det pludseligt en fejl at
regningen ikke matcher ... Jesus man skal være fremme i skoene for ikke at
blive taget røven på.

Gummi listen var selvfølgeligt ikke på lager ?? Sikke en speciel eksotisk
reservedel ?

Hygge

Jan

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-11-04 10:59

"Janner" <jan@nospam_spørg_efter_rigtig_adresse.dk> wrote in message

> [...]
> Fortalte slægeren at jeg ikke ville gi prisen for bilen ... De lovede
> finde en anden fair kontant pris ,men nææh ringede aldrig tilbage... Så

Det er sgu irriterende når de ikke ringer tilbage. For et par år siden var
min far på udkig efter ny bil, han kunne godt tænke sig en MB E240
stationcar.
Han fik en ca-pris på en 2000-2001 model hos en forhandler, og de skulle
ringe ham når de fandt noget. De ringede aldrig, og tabte dermed salg af 1
stk. E240 (han ville med garanti have købt bil hos dem, hvis de havde
ringt).
Nogen tjener bare for godt, når de kan gi fanden i kunderne på den måde.
Jeg var tidligere godt tilfreds med denne forhandler, men efter dette vil
jeg ikke engang vurdere at købe en bil hos dem.

I den anden ende af skalaen blev jeg ret imponeret over MB-forhandleren
(Autostern på Ullevål i Oslo) - jeg er 26 år gammel, og fik låne en S320
uden spørgsmål.
--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Thomas Landberg

Dato : 03-11-04 11:44

> [...]
> fremme i skoene for ikke at blive taget røven på.
>
> Gummi listen var selvfølgeligt ikke på lager ?? Sikke en speciel eksotisk

Jeg har fået bilen i mandags, men måtte køre derfra på prøveplader, da de
ikke havde fået dem hentet endnu. Men pladerne siger "XC" og jeg har set
biler med "XD"? Tirsdag skulle jeg komme ud for at få de rigtige plader og
ellers få lavet papirerne, men sælger var lige væk i 45 minutter og det gad
jeg ikke vente på. Men pladerne blev dog smidt på, da en mand i løb fangede
mig mens jeg var på vej væk. De dæk og fælge jeg bestilte for 14 dage siden
kommer først i slutningen af ugen..... Jo jo, det kører. Var lige forbi her
i formiddag, men ingen sælger at se. Så nu kører jeg bare rundt i min nye
bil som jeg endnu ikke har betalt og så må han jo ringe, når han finder ud
af, at der mangler 210.000kr i kassen. Pt. er jeg så harm, at jeg overvejer
at køre til Flensburg og få lavet første service og så ellers købe min bil
et andet sted næste gang.

Fra : Henning

Dato : 03-11-04 14:11

>ikke havde fået dem hentet endnu. Men pladerne siger "XC" og jeg har set
>biler med "XD"?
Det lokale motorkontor har et lager liggende, derfor kan der være
forskel på de nyeste plader fra kontor til kontor.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 10:59

On Wed, 3 Nov 2004 09:03:27 +0100, "Thomas Landberg"
<thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

<en sjov historie>

> [...]
>fra stolen. Næst efter Citroën i Aalborg er VW det sidste sted på hele

Det er 15 år siden, jeg kiggede på bil i Aalborg-området, men
beskrivelsen af forhandlerne holder åbenbart stadig. *suk* Hvordan
sælger de overhovedet nogle biler - er det kun firmaer, de er
interesserede i?
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Henrik B.

Dato : 03-11-04 11:34

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> ud af forretningen pga. dette.
>
> Han gik over vejen til Mercedes og købte 20 (tyve!) nye lastvogne der...

D.v.s. at man tillader sig selv at købe et ringere produkt p.g.a. dårlig
behandling i én forretning? I don't think so. Man går blot videre til den
næste forhandler.

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-11-04 12:03

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> behandling i én forretning? I don't think so. Man går blot videre til den

Han mente nok ikke, Mercedes var ringere end Scania - en del af årsagen til
at han havde tænkt på Scania var måske fordi min kammerats far arbejdede som
værksmester hos Scania (han forsøgte såmænd også at overbevise om at manden
var god for pengerne, uden at blive hørt).

Med på købet fik han AFAIR også en 190 E til sin kone (dette var i
´80-´90erne en gang, altså før Actros kom )

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Henrik B.

Dato : 03-11-04 13:07

> Med på købet fik han AFAIR også en 190 E til sin kone (dette var i

Ja, det er store penge man snakker om...

> ´80-´90erne en gang, altså før Actros kom )

Nåååeee, du mener den MB der selvantændte....

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Jens Sperrestrup

Dato : 03-11-04 18:01

"Per O. Madsen" <per_madsen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det jo hans eget problem at du så ikke lige kaster dig over en slutseddel

Jeg kan hører på det hele at jeg skal have arbejdstøjet på (jakkesæt) og
ikke det udslidte kluns jeg plejer sjoske omkring i når jeg holder weekend.

Mange tak for svarene ! - nu må vi se om det bliver en Volvo V70, eller om
jeg skal over til Saab

Fra : Henrik B.

Dato : 03-11-04 23:47

> [...]

> weekend.
>
> Mange tak for svarene ! - nu må vi se om det bliver en Volvo V70, eller om

Jeg fik lige at vide i weekenden, at der er op til 63.000,- i rabat på en
9-5'er, sådan bare til din orientering.

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 10:57

On Tue, 2 Nov 2004 20:20:14 +0100, "Jens Sperrestrup"
<REMOVE@ALL.INVALID> wrote:

>Kan man bare gå ned til en bilforhandler lørdag formiddag og bede om lov til
>at prøvekøre en bil (i den dyre ende af prisskalaen) eller skal man aftale
>det på forhånd med forhandleren?

Det kommer fuldstændig an på, om forhandleren har en demobil stående.
Hvis han ikke har det er der nogle, der meget hurtigt kan arrangere en
prøvekørsel, andre er mere vanskelige at danse med. Tro mig, jeg har
lige været turen igennem. Generelt har vi dog oplevet fornem
betjening hos diverse forhandlere i Ringsted, Køge og Roskilde. Hvis
du er sikker på, at du ønsker at prøvekøre en bil, som ikke lige er en
standardvare, så er det nok en god ide at ringe og høre, om de har
sådan en vogn. Nogle forhandlere har ligefrem mulighed for at bestille
prøvekørsel via deres hjemmesider.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Jens Sperrestrup

Dato : 03-11-04 18:09

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> standardvare, så er det nok en god ide at ringe og høre, om de har
> sådan en vogn. Nogle forhandlere har ligefrem mulighed for at bestille

Det er faktisk netop i de 3 byer jeg skal på jagt. Hvordan er dine
eventuelle erfaringer hos Volvo og/eller Audi, var de serviceminded og til
at forhandle med?

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 18:59

On Wed, 3 Nov 2004 18:08:49 +0100, "Jens Sperrestrup"
<REMOVE@ALL.INVALID> wrote:

> [...]
>
>Det er faktisk netop i de 3 byer jeg skal på jagt. Hvordan er dine
>eventuelle erfaringer hos Volvo og/eller Audi, var de serviceminded og til

Nu kan du jo se nedenunder, hvad det blev til....og vi var ikke hos de
nævnte, men Opel, Toyota, Citroen, Skoda mfl.
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 19:25

On Wed, 03 Nov 2004 18:58:45 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

>Nu kan du jo se nedenunder, hvad det blev til....og vi var ikke hos de
>nævnte, men Opel, Toyota, Citroen, Skoda mfl.

Glemte lige, at vi for 1½ år siden var hos Volvo/Renault i Roskilde.
Fin service....men et ikke særligt fair bud på Saxo'en....fik mere for
den her 1½ år og 30000 km senere
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : BB

Dato : 03-11-04 22:43

> [...]
til
> at prøvekøre en bil (i den dyre ende af prisskalaen) eller skal man aftale

Lørdag formiddag er nok ikke den mest oplagte - meget få bilforhandlere har
åbent lørdag!

Ellers ja - jeg kunne ikke drømme om at bestille tid til en prøvetur.

BB