Ny bil - men hvilken?
Fra : Martin

Dato : 02-11-04 17:49

Hejsa gruppe...

Jeg leder efter en ny bil (eller måske brugt, ved det ikke)

Det jeg ved det er:
Pris: omkring de 160.000
(minus en Skoda Felicia 1.3, 9 år gammel, 92.000 km, er blevet budt
imellem 20.000 og 35.000 for den)

Behov: Sommerferien i jylland engang om året (måske det nordlige
tyskland)
Ellers kørsel ca. 20-40 km om dagen landevej

Jeg har kigget lidt på Hyundai Getz 1.3, Skoda Fabia 1.4 og Fiat Punto
1.2

Findes der andet på markedet som der er i samme stil og pris?
Hvad skal jeg være mest opmærksom på ved køb af ny bil?

Med venlig hilsen
Martin

Fra : TGD

Dato : 02-11-04 18:02

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Findes der andet på markedet som der er i samme stil og pris?

KIA og Suzuki er ikke at kimse af du får 3 års garanti, men med så lavt
kilometertal behøver du ikke være bange for en bil med stor motor værditab
kontra benzinøkonomi.

Pegøjterne, VW og Seat omkring de 160.000 kan du få meget brugt bil for.

> Hvad skal jeg være mest opmærksom på ved køb af ny bil?

Altid dobbelttjek sælger om det er privat eller forhandler.

Fra : Olesen

Dato : 02-11-04 18:17

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev i en meddelelse

> (minus en Skoda Felicia 1.3, 9 år gammel, 92.000 km, er blevet budt
> imellem 20.000 og 35.000 for den)

Omkring 25.000 - 25.000 for SÅ ny en bil ?
Med SÅ få kilometre ?

Sådan en bil skal du sælge privat, da forhandleren
ellers vil grine, når han sælger den videre til små 45.000,-

Det burde være prisen...eller ??????

Man ser jo rask væk gamle Fordvogne mv. til 20.000 nysynet
rundt omkring i perlegruset...så noget er der galt *S*

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-11-04 22:38

> [...]
>
> Findes der andet på markedet som der er i samme stil og pris?
> Hvad skal jeg være mest opmærksom på ved køb af ny bil?

Getz skal du ikke købe som 3-dørs - sikkerhedsselen sidder af pommern til.
Jeg har diesel-udgaven, og det er en fin lille dyt. Nem at parkere, kvik i
optrækket og man får relativt meget bil for pengene. Vores alternativ var en
Yaris, men 40K mere for samme udstyr var en tand i overkanten.

Mvh Maria