Den svenske regering tager arbejdstøjet på~
Fra : BJ

Dato : 02-11-04 16:55

Den svenske regering er gået ind i et forsøg på at redde Saabs forbliven i
Sverige:

http://borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=66862

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 18:06

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
> Den svenske regering er gået ind i et forsøg på at redde Saabs forbliven i
> Sverige:
>
> http://borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=66862

Tja det går jo lidt imod Henrik B's påstande om at SAAB går godt

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 02-11-04 18:40

> "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Tja det går jo lidt imod Henrik B's påstande om at SAAB går godt

Jeg havde bestemt ikke det indtryk før regeringen begyndte at blande sig.

Den tyske regering gør det samme omkring Opel.

Såfremt det skal ende med noget der ligner "godt", skal der ske lønstilstand
eller sågar løntilbagegang ellers truer de asiatiske skyer igen på himlen.

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 19:32

> [...]
>
> Såfremt det skal ende med noget der ligner "godt", skal der ske
> lønstilstand eller sågar løntilbagegang ellers truer de asiatiske skyer

Tja da der næppe mange kinesere der skal have deres hår klippet i europa, så
er vi nok nød til at støtte egen industri (frie markedskræfter eller ej). Vi
skal jo have noget at betale de billige importvarer med

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 02-11-04 22:53

KLIP

> Tja da der næppe mange kinesere der skal have deres hår klippet i europa,
> så er vi nok nød til at støtte egen industri (frie markedskræfter eller
> ej). Vi skal jo have noget at betale de billige importvarer med

I visse lande, kan man snart ikke klippe mere hår af de til landet
indtægtsgivende arbejdende.

Måske vi skulle skære ned på "serviceniveauet"...

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 22:57

> [...]
> indtægtsgivende arbejdende.
>
> Måske vi skulle skære ned på "serviceniveauet"...

Eller sætte afgiften på nye biler og benzin op, det er der åbenbart flere
stemmer i end at skære i pension og politi

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 02-11-04 23:00

> Eller sætte afgiften på nye biler og benzin op, det er der åbenbart flere
> stemmer i end at skære i pension og politi

Jep, og når de nu er i , så kan de også knalde indkomstskatten op til 75%
over hele linien...

Bjørn Jørvad

Fra : hanzen

Dato : 02-11-04 20:02

> "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Tja det går jo lidt imod Henrik B's påstande om at SAAB går godt
>
> --
> Tom

Min går da fint.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-11-04 20:11

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev :

>Min går da fint.
^^^^

>--
>hilzen
>hanzen
>
>Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

hmmmmmm..... grin!

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : BJ

Dato : 02-11-04 22:55

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> Min går da fint.
> --
> hilzen
> hanzen
>
> Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Ha, det reeennnder rundt li'som på Brenderup savværk, for der reennnder det
osse rundt... (skal gerne siges på syngende fynsk)...)

Bjørn Jørvad

Fra : Henrik B.

Dato : 03-11-04 01:16

> Tja det går jo lidt imod Henrik B's påstande om at SAAB går godt

Jeg tror du skal få styr på dine udsagn, for mine har du ihvertfald ikke
styr på....

Jeg har aldrig påstået at det går godt økonomisk. Men salgstalsmæssigt er
Saab en af de eneste europæiske bilproducenter, der har øget afsætningen.
F.eks. 9-3 Cabriolet, som i forvejen er én af verdens mest solgte Cab'er, er
øget med 130%.

--
M.v.h.