Min Spritnye GSX600F, fejlbehæftet
Fra : Rune Pedersen

Dato : 15-05-01 20:15

Hola NG

Købte fornylig en ny GSX600F hos Motorgården i Svenstrup.

Hallelujah, alt er vel og den kører også stadig fortræffeligt, MEN......

Ved 950 km begyndte der at komme en klirren, nærmest som et nøglebundt (lidt
overdrevet), denne klirren kan jeg dog kun høre ved mellem 2000 til 3500
omdrejninger, men det er skam også meget belastende, når man kører i by
eller cruiser...

Fik den jo så omgående til 1000 km eftersyn, og fortalte udtrykkeligt om
problemet. Efter jeg havde smidt 1500 på bordet og kørt min vej, kunne jeg
så med det samme konstatere at problemet var der endnu 8( tilbage og brokke
mig. Dette resulterede i en ny konsultation, hvor jeg så selv stod der. De
måtte så bekræfte at der var en fejl, og at der skulle gøres noget ved den!
Gutten smuttede ind i butikken, og kiggede på en anden ny. Iflg. ham var det
magen til på de andre nye. Fejlen ligger i at Chokerarmen vibrerer, og den
sandsynligvis har for meget frit spil??

Anyways, er der ikke andre med GSXF der har lagt mærke til det samme, kender
en løsning eller en god íde til hvordan jeg skal forholde mig i denne
sag?????

Mvh

Rune Pedersen

P.S. Ringede til dem idag igen, og de havde stadig ikke fået fat i
Suzuki.....kundeservice anyone! ?

Fra : Morten Christensen

Dato : 15-05-01 20:52

"Rune Pedersen" <spotpower@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> sag?????
>
> P.S. Ringede til dem idag igen, og de havde stadig ikke fået fat i

Hola Rune.

Stort tillykke med din dejlige maskine - uanset at den lige har fået en fejl
lige nu

At du så har købt den hos Motorgården i Svenstrup - tjae... Nogen ka' li'
Kaj, andre ka' ikk' - og jeg hører til blandt den sidste del af gruppen.
Manden er snot-arrogant og kender ikke en dart til kundeservice. Det virker
som om, at det er venner og bekendte, de kan få - men andre, de kan gå...

Hvis dit choker-greb sidder løst, burde det være ret simpelt at spænde det
til.
Hvis kablet er stramt nok, og sidder 100% korrekt, skal dit chokergreb ikke
kunne sidde og "rasle/klirre".

Jeg ved ikke- men jeg synes det er lidt af en spøjs forklaring, de har givet
dig der - måske bare for at få dig kastet ud igen - og sikkert af samme
grund de *endnu* ikke har kontaktet importøren....?

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Rune Pedersen

Dato : 15-05-01 21:36

> [...]
> dig der - måske bare for at få dig kastet ud igen - og sikkert af samme
> grund de *endnu* ikke har kontaktet importøren....?

Københavnstrup, også kender du Kaj fra Motorgården ;)
berygtet må man sige, ja jeg er også gået hen og blevet irriteret over ham
eller rettere hele motorgården, da Deres kundeservice kan ligge på et meget
lille sted. Har fået nøjagtigt samme indtryk som det du har beskrevet med
vennesyndromet... Ikke normalt den venlighed man ellers ser hos MC folket.
Det er dog den eneste Suzuki forhandler i miles omkreds. Havde jeg haft et
valg, havde jeg benyttet mig af det.

Ang. problemet så er det ikke choker-grebet, men armen, der sidder under
kåben lige ved venstre lår! Mekanikeren turde dog ikke stramme det til, da
jeg så kunne komme ud for ikke at kunne give gas eller whatever, derfor hans
forklaring om at ringe til Suzuki.

Skal ringe til Dem imorgen, men tvivler på at han overhovedet kan huske hvad
jeg snakker om..

Rune, Aalborg.

Fra : Morten Christensen

Dato : 15-05-01 23:48

> Københavnstrup, også kender du Kaj fra Motorgården ;)

Well, kommer fra Nibe, så jeg er kender jo området

> berygtet må man sige

Ja - havde det så bare været berømt..... :-/
Forresten... Farsø MC - har de ikke også Suki?
Ellers må du nok en tur til Randers - Frankie's MC Center er vist ret
dygtige hvad sådan ca. alt angår - du kan jo læse om dem på www.dmc.dk

> Ang. problemet så er det ikke choker-grebet, men armen, der sidder under
> kåben lige ved venstre lår!

Øh... Arm...?
Hvis det er selve choker armen, som chokerkablet skal trække/skubbe fra side
til side, skal denne arm (stang) sidde i nogle små hvide plasticbøsninger.
Hvis de mangler - ja, så hopper og danser og rasler skidtet - men det lyder
lidt vildt, at du kan høre det så tydeligt, når du kører?

> Mekanikeren turde dog ikke stramme det til, da
> jeg så kunne komme ud for ikke at kunne give gas eller whatever, derfor
hans
> forklaring om at ringe til Suzuki.

Sikke da en vatp*k! Han kan vel finde ud af, hvis han spænder en skrue, så
rasler det ikke mere - så kan han da lige gi' et vrid i øret for at se efter
om skidtet hænger. Ikke engang sådan noget behøver jeg at ringe til min mor
for at spørge om (Jeg vil alligevel få at vide: "Det aner jeg da virkelig
ikke noget om - prøv det dog!" - Mon ikke Kaj's mekaniker vil få nøjagtig
samme besked, når han ringer til Reinhardt?)

Det lyder mere og mere som om, at du bare skulle smides ud af forretningen,
så de kunne komme til at score nogle penge på den næste kunde i køen :-/

> Skal ringe til Dem imorgen, men tvivler på at han overhovedet kan huske
hvad
> jeg snakker om..

Hmm... Hvis han bliver ved... Så ringer du bare lige til Reinhardt, og be'r
om at snakke med Erik (Kan desværre ikke huske hans efternavn)
Det er ham konsulent-tingen, som står for garanti-reperationer osv. Han er
selv Skruzuki'er og kender hver evigt eneste lille skrue og dimsedut på hver
eneste mc der er på det danske marked - også importerede!

Held og lykke med det
-Og så kan det jo være, at jeg kan "høre" dig, næste gang jeg er i Svenstrup
eller Nibe

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 15-05-01 22:22

> [...]
> Forresten... Farsø MC - har de ikke også Suki?
> Ellers må du nok en tur til Randers - Frankie's MC Center er vist ret

Farsø MC er også Aut. Suzuki forhandler....

Lars Bisgaard

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 16-05-01 14:47

Mon ikke også Special MC i Aalborg kan finde ud af at spænde en chokerarm
fast selv om de ikke længere er Suzuki forhandlere ??

Motorgården er efter min ydmyge mening en klamphuggerbiks.
Jeg endte med at stå i Sverige med en kåbe der ikke var spændt ordenligt
fast, et baghjul der sad skævt osv. osv. osv. efter de havde haft fingre i
Bol D'or'en for første og eneste gang for et par år siden. Det var en af de
sager hvor forsikringen betaler, så mit gæt er at de inkasserede pengene og
satte arbejdsdrengen til at flikke cyklen sammen. Jeg endte med selv at
punge ud for ordenlig reperation hos Special MC istedet for at slås mere med
Motorgården.

Mikkel

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 15-05-01 21:29

"Rune Pedersen"
skrev
om en masse larm som ikke må være der
> [...]
kender
> en løsning eller en god íde til hvordan jeg skal forholde mig i denne
*********************
Jeg har ikke bemærket noget på min, som nu har kørt 2.200 km.
Har du forsøgt at holde en finger på den chokerarm - hvor den så end
sidder - der skulle være løs ? Kan du evt. tape den - bare for at være 100%
sikker på at det nu er den ?

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Rune Pedersen

Dato : 16-05-01 06:13

Når ham gutten fra MC gården holdte en finger på, så forsvandt lyden. Så
simpelt er det, men åbenbart ikke lige så nemt for dem at fikse 8(

Men anyways, har fået nogle gode tips fra Morten, så når jeg snakker med dem
idag, så slipper de ikke lige så nemt som de første par gange........

Mvh

Rune

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> wrote in
message news:9ds3p0$qol$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Rune Pedersen

Dato : 16-05-01 14:28

Well, hjemme fra arbejde igen....

Har nu haft ringet til Motorgården....blah blah...Hvad snakker du om...blah
blah.....nåh den suzuki....blah blah....intet svar endnu...blah blah....fax
til kina....blah blah...ring imorgen..

Hold kæft hvor er jeg dog træt af dem.

Ville have haft ringet til Reinhardt men sad i møde det meste af dagen, men
en ting er sikkert. Denne sag er ikke overstået, bare noget pis at man skal
danse med så tung en partner 8(

Rune

Fra : Morten Christensen

Dato : 16-05-01 15:24

> [...]
om...blah
> blah.....nåh den suzuki....blah blah....intet svar endnu...blah

Prøv lige at kontakte journalisten fra BilSøndag på NordJYDSKE
(Stiftstidende) og forklar ham lidt om din situation Så kunne jeg måske
forstå at der *ligeplusli'* kommer lidt skred i sagerne - og glem endelig
ikke at ringe til Reinhardt i morgen

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Rune Pedersen

Dato : 16-05-01 15:43

> [...]
måske
> forstå at der *ligeplusli'* kommer lidt skred i sagerne - og glem endelig

Bliver ved med at holde lidt i tanken, om at mc´en stadig kører
upåklageligt, det er bare frustrerende med den lyd og at de ikke tager det
mere seriøst.. Men venter lige lidt inden jeg begynder at blande
journalister osv. ind i sagen.

> Hvis det er selve choker armen, som chokerkablet skal trække/skubbe fra
side
> til side, skal denne arm (stang) sidde i nogle små hvide plasticbøsninger.

Spurgte ham om dette, da der ikke sidder nogle hvide bøsninger, men kun
metal.
Det kunne han ikke lige forholde sig til, blev nødt til at vente på faxen
fra kina!

Om ikke andet, så får Reinhardt lige et opkald i morgen.

More news later ;)

Rune

Fra : Morten Christensen

Dato : 16-05-01 15:56

> [...]
> upåklageligt, det er bare frustrerende med den lyd og at de ikke tager det
> mere seriøst.. Men venter lige lidt inden jeg begynder at blande

En fejl er en fejl - og skal ha' lige stor opmærksomhed fra forhandlerens
side.
Er fejlen så grel, skal han så ombytte den til en ny hurtigst muligt - det
siger købelovens garantibestemmelser jo.

> Spurgte ham om dette, da der ikke sidder nogle hvide bøsninger, men kun
> metal.

Hmm - det kan da egentlig godt være, at de har fjernet dem på den nye
model - jeg har jo kun den gamle, og der sidder da 2....

> Det kunne han ikke lige forholde sig til, blev nødt til at vente på faxen
> fra kina!

Ham og hans fax.... Få ham lige til at checke, at stikket er sat i, når han
ringer til Reinhardt...

> Om ikke andet, så får Reinhardt lige et opkald i morgen.

Lækkert

> More news later ;)

Afventes med glæde *S*

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Rune Pedersen

Dato : 16-05-01 16:16

> [...]
> Er fejlen så grel, skal han så ombytte den til en ny hurtigst muligt - det
> siger købelovens garantibestemmelser jo.

Kunne ikke være mere rigtigt, men så er det jo først at de stiller sig på
bagbenene. Ville også være ærgerligt da jeg lige har brugt 2 mdr. på at køre
den til ;) Vil bare have fikset skidtet....

> Hmm - det kan da egentlig godt være, at de har fjernet dem på den nye
> model - jeg har jo kun den gamle, og der sidder da 2....

Well, det ved du vel bedre, det lyder til at du har "lidt" mere mc erfaring
end undertegnede ;)

> Ham og hans fax.... Få ham lige til at checke, at stikket er sat i, når
han
> ringer til Reinhardt...

Kunne ellers være humor, at tage derud imorgen. Og når han så pinligt berørt
blev tvunget til at ringe, så er jeg rimelig sikker på at vedkommende han
kommer til at snakke med, aldrig har hørt om sagen ;)

Rune, Aalborg
GSX600F, 01 Kun lidt klirren fra motoren, ellers fin ;)

Fra : Morten Christensen

Dato : 16-05-01 17:20

> [...]
køre
> den til ;) Vil bare have fikset skidtet....

Hvem vil ikke få fikset sin nye cykel?
Men kan du få en ny af den grund, så lad endelig sagen trække i langdrag :P
Mnjaaarh....NOT

> Well, det ved du vel bedre, det lyder til at du har "lidt" mere mc
erfaring
> end undertegnede ;)

*Rødme* *host* Ehem... Jotak...meeen..jo, det øh.. Jeg har da ihvartfald
haft toppen af min for at checke den - og nysgerrig som jeg er født, så kan
man jo ikke lade være med at kigge

> [...]
> blev tvunget til at ringe, så er jeg rimelig sikker på at vedkommende han
> kommer til at snakke med, aldrig har hørt om sagen ;)

*GRILL*
Så er det, at man ønkser, at man har taget sit video-cam med, så man kan
optage det - og gerne med natlinse, så man kan se de røde ører og kinder :P
Derefter udgiver man det på her på NG'en - så er han måske kureret for den
slags igen

Anyway... Nu skal jeg ud at køre igen - denne gang til en TupperWare-Demo -
gad vide, om man kan finde noget mc-nyttigt der....

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Adam Christensen

Dato : 16-05-01 19:24

"Morten Christensen" <mochr@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> Er fejlen så grel, skal han så ombytte den til en ny hurtigst muligt - det
> siger købelovens garantibestemmelser jo.

Sælger har altid mulighed for at udbedre fejlen indenfor en rimelig periode
(rimelig er det springende punkt her, men en måned eller to er ikke
usandsynligt :-/ )

--
Adam

Fra : Rune Pedersen

Dato : 17-05-01 15:25

Well well....

Så ringede jeg igen idag, var irriteret og aggressiv og kaldte hele scenen
en farce.
At det var uacceptabelt at jeg skulle ringe en gang om dagen, uden at de
tænkt sig at gøre noget ved det.

Hmmm, så insisterede han da bare på at få mit nummer, hvilket det også endte
med. Hvordan han så har tænkt sig at ringe er der ingen der ved med
sikkerhed. Men er temmelig sikker på at det ikke bliver i 2001.

Ikke andet at gøre end at ringe til Reinhardt, som tidligere nævnt spurgte
jeg efter en Erik. Dem var der ingen af skulle derfor have fat i Kim Bugge,
men Suzuki er åbenbart rimelig fejlbehæftet. Ikke muligt at få ham til røret
efter 5 opringninger, de fleste gange sad der folk i kø for at snakke med
ham. Imorgen er der vel også en dag!

Hmmm, vil ud og køre noget MC. Fucking Klirren....billige bras...

8(

Rune

Fra : Thomas

Dato : 16-05-01 21:03

> Ved 950 km begyndte der at komme en klirren, nærmest som et nøglebundt
<cut>

Ja havde samme problem på min gs500e... lyttede og lyttede ved forskellige
hastigheder og omdrejninger, indtil jeg kom i tanke om at jeg havde sat
tændingsnøglen i mit nøglebundt , som er lidt omfangsrigt.. DOH! problem
solved..

Fra : Rune Pedersen

Dato : 16-05-01 22:14

Muahahahahaah

Har desværre kun en nøgle i "bundtet" ;)

Men ellers en god historie.

Rune

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 17-05-01 17:01

> Købte fornylig en ny GSX600F hos Motorgården i Svenstrup.

Motorgården.............skodbutik!

Mvh
Steen

Fra : Ole Baun

Dato : 17-05-01 23:04

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Motorgården.............skodbutik!
>
> Mvh
> Steen

Nå, så må jeg være gået glip af noget. Nu har jeg foreløbig ladet
Motorgården servicere min CB 500 siden jeg købte den der for 5 år og 81 kkm
siden. Til begges fulde tilfredshed. Men det er da helt fint hvis der findes
andre steder der er bedre.

Ole Baun

Fra : Marius

Dato : 17-05-01 23:48

Nej, Ole..........et eller andet sted, så synes jeg osse der er gået for
meget "brok og ævl" i denne sag !!

Hvis div. "herrer" er så pokkers kloge og brokker over sådan en "lille
bagatel"....hvorfor kan de så ikke lave skidtet selv !! Dernæst har firmaet
jo ikke en ærlig sag for at forsvare sig, udover de skal sidde her dagligt
og følge med i folks klogskaber !! Synes det er en storm i et glas
vand........og tænk om der var andre der var lige så kritiske mod
"brokkernes" daglige arbejde ????????
Det er sgu da ikke Motorgården der har skruet den der Suki sammen.....og
blande importøren ind i det......han er sgu da den der kan være mest
ligeglad med sagen !!....især med at ha´ kontakt med slutbrugeren !!

Klap lige hesten og la´ tingene komme i rette perspektiv !!

Med venlig hilsen
Marius

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 18-05-01 02:58

> Klap lige hesten og la´ tingene komme i rette perspektiv !!

Hehe - jeg sviner sgu ikke Motorgården til for den her bagatel, blot for
årevis af klagesager. Også min egen for 2-3 år siden. De er nogle arrogante
røvhuller, som der tidligere er blevet sagt. History shows it, again and
again!

Mvh
Steen

Fra : Rune Pedersen

Dato : 18-05-01 17:57

> Nej, Ole..........et eller andet sted, så synes jeg osse der er gået for
> meget "brok og ævl" i denne sag !!

Det er jo ligesom heller ikke din cykel, der er noget i vejen med....

> Hvis div. "herrer" er så pokkers kloge og brokker over sådan en "lille
> bagatel"....hvorfor kan de så ikke lave skidtet selv !!

Fordi cyklen er købt fra ny, og man derfor forventer at købe noget der er
iorden. Er det ikke iorden forventer man det udbedret, fejlen er konstateret
af dem, og de er enige i at det skal laves. Når man så derpå bare ser
ligegyldighed og nul kundeservice så bliver man sgu aggresiv, sæt dig selv i
mit sted.

> Dernæst har firmaet jo ikke en ærlig sag for at forsvare sig, udover de
skal sidde her dagligt
> og følge med i folks klogskaber !!
Sidder bare og skriver nogle indslag her i NG over min oplevelse med en ny
cykel og en lav kundeservice, alt jeg har skrevet her har jeg også sagt
ansigt til ansigt derude. Selvf. skal de checke herind daglig og svines til,
det kan jeg gøre derude...

> Synes det er en storm i et glas vand........og tænk om der var andre der
var lige så kritiske mod
> "brokkernes" daglige arbejde ????????
Du ved jo ikke en skid om hvad du snakker om! for det første har du aldrig
en fløjtende íde om hvad vi andre går og laver, og for det andet ville jeg
være blevet fyret, hvis jeg havde præsenteret den samme ligegyldighed på mit
> [...]

> blande importøren ind i det......han er sgu da den der kan være mest
> ligeglad med sagen !!....især med at ha´ kontakt med slutbrugeren !!

Er det ikke importørens problem, hvis der er en generel fejl på den sending
eller type?

> Klap lige hesten og la´ tingene komme i rette perspektiv !!

Hah, var faktisk begyndt at undre mig over hvordan de kunne tjene penge,
hvis ikke der var nogle der kunne lide at komme derud, men som sagt
tidligere om motorgården, Venner kan få og andre må gå.
Endelig kom der da lidt modsigelser.

> Ole baun
>Nå, så må jeg være gået glip af noget. Nu har jeg foreløbig ladet
>Motorgården servicere min CB 500 siden jeg købte den der for 5 år og 81 kkm
>iden.

Tillykke, at vi alle ikke kan være lige heldige med butikken er vel ikke
underligt.
Som jeg kan se på indlæggene, så er der stadig et større minus til Mc gården
end plus..

Mvh

Rune Pedersen

Fra : Bent Madsen

Dato : 20-05-01 16:48

> [...]
> overdrevet), denne klirren kan jeg dog kun høre ved mellem 2000 til 3500
> omdrejninger, men det er skam også meget belastende, når man kører i by
- snip -

Jeg har ik lige læst de andre msg's her under dette subject..
men jeg havde det samme problem med min cykel..
efter jeg havde fået en ny udstødning på...

ved omkring 4-5omdr. kom der en klirren.. som faktisk godt kunne beskrives
som en nøglebundt-tingest-lyd.
jeg troede straks at hele lortet var ved at falde fra hinanden.. så jeg
prøvede at stramme div. ting og sager på den.. men det hjalp sgu ik
- > Mekanikeren fandt dog ud af at det var mellemrøret på min nye
udstødning som der vibrerede deromkring de omdr.
det har jo noget at gøre med metal's svingninger (harmoniske svingninger...
spørg en fysik A person)

han smadrede tre nitter igennem mellemrøret og forrørets samlepunkt..
og... ingen irriterende lyd mere...
og det er 1 år siden nu...
og der har aldrig været problemer med det siden..

- Stefan