Ingen kræfter ved høje omdrejninger...
Fra : Joachim Schmidt

Dato : 31-10-04 16:32

Jeg har i stykke tid forsøgt at få lidt træk i min DT125R igen.

Efter at jeg monterede en anden udstødning der var tilstoppet druknede den
på det groveste. Hvilken inkluderede en masse overskydende benzin i både
luftfilter og udstødning. Begge dele er blevet rengjort og burde virke fint.
karburatoren er også blevet drænet og jeg kører med karburatorsprit.

Efter den tid har den ikke haft megen effekt over 6-7000 omdrejninger (Max
hastighed omkring 100 km/t). Derfor troede jeg det måske kunne være den
droslede udstødning jeg havde fået fat i, men jeg har også prøvet at køre
uden udstødning. Det var der heller ikke nogen nævneværdig forskel på.

Idag har jeg så forsøgt at adskille YPVS-ventilen. Jeg kan kun få halvdelen
ud... i hvertfald uden at pille cylinderen af....der sidder godt nok noget
sod på, men ventilen drejer fint når jeg sætter tænding til... den drejer
måske 1/8 omgang, er det nok??

Jeg ved i rigtigt hvad jeg mere skal kontrollere. Nogen forslag?

/Joachim
FZR600R
DT125R

Fra : Hekto

Dato : 31-10-04 16:57

In article <4185056a$0$86965$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
joachim.schmidt@SLETmail.dk says...
> [...]
> sod på, men ventilen drejer fint når jeg sætter tænding til... den drejer

Man kan ikke rigtig udlede noget ud fra at den kører lige sådan uden
udstødning. Udstødningen er uhyrevigtig på en 2T, og uden udstødning er
absolut ikke optimalt. Du har nærmere oplevet at begge dele er lige
dårligt!

YPVS'en skal dreje fra yderstilling til yderstilling når du sætter
tænding på. Kan den det, er den OK.

Har du givet udstødningen en omgang med kaustisk soda og kogende vand?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 31-10-04 17:43

> [...]
> udstødning. Udstødningen er uhyrevigtig på en 2T, og uden udstødning er
> absolut ikke optimalt. Du har nærmere oplevet at begge dele er lige

Ok, det var jeg ikke helt klar over, troede det optimale var fri udblæsning!
Selvf. med den ulempe at det larmer...

> YPVS'en skal dreje fra yderstilling til yderstilling når du sætter
> tænding på. Kan den det, er den OK.

Så vidt jeg kan se, så drejer den fra yderstilling til yderstilling. Dermed
ikke sagt at det er 360 grader jo! Nærmere 50 grader vel....

> Har du givet udstødningen en omgang med kaustisk soda og kogende vand?

Ja det har jeg gjort adskillige gange og der er også kommet rigtig meget
sjask ud.
Det kan være at det er en droslet udstødning jeg har fået fat i.... den er
købt billigt på ebay som "ungredrosselt", men jeg er måske blevet snydt.. :(

/Joachim

Fra : Hekto

Dato : 31-10-04 18:17

In article <418515f3$0$86926$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
joachim.schmidt@SLETmail.dk says...
> Så vidt jeg kan se, så drejer den fra yderstilling til yderstilling. Dermed
> ikke sagt at det er 360 grader jo! Nærmere 50 grader vel....

Det lyder godt nok.

Som sagt betyder udstødningen RIGTIG meget på en 2T'er, så det kan
sagtens være den.
http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 31-10-04 18:43

> Som sagt betyder udstødningen RIGTIG meget på en 2T'er, så det kan
> sagtens være den.
> http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm

Måske er der nogen der ved hvordan man fjerner udstødningsdroslingen på en
DT125R?

Eller måske er der en sønderjyde der har en ikke-droslet Dt125r som er
villig til at låne mig sin udstødning et øjeblik for øl eller lign.
Det tager ikke lang tid at konstatere om det har hjulpet eller ej jo.

/Joachim -
DT125R