/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Forbandede automatiske lyskryds
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 25-10-04 16:34

I Aalborg er de gået helt amok med at lave lyskryds om. Venstresving er
kommet i "baner" for sig, som kun bliver aktiveret hvis der kører biler
derind.

Der er ikke noget så træls som at holde der og vente, og se det bliver rødt
og grønt for de andre 3 gange, og man stadig selv holder for rødt. Først når
der kommer en bil ind bag ved en, sker der noget.

Det er problemet jeg har i samtlige "automatiske" lyskryds i Aalborg. Er jeg
den eneste, og er der en mulighed for at aktivere sensoren i vejen på en
lille maxi-scooter?

Mvh Thomas
Piaggio SKR 172



 
 
Martin Sørensen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 25-10-04 17:43

> I Aalborg er de gået helt amok med at lave lyskryds om. Venstresving
> er kommet i "baner" for sig, som kun bliver aktiveret hvis der kører
> biler derind.
> Det er problemet jeg har i samtlige "automatiske" lyskryds i Aalborg.
> Er jeg den eneste, og er der en mulighed for at aktivere sensoren i
> vejen på en lille maxi-scooter?

Jeg har samme problem på min XS400. Nogle gange hjælper det at bakke tilbage
hen over sensoren, men det er noget irriterende. Enkelte gange har jeg
måttet køre over for rødt fordi det har været midt om natten (ingen biler)
og jeg ikke kunne aktivere sensoren. Når jeg har siddet og gloet 5 min. på
et rødt lys, så gider jeg ikke vente ret meget længere, specielt når der
slet ingen biler kommer..

signing off.. Martin Sørensen



Martin Johansen [600~ (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 25-10-04 17:45

Martin Sørensen skrev:

> Jeg har samme problem på min XS400. Nogle gange hjælper det at bakke
> tilbage hen over sensoren, men det er noget irriterende. Enkelte gange har

Hvor sidder de sensorer?

> gloet 5 min. på et rødt lys, så gider jeg ikke vente ret meget
> længere, specielt når der slet ingen biler kommer..

Nej det er ligesom også lidt formålsløst så det kan jeg godt følge
dig i.

Har man fint overblik og der ingen kommer så ser jeg såmend heller intet
problem i det. Hvem skal man dog holde tilbage for?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Martin Sørensen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 25-10-04 17:56

>> Jeg har samme problem på min XS400. Nogle gange hjælper det at bakke
>> tilbage hen over sensoren, men det er noget irriterende. Enkelte
>> gange har
> Hvor sidder de sensorer?

Ofte sidder den under asfalten nogle meter bag stop-linjen. Måske er der
flere af dem, men jeg har før fået den til at reagere ved at bakke nogle
meter tilbage.

>> gloet 5 min. på et rødt lys, så gider jeg ikke vente ret meget
>> længere, specielt når der slet ingen biler kommer..
> Nej det er ligesom også lidt formålsløst så det kan jeg godt følge
> dig i.
> Har man fint overblik og der ingen kommer så ser jeg såmend heller
> intet problem i det. Hvem skal man dog holde tilbage for?

Det røde lys. Selvom der ikke kommer nogen er det stadig ulovligt at køre
frem for rødt lys. Dog kan man argumentere for at lyssignalet er defekt, når
den aldrig skifter, og at de normale regler for ubetinget/højrevigepligt
gælder. Jeg ved dog ikke helt, om det er blevet afprøvet i retten, og om det
holder.

signing off.. Martin Sørensen



JAH (25-10-2004)
Kommentar
Fra : JAH


Dato : 25-10-04 18:35

Nope den holder ikke, fald ikke for fristelsen til at køre over, det kan i
værste fald koste kørekortet, det er "GROFT" uforsvarlig kørsel okay okay
jeg ville køre men jeg har jo ikke lavet loven, træk den hvis det er muligt
du ved aldrig hvornår der er en emsig betjent i nærheden

Jørgen
"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse
news:cljb5v$2ca6$1@news.cybercity.dk...
>>> Jeg har samme problem på min XS400. Nogle gange hjælper det at bakke
>>> tilbage hen over sensoren, men det er noget irriterende. Enkelte
>>> gange har
>> Hvor sidder de sensorer?
>
> Ofte sidder den under asfalten nogle meter bag stop-linjen. Måske er der
> flere af dem, men jeg har før fået den til at reagere ved at bakke nogle
> meter tilbage.
>
>>> gloet 5 min. på et rødt lys, så gider jeg ikke vente ret meget
>>> længere, specielt når der slet ingen biler kommer..
>> Nej det er ligesom også lidt formålsløst så det kan jeg godt følge
>> dig i.
>> Har man fint overblik og der ingen kommer så ser jeg såmend heller
>> intet problem i det. Hvem skal man dog holde tilbage for?
>
> Det røde lys. Selvom der ikke kommer nogen er det stadig ulovligt at køre
> frem for rødt lys. Dog kan man argumentere for at lyssignalet er defekt,
> når den aldrig skifter, og at de normale regler for
> ubetinget/højrevigepligt gælder. Jeg ved dog ikke helt, om det er blevet
> afprøvet i retten, og om det holder.
>
> signing off.. Martin Sørensen
>



Martin Johansen [600~ (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 26-10-04 14:10

Martin Sørensen skrev:

> Ofte sidder den under asfalten nogle meter bag stop-linjen. Måske er der
> flere af dem, men jeg har før fået den til at reagere ved at bakke nogle
> meter tilbage.

OK - jeg har nemlig selv prøvet det Så jeg vil afprøve dit trick og
se om jeg kan komme frem for grønt næste gang

> Det røde lys.

Det røde lys kører mig nok ikke ned.

> Selvom der ikke kommer nogen er det stadig ulovligt at
> køre frem for rødt lys.

Ja da. Det er også ulovligt at ligge med 200 på motorvejen.

> Dog kan man argumentere for at lyssignalet er
> defekt, når den aldrig skifter, og at de normale regler for
> ubetinget/højrevigepligt gælder. Jeg ved dog ikke helt, om det er blevet
> afprøvet i retten, og om det holder.

Uhh jeg tvivler

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Martin Sørensen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 26-10-04 16:51

>> Det røde lys.
> Det røde lys kører mig nok ikke ned.

Næh, men den sidder der for at forhindre at krydsende trafikanter kører ind
i dig.. At man så tydeligt kan se at der ikke kommer nogen, gør det jo bare
lidt irriterende.

>> Selvom der ikke kommer nogen er det stadig ulovligt at
>> køre frem for rødt lys.
> Ja da. Det er også ulovligt at ligge med 200 på motorvejen.

Bl.a. derfor at jeg heller aldrig kører så hurtigt. Det, og så det faktum at
min MC slet ikke kan køre så hurtigt.

>> Dog kan man argumentere for at lyssignalet er
>> defekt, når den aldrig skifter, og at de normale regler for
>> ubetinget/højrevigepligt gælder. Jeg ved dog ikke helt, om det er
>> blevet afprøvet i retten, og om det holder.
> Uhh jeg tvivler

Det ved jeg nu ikke. Hvis lyskrydset vitterligt ikke vil lade MC'er køre, så
må det jo være defekt. Hvis et lyssignal er defekt må man jo blot følge
færdselslovens anvisninger for hvordan man så skal forholde sig. En betjent
vil sikkert give en bøde alligevel, men hvis den bliver trukket i retten er
jeg tilbøjelig til at tro at den godt kunne vindes.. Det kunne muligvis også
sende et signal ud til alle tekniske forvaltninger på en gang om at de
(u)følsomme kryds ikke blot skal justeres efter en bil, men at der rent
faktisk findes andre trafikanter på vejene.

signing off.. Martin Sørensen



Martin Johansen [600~ (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 26-10-04 17:00

Martin Sørensen skrev:

> Næh, men den sidder der for at forhindre at krydsende trafikanter kører
> ind i dig.. At man så tydeligt kan se at der ikke kommer nogen, gør det
> jo bare lidt irriterende.

Ja det er det jeg mener. Her i Kolding har vi nogle lyskryds hvor der er
fint udsyn - og jeg mener virkeligt at det er fint - der kan ingen tvivl
være om der kommer nogen eller ej.

> Bl.a. derfor at jeg heller aldrig kører så hurtigt.

Loven på det punkt rager mig en høstblomst. Er det forsvarligt så ser
jeg ingen problemer i det. DOG... er det blevet for dyrt efterhånden så
der sker sjældent.

> Det, og så det faktum at min MC slet ikke kan køre så hurtigt.



> Det ved jeg nu ikke. Hvis lyskrydset vitterligt ikke vil lade MC'er køre,
> så må det jo være defekt. Hvis et lyssignal er defekt må man jo blot
> følge færdselslovens anvisninger for hvordan man så skal forholde sig.

Så er det bare om man med defekt mener at det kan være det også selvom
der er lys i og det reagerer på biler.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Jes Vestervang (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 25-10-04 22:14

"JAH" <jorgenhvolgaard@post.tele.dk> writes:

> Nope den holder ikke

Hvad baserer du det på?


....og vil du ikke være venlig at læse hvordan man citerer? Så kan man
se hvad du svarer på uden at skulle scrolle ned.
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Gert Schlæger (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Gert Schlæger


Dato : 25-10-04 18:08

Thomas Buus Andersen wrote:

> I Aalborg er de gået helt amok med at lave lyskryds om. Venstresving er
> kommet i "baner" for sig, som kun bliver aktiveret hvis der kører biler
> derind.

> Der er ikke noget så træls som at holde der og vente, og se det bliver rødt
> og grønt for de andre 3 gange, og man stadig selv holder for rødt. Først når
> der kommer en bil ind bag ved en, sker der noget.

> Det er problemet jeg har i samtlige "automatiske" lyskryds i Aalborg. Er jeg
> den eneste, og er der en mulighed for at aktivere sensoren i vejen på en
> lille maxi-scooter?

> Mvh Thomas
> Piaggio SKR 172

Man kan se ret tydeligt i asfalten hvor "spolerne" (ledninger) er fræset
ned. De skal kunne aktiveres af selv en trædecykel, hvis de ellers er
trimmet korrekt (og det er de på min faste cykelrute).

Jeg vil anbefale dig at rette henvendelse til kommunens tekniske
forvaltning, som har ansvaret for at den slags fungerer. Jeg er sikker på,
at de tager pænt imod din henvendelse.

Mch Schlæger


anders majland (25-10-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 25-10-04 18:22

> Man kan se ret tydeligt i asfalten hvor "spolerne" (ledninger) er
> fræset ned. De skal kunne aktiveres af selv en trædecykel, hvis de
> ellers er trimmet korrekt (og det er de på min faste cykelrute).

En trædecykel giver et udslag der er mange gange større end en Yamaha
DT125R - Det var en kammerat i byretten i Esbjerg med. Søg lidt tilbage
(groups.google.com) så skal du nok kunne finde adskillige indlæg om det.

> Jeg vil anbefale dig at rette henvendelse til kommunens tekniske
> forvaltning, som har ansvaret for at den slags fungerer. Jeg er
> sikker på, at de tager pænt imod din henvendelse.

Lige præcis.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Jacob Deleuran Grunn~ (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Deleuran Grunn~


Dato : 25-10-04 20:32

Gert Schlæger wrote:

> Thomas Buus Andersen wrote:
>
> Man kan se ret tydeligt i asfalten hvor "spolerne" (ledninger) er fræset
> ned. De skal kunne aktiveres af selv en trædecykel, hvis de ellers er
> trimmet korrekt (og det er de på min faste cykelrute).
>
> Jeg vil anbefale dig at rette henvendelse til kommunens tekniske
> forvaltning, som har ansvaret for at den slags fungerer. Jeg er sikker
> på, at de tager pænt imod din henvendelse.
>
Har prøvet i Aalborg... det hjalp ikke. Her klagede jeg om lyskrydset
lige efter motorvejsafkørslen ved Nørresundby (nordgående).

/Jacob
Honda Super Dream

Martin Sørensen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 25-10-04 21:39

>> Jeg vil anbefale dig at rette henvendelse til kommunens tekniske
>> forvaltning, som har ansvaret for at den slags fungerer. Jeg er
>> sikker på, at de tager pænt imod din henvendelse.
> Har prøvet i Aalborg... det hjalp ikke. Her klagede jeg om lyskrydset
> lige efter motorvejsafkørslen ved Nørresundby (nordgående).

Hvordan gør man det nemmest? Har de en mail, eller skal man slæbe sig ned på
deres kontor eller købe en bunke frimærker (som jeg snart ikke kan huske
udseendet på..) for at sende et brev? Mon ikke de har en mailadresse
efterhånden. Så må jeg lige have en klar til næste gang jeg støder på sådan
et kryds. Det sker heldigvis ikke så ofte mere, men det er nok nærmere fordi
at jeg efterhånden sjældent kører rundt i Aalborg og Nørresundby.

signing off.. Martin Sørensen



Gert Schlæger (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Gert Schlæger


Dato : 26-10-04 06:33


> Hvordan gør man det nemmest? Har de en mail, eller skal man slæbe sig ned på
> deres kontor eller købe en bunke frimærker (som jeg snart ikke kan huske
> udseendet på..) for at sende et brev? Mon ikke de har en mailadresse
> efterhånden. Så må jeg lige have en klar til næste gang jeg støder på sådan
> et kryds. Det sker heldigvis ikke så ofte mere, men det er nok nærmere fordi
> at jeg efterhånden sjældent kører rundt i Aalborg og Nørresundby.

> signing off.. Martin Sørensen

Du kan f.eks. sende en mail til adressen: trafik.veje@aalborg.dk

Mch Schlaeger


Jacob Bunk Nielsen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 25-10-04 19:54

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> writes:

> I Aalborg er de gået helt amok med at lave lyskryds om. Venstresving er
> kommet i "baner" for sig, som kun bliver aktiveret hvis der kører biler
> derind.

Kun i Aalborg? Hvor jeg kører i ny og næ findes der mindst et der er
lysaktiveret (smart, for så kan man blot blinke med det lange lys lidt
i god tid, så er der grønt når man kommer frem).

Jeg kommer også tit forbi et der heller ikke kan aktiveres af min
Bandit, og jeg kommer der oftest om aftenen når der ikke er så mange
biler i nærheden til at aktivere sensoren. Heldigvis er der sådan en
trykknap ved den cykelsti der løber langs med vejen, og sørme om der
ikke er plads til at man lige kan køre op på cykelstien ca. 20 meter
før krydset. Jeg plejer derfor at køre op på cykelstien, trykke på
knappen, og så er der som regel grønt før jeg får svinget ud på vejen
igen

Jeg ved godt at jeg burde hive fat i nogen omkring det, men jeg
tillader mig altså bare at være doven. Der er næppe nogen der kan
blive voldsomt sure over at jeg kører lidt på cykelstien en sen aften
i ny og næ.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

katana (26-10-2004)
Kommentar
Fra : katana


Dato : 26-10-04 00:28

Til Jacob som foreslår at køre på cykelstien ,så kan man da vist lige så
godt, køre over for rødt, da jeg vil tro at ordensmagten næppe ser mere
velviligt ,på en der river kværnen op på cykelstien ,end en der kører over
for rødt.



anders majland (26-10-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 26-10-04 07:15

> Til Jacob som foreslår at køre på cykelstien ,så kan man da vist lige
> så godt, køre over for rødt, da jeg vil tro at ordensmagten næppe ser
> mere velviligt ,på en der river kværnen op på cykelstien ,end en der
> kører over for rødt.

Enig - Den dag snupper-jensen tilfældigvis ser dig lave nummeret på
cykelstien skal du nok få lov at forklare dig i byretten... Så hellere
køre over for rødt - den er da trods alt nemmere at arhumentere for (mhs
til forkert justeret lyskryds)


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Jacob Larsen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 26-10-04 15:38

"katana" <flemming65@nospamhotmail.com> wrote in message
news:1b50eb9266ec49c99cb9446803f0f079@localhost.talkaboutmotorcycles.com
> Til Jacob som foreslår at køre på cykelstien ,så kan man
> da vist lige så godt, køre over for rødt, da jeg vil tro
> at ordensmagten næppe ser mere velviligt ,på en der river
> kværnen op på cykelstien ,end en der kører over for rødt.

At køre på cykelstien er kun en 500kr bøde.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Tony Lorentzen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 26-10-04 00:49

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message
news:spamdrop+m3hdoi7hng.fsf@paven.bunk.cc...

> Jeg ved godt at jeg burde hive fat i nogen omkring det, men jeg
> tillader mig altså bare at være doven. Der er næppe nogen der kan
> blive voldsomt sure over at jeg kører lidt på cykelstien en sen aften
> i ny og næ.

Det tager vel ikke mere end 5 minutter at skrive en forklaring på
problemet - og derefter sende det til relevante myndighed? Det sker rent
faktisk at der er nogle, der lytter (fra tid til anden) til hvad borgere har
at sige...

Jeg sponsorerer gerne et frimærke til den SU plagede studerende!

--
Tony
Fazer 1000 o>'o



Arne Lorenzen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 26-10-04 07:18

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
news:clk3ch$3r7$1@news.cybercity.dk:

> "Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message
> news:spamdrop+m3hdoi7hng.fsf@paven.bunk.cc...
>> Jeg ved godt at jeg burde hive fat i nogen omkring det, men jeg
>> tillader mig altså bare at være doven. Der er næppe nogen der kan
>> blive voldsomt sure over at jeg kører lidt på cykelstien en sen aften
>> i ny og næ.

> Det tager vel ikke mere end 5 minutter at skrive en forklaring på
> problemet - og derefter sende det til relevante myndighed? Det sker
> rent faktisk at der er nogle, der lytter (fra tid til anden) til hvad
> borgere har at sige...
> Jeg sponsorerer gerne et frimærke til den SU plagede studerende!


Nu er det jo ikke første gang sensorregulerede lyskryds er oppe. Jeg
mener at kunne huske at man efter henvendelse har haft succes med at få
forvaltningen til at regulere følsomheden andre steder. Og så mener jeg
også at kunne huske at det har været foreslået (brugt?) at montere
kraftig magnet under motorblokken for at forbedre modellens "signalværdi"

--
Mvh - Arne Lorenzen.

Christina R. (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Christina R.


Dato : 26-10-04 11:42

> Der er ikke noget så træls som at holde der og vente, og se det bliver rødt
> og grønt for de andre 3 gange, og man stadig selv holder for rødt. Først når
> der kommer en bil ind bag ved en, sker der noget.

> Det er problemet jeg har i samtlige "automatiske" lyskryds i Aalborg. Er jeg
> den eneste, og er der en mulighed for at aktivere sensoren i vejen på en
> lille maxi-scooter?

Jeg har mere end en gang haft problemet, dengang jeg kørte 45'er. På
Frederiksberg er der et sensor-reguleret lyskryds (hvor man faktisk kører
ligeud), som jeg ikke kunne aktivere, engang jeg kom kørende kl. 2 om
natten på en hverdag (= ingen andre på gaden)... så efter at have holdt i
næsten 10 minutter, så kørte jeg altså over for rødt. Jeg var nok blevet
temmeligt sur, hvis jeg havde fået en bøde der!

Christina R.
(Suzuki GS500E)
http://www.dfmc.dk/?id=631



Jens B. Rasmussen (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 27-10-04 22:44


"Christina R." <rudkjoebingNOSPAM@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:cll9m1$fcq$1@abbeden.bunk.cc...
snip noget om trafiklys

> Jeg har mere end en gang haft problemet, dengang jeg kørte 45'er. På
> Frederiksberg er der et sensor-reguleret lyskryds (hvor man faktisk kører
> ligeud), som jeg ikke kunne aktivere, engang jeg kom kørende kl. 2 om
> natten på en hverdag (= ingen andre på gaden)... så efter at have holdt i
> næsten 10 minutter, så kørte jeg altså over for rødt. Jeg var nok blevet
> temmeligt sur, hvis jeg havde fået en bøde der!
>
> Christina R.

Hej Christina

har du stadig det problem ? Jeg har nemlig en god kontaktperson på
Frederiksberg Rådhus som måske kan hjælpe.

Så skriv lige hvor det er henne du har/havde problemer.


--

Med venlig hilsen


Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900




Christina R. (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Christina R.


Dato : 28-10-04 09:07

> "Jens B. Rasmussen" skrev :
>
> har du stadig det problem ? Jeg har nemlig en god kontaktperson på
> Frederiksberg Rådhus som måske kan hjælpe.
>
> Så skriv lige hvor det er henne du har/havde problemer.

Hej Jens.
Det var på Nyelandsvej, ved et af de første lyskryds, når man kom kørende
fra Falkoner Alle. Det var tilbage i april måned Jeg har ikke kørt der
siden, så ved ikke om problemet er blevet rettet siden da... men irriterende
var det da, at lyssignalet slet ikke registrerede én!

--
Christina R.
(Suzuki GS500E)
http://www.dfmc.dk/?id=631



Lars T. Thomsen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 26-10-04 14:28

> I Aalborg er de gået helt amok med at lave lyskryds om. Venstresving er
> kommet i "baner" for sig, som kun bliver aktiveret hvis der kører biler
> derind.

Jeps, kender det ganske udemærket. Jeg kontaktede engang (for et par år
siden) teknisk forvaltning i Aalborg med "min liste", de var ganske flinke
og imødekommende og ville *naturligvis* sende beskeden videre til de
ansvarshavende. Jeg tror nok, at det hele endte i en papirkurv. For jeg har
ihvertfald ikke sporet nogen nævneværdig forbedringer.

> Der er ikke noget så træls som at holde der og vente, og se det bliver
rødt
> og grønt for de andre 3 gange, og man stadig selv holder for rødt. Først
når
> der kommer en bil ind bag ved en, sker der noget.

Dén med cykelstien (nævnt andetsteds) er IMO nok verdens dårligste idé.
Jeg gætter på, at får et langt større forklaringsproblem, hvis man bliver
stoppet af politiet på en cykelsti. Ihvertfald har man ikke ligefrem udvist
dén skærpede agtpågivenhed, som måske kunne blive ens redning for at blive
stoppet for, at være tvunget til at køre over for rødt.

Hilsen
Lars



Mogens Dammand (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Dammand


Dato : 26-10-04 16:31

> Jeps, kender det ganske udemærket. Jeg kontaktede engang (for et par år
> siden) teknisk forvaltning i Aalborg med "min liste", de var ganske flinke
> og imødekommende og ville *naturligvis* sende beskeden videre til de
> ansvarshavende. Jeg tror nok, at det hele endte i en papirkurv. For jeg
har
> ihvertfald ikke sporet nogen nævneværdig forbedringer.
>
>

Har prøvet det her i Århus, og tog fat i relevante myndighed pr. telefon.
Flinke mennesker, og efter et stykke tid var forandringen der, dejligt.

/Mogens
www.honda-allroad.dk



Jes Vestervang (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 26-10-04 20:20

"Lars T. Thomsen" <oz0ltt@ofir.deltakilo> writes:

> Dén med cykelstien (nævnt andetsteds) er IMO nok verdens dårligste
> idé.

Når nu alternativet er at køre over for rødt, så synes jeg nu ikke at
det er så dumt endda. Bøder eller ej. Men det er selvfølgelig ingen
langtidsholdbar løsning :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Jacob Bunk Nielsen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 26-10-04 18:08

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
>
>> Jeg ved godt at jeg burde hive fat i nogen omkring det, men jeg
>> tillader mig altså bare at være doven. Der er næppe nogen der kan
>> blive voldsomt sure over at jeg kører lidt på cykelstien en sen aften
>> i ny og næ.
>
> Det tager vel ikke mere end 5 minutter at skrive en forklaring på
> problemet - og derefter sende det til relevante myndighed?

Næh, men det tager jo noget tid at finde ud af hvem den relevante
myndighed er. Det drejer sig om krydset mellem Hørsholm Kongevej og
Kongevejen ved Rudersdal i Holte.

> Det sker rent faktisk at der er nogle, der lytter (fra tid til
> anden) til hvad borgere har at sige...

Tror du virkelig?

> Jeg sponsorerer gerne et frimærke til den SU plagede studerende!

Det kan jeg nok klare - du skal hellere få lov at sponsorere et print,
da jeg har ikke nogen printer at skrive min forklaring ud på, og hvis
jeg sender noget jeg har håndskrevet er jeg vist sikker på at blive
ignoreret :-\

Nu prøvede jeg at ringe på vejdirektoratets gratis nummer. De sagde at
det kunne de ikke hjælpe med, jeg skulle i stedet kontakte amtet eller
kommunen afhængigt af om det er en kommunevej eller en amtsvej. Jeg
gætter så nu på at det er en amtsvej og at Rudersdal hører under
Københavns amt (det er vist tæt på grænsen mellem Københavns amt og
Frederiksborg amt), og vil lige om lidt sende en email til lederen af
vejafdelingen hos Københavns amt (afdelingen har ikke selvstændig
emailadresse).

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 26-10-04 18:09

"katana" <flemming65@nospamhotmail.com> writes:

> Til Jacob som foreslår at køre på cykelstien ,så kan man da vist lige så
> godt, køre over for rødt, da jeg vil tro at ordensmagten næppe ser mere
> velviligt ,på en der river kværnen op på cykelstien ,end en der kører over
> for rødt.

Jeg foreslår ikke - jeg vil da faktisk gerne fraråde det, men jeg gør
det altså i ny og næ fordi det er det letteste og fordi jeg er for
doven til at stå af motorcyklen og gå over og trykke på knappen som
jeg troligt gjorde de første 5 gange jeg kom til krydset.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 26-10-04 20:24

"Lars T. Thomsen" <oz0ltt@ofir.deltakilo> writes:

> Dén med cykelstien (nævnt andetsteds) er IMO nok verdens dårligste idé.
> Jeg gætter på, at får et langt større forklaringsproblem, hvis man bliver
> stoppet af politiet på en cykelsti. Ihvertfald har man ikke ligefrem udvist
> dén skærpede agtpågivenhed, som måske kunne blive ens redning for at blive
> stoppet for, at være tvunget til at køre over for rødt.

Hvis jeg har kørt 20 meter på en cykelsti, hvor jeg har godt udsyn, og
kan se at der ikke kører nogen cykler eller er fodgængere i nærheden
og efterfølgende kan svinge til venstre for grønt lys har jeg IMHO
udvist langt større agtpågivenhed end hvis jeg svinger til venstre for
rødt lys ud på en 4-sporet vej hvor man må køre 70 km/t, og man ikke
kan se mere end 50 meter til højre.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Pein (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 27-10-04 18:51

Det kan såmænd også ske selvom man kører TransAlp.

Jeg gider ikke vente i 100 år. Jeg kigger mig lidt omkring og kører
over. Hvis jeg nogensinde får en bøde for det, så er det da muligt jeg
begynder at klage til teknisk forvaltning i stedet. Men det er indtil
videre gået godt hver gang, og det er efterhånden blevet til en del.
Og det sikkerhedsmæssige? Tja, som sagt, jeg ser mig for. Det gør jeg
også når jeg kører over for grønt lys.
--
Niels
TransAlp



Hans Olesen (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Hans Olesen


Dato : 28-10-04 09:34

giv elforsyningen problemet og det bliver lavet
"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:417d1cd7$0$23085$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> I Aalborg er de gået helt amok med at lave lyskryds om. Venstresving er
> kommet i "baner" for sig, som kun bliver aktiveret hvis der kører biler
> derind.
>
> Der er ikke noget så træls som at holde der og vente, og se det bliver
rødt
> og grønt for de andre 3 gange, og man stadig selv holder for rødt. Først
når
> der kommer en bil ind bag ved en, sker der noget.
>
> Det er problemet jeg har i samtlige "automatiske" lyskryds i Aalborg. Er
jeg
> den eneste, og er der en mulighed for at aktivere sensoren i vejen på en
> lille maxi-scooter?
>
> Mvh Thomas
> Piaggio SKR 172
>
>



mikkel paulsen (29-10-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 29-10-04 23:04

"Hans Olesen" <hans.olesen@ouh.fyns-amt.dk> wrote in message news:<clqap3$sc9$1@news.net.uni-c.dk>...
> giv elforsyningen problemet og det bliver lavet
> "Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:417d1cd7$0$23085$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > I Aalborg er de gået helt amok med at lave lyskryds om. Venstresving er
> > kommet i "baner" for sig, som kun bliver aktiveret hvis der kører biler
> > derind.

jeg bliver desværre ofte flere gange om ugen nød til at køre over for
rødt, lyskrydset ved Hjørring motorvejen afkørslen mod centrum kan
overhoved ikke mærke når jeg kommer, der er bare rødt så ofte og den
skifter ikke. måske skulle man nævne det, da det ikke bare er når man
skal svinge det er hele systemet der ikke kan lide min xs 400.

Jacob Bunk Nielsen (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 28-10-04 14:15

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Nu prøvede jeg at ringe på vejdirektoratets gratis nummer. De sagde at
> det kunne de ikke hjælpe med, jeg skulle i stedet kontakte amtet eller
> kommunen afhængigt af om det er en kommunevej eller en amtsvej. Jeg
> gætter så nu på at det er en amtsvej og at Rudersdal hører under
> Københavns amt (det er vist tæt på grænsen mellem Københavns amt og
> Frederiksborg amt), og vil lige om lidt sende en email til lederen af
> vejafdelingen hos Københavns amt (afdelingen har ikke selvstændig
> emailadresse).

Den mail har jeg så netop fået svar på. De skriver at krydset nu er
fejlmeldt og vil blive lavet i snarlig fremtid. Så må jeg se om jeg
når at opleve at det virker i indeværende MC-sæson - jeg kører der
trods alt ikke hver dag.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Gert Schlæger (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Gert Schlæger


Dato : 30-10-04 08:26

Thomas Buus Andersen wrote:

> I Aalborg er de gået helt amok med at lave lyskryds om. Venstresving er
> kommet i "baner" for sig, som kun bliver aktiveret hvis der kører biler
> derind.

> Der er ikke noget så træls som at holde der og vente, og se det bliver rødt
> og grønt for de andre 3 gange, og man stadig selv holder for rødt. Først når
> der kommer en bil ind bag ved en, sker der noget.

> Det er problemet jeg har i samtlige "automatiske" lyskryds i Aalborg. Er jeg
> den eneste, og er der en mulighed for at aktivere sensoren i vejen på en
> lille maxi-scooter?

> Mvh Thomas
> Piaggio SKR 172

Jeg har skrevet til politiet, så vi kan få de rejste spørgsmål afklaret.

"Kære færdselspoliti. (ja - det skrev jeg altså)

Mange lyskryds er trafikstyrede, således at de i en eller anden
udstrækning styres af de køretøjer, der nærmer sig krydset. I nogle
tilfælde har lyskrydset "hvilende rødt", således at det viser rødt lys i
alle retninger, når der ingen trafik er på stedet.

Jeg kører motorcykel, og i MC-verdenen oplever vi af og til, at de
trafikstyrede signaler IKKE aktiveres af en MC. Endnu værre skulle det
angiveligt være, hvis man er kørende på en knallert/EU-scooter.

Jeg er klar over, at henvendelse om den slags fejlfunktion rettes til
vejmyndigheden, f.eks. kommunen eller amtet.

MEN: Hvordan forholder man sig som trafikant, når man holder der for rødt
lys, og ikke kan komme videre i tilværelsen ??

Kan man efter en passende forgæves ventetid anskue situationen, som når et
lyssignal ikke fungerer, og passere krydset under iagttagelse af de
almindelige vigepligtregler ??

Er der i en sådan situation forskel på, om det er et lyssignal med
"hvilende rødt", eller et signal, som hviler med grønt lys på en "mest
betydende vej" ??

Spørgsmålet har på det seneste været drøftet flittigt på nyhedsgruppen
dk.fritid.motorcykel på internettet, og derfor søger jeg nu på
motorcyklisternes vegne at få politiets svar på, hvordan vi skal forholde
os.

Med venlig hilsen"

Jeg poster svaret i gruppen, når det dukker op.

Mch Schlæger


Esther (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Esther


Dato : 31-10-04 00:47

"Gert Schlæger" wrote in message news:clvfmm$o5b$1@abbeden.bunk.cc...

Jeg poster svaret i gruppen, når det dukker op.


Det svar vil jeg se frem til

Har nemlig samme problem, både på mc og 45'er i Vallensbæk. (Krydset
Liselundsvej/Vejlegårdsvej)

Skal altid vente og vente og vente indtil der kommer en bil forbi - så
skifter lyset til grønt med det samme
Det er ikke det store problem når der er myldretid, men i aftentimerne kan
jeg vente i en evighed.

Havde troet jeg ville slippe for problemet, når jeg skiftede fra 45'er til
mc - da mc'en jo vejer noget mere - men resultatet er altså det samme.

Esther

*** Yamaha XJ600S & Yamaha Néos 50***



Armand (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-10-04 22:40

Esther <Esther@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:418427da$0$276$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Havde troet jeg ville slippe for problemet, når jeg skiftede fra 45'er til
> mc - da mc'en jo vejer noget mere - men resultatet er altså det samme.

Det har intet med vægt at gøre, men derimod modellens magnetiske "aura", og
jeg vil egentlig tro at scooteres lavtliggende motor og transmission
(p.g.a.
de små hjul) vil påvirke lyskrydsenes "antenner" bedre end f.eks en
højbenet
off-roader :-/

--
Armand.




Kim Olsen (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 01-11-04 08:18

> jeg vil egentlig tro at scooteres lavtliggende motor og transmission
> (p.g.a.
> de små hjul) vil påvirke lyskrydsenes "antenner" bedre end f.eks en
> højbenet
> off-roader :-/

> Armand.
>

Hej

Det er også min erfaring.

Min gamle CZ180 kunne holde i en evighed for rødt lys, mens min nuværende
Geely Boss ikke har problemer med at aktivere følerne.

Hilsen

Kim Olsen

>



mikkel paulsen (01-11-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 01-11-04 20:46

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> wrote in message news:<4185e1e9$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> > jeg vil egentlig tro at scooteres lavtliggende motor og transmission
> > (p.g.a.
> > de små hjul) vil påvirke lyskrydsenes "antenner" bedre end f.eks en
> > højbenet
> > off-roader :-/
>
> > Armand.
> >
>
> Hej
>
> Det er også min erfaring.
>
> Min gamle CZ180 kunne holde i en evighed for rødt lys, mens min nuværende
> Geely Boss ikke har problemer med at aktivere følerne.
>
> Hilsen
>
> Kim Olsen
>
jeg fik fortalt af en MC-betjent på politistationen at man skulle give
den en masse omdr og ikke koble ud, måske påvirker det magnetismen?
jeg ved sgu ikke helt om det virker, selvom jeg døjer meget med
problemet.

Armand (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-11-04 20:53

mikkel paulsen <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a7ec204f.0411011145.16648999@posting.google.com...
> > >
> jeg fik fortalt af en MC-betjent på politistationen at man skulle give
> den en masse omdr og ikke koble ud, måske påvirker det magnetismen?

"Give omdrejninger uden at koble ud" => køre over for rødt!
Dét tror jeg ikke at du fik anbefalet af en betjent :-|


--
Armand.






mikkel paulsen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 04-11-04 00:16

armand@mc-chaufforerne.dk (Armand) wrote in message news:<cm8oi3$3a0$1@abbeden.bunk.cc>...
> mikkel paulsen <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:a7ec204f.0411011145.16648999@posting.google.com...
> > > >
> > jeg fik fortalt af en MC-betjent på politistationen at man skulle give
> > den en masse omdr og ikke koble ud, måske påvirker det magnetismen?
>
> "Give omdrejninger uden at koble ud" => køre over for rødt!
> Dét tror jeg ikke at du fik anbefalet af en betjent :-|
>

Ej okay den var dårligt formuleret, det han mente/jeg mener er: Man
skal koble ud og give cyklen omdr. og ikke som man normalt gør på vej
mod et rødt lyskryds, kobler ud og gear ned.
hvis cyklen på den måde kommer med mange omdr, så snurre en masse
"ting" rundt i motoren og skaber magnetisme i større grad end, hvis
man kommer med død tomgang over sensoren.

Torben Scheel (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-11-04 09:33

mikkel paulsen wrote:

>
> Ej okay den var dårligt formuleret, det han mente/jeg mener er: Man
> skal koble ud og give cyklen omdr. og ikke som man normalt gør på vej
> mod et rødt lyskryds, kobler ud og gear ned.
> hvis cyklen på den måde kommer med mange omdr, så snurre en masse
> "ting" rundt i motoren og skaber magnetisme i større grad end, hvis
> man kommer med død tomgang over sensoren.

Sikkert en populær handling blandt eventuelle fodgængere og cyklister på vej
på tværs..

--
vh
Torben



Freddy Lang (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 05-11-04 14:15

Torben Scheel wrote:
> mikkel paulsen wrote:
>
>>
>> Ej okay den var dårligt formuleret, det han mente/jeg mener er: Man
>> skal koble ud og give cyklen omdr. og ikke som man normalt gør på vej
>> mod et rødt lyskryds, kobler ud og gear ned.
>> hvis cyklen på den måde kommer med mange omdr, så snurre en masse
>> "ting" rundt i motoren og skaber magnetisme i større grad end, hvis
>> man kommer med død tomgang over sensoren.
>
> Sikkert en populær handling blandt eventuelle fodgængere og cyklister
> på vej på tværs..

But who cares?

(av-av)


--
Freddy
SV-R



TA (03-11-2004)
Kommentar
Fra : TA


Dato : 03-11-04 00:42


"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> wrote in message
news:a7ec204f.0411011145.16648999@posting.google.com...
>
> jeg fik fortalt af en MC-betjent på politistationen at man skulle give
> den en masse omdr og ikke koble ud, måske påvirker det magnetismen?

Ofte kan man trigge sensoren ved at tænde og slukke for lyset eller blinke
med fjern-lyset.

--
TA



thomas sloth (03-11-2004)
Kommentar
Fra : thomas sloth


Dato : 03-11-04 12:33

> de små hjul) vil påvirke lyskrydsenes "antenner" bedre end f.eks en
> højbenet off-roader :-/

Nogen der ved hvordan/hvor osv de der sensorer virker og er placeret i
vejbanen? Er der flere forsk. typer? Kan man se dem? Sidder de langt
før krydset, i vejbanen? I "højden"?
Enlighten me, I know nothing....

Gert Schlæger (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Gert Schlæger


Dato : 03-11-04 13:33

thomas sloth wrote:

>> de små hjul) vil påvirke lyskrydsenes "antenner" bedre end f.eks en
>> højbenet off-roader :-/

> Nogen der ved hvordan/hvor osv de der sensorer virker og er placeret i
> vejbanen? Er der flere forsk. typer? Kan man se dem? Sidder de langt
> før krydset, i vejbanen? I "højden"?
> Enlighten me, I know nothing....

De består af ledninger, som er fræset ned i asfalten i et felt, som med
lidt god vilje har samme facon som en lang kiste. Du kan tydeligt se
sporene - som om der har været en vinkelsliber i asfalten, hvorpå rillerne
er lukket igen med flydende tjære.

Jeg aner ikke hvordan de virker, men at dømme efter svarene i tråden, er
der i hvert fald rigtig mange forslag til hvordan man får dem til at virke
bedre. Mon ikke en af de mange kompetente teknikere herinde kan bidrage
med noget klogt ??

Mch Schlaeger


Jens B. Rasmussen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 04-11-04 00:38


"Gert Schlæger" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:cmaj6n$1kp$1@abbeden.bunk.cc...
..
>
> Jeg aner ikke hvordan de virker, men at dømme efter svarene i tråden, er
> der i hvert fald rigtig mange forslag til hvordan man får dem til at virke
> bedre. Mon ikke en af de mange kompetente teknikere herinde kan bidrage
> med noget klogt ??
>
> Mch Schlaeger

Det er nu ellers ret simpelt at forklare selvom jeg ikke er tekniker den
måler slet og ret magnetisme fra overfladen. Det er en meget enkel udgave af
en spole så og sige dvs. du fører noget magnetisme hen over den laver så en
lav spænding som styreboksen så reager på ved at ændre i trafikstrømmen til
den retning hvor du kommer fra.

Det vil sige der er mulighed for at justere dem til at reagere på hvad som
helst fra en cykel til en bus, og hvad der nu er derimellem.

Som regel når krydset ikke skifter når der kommer nogen frem til det er det
en kabelfejl dvs. et knækket kabel fra sensor til styreapperatet.

Det kan også være et justeringsproblem at man i forbindelse med opsætningen
af krydset har sat følsomheden til høj men det er bare at åbne boksen og så
skrue ned for følsomheden.

(jeg har været med til at programmere adskellige styrebokse til lyskryds -
derfor ved jeg lidt om det)



--

Med venlig hilsen


Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900






thomas sloth (04-11-2004)
Kommentar
Fra : thomas sloth


Dato : 04-11-04 09:07

> Det er nu ellers ret simpelt at forklare selvom jeg ikke er tekniker den
> måler slet og ret magnetisme fra overfladen. Det er en meget enkel udgave af
> en spole så og sige dvs. du fører noget magnetisme hen over den laver så en
> lav spænding som styreboksen så reager på ved at ændre i trafikstrømmen til
> den retning hvor du kommer fra.
OK, tak for godt svar.
Men jeg vil nu påstå (måske overtro) at enkelte steder kan skiftet
"styres" ved at blinke med lygterne... Kan der være andre typer
sensorer? Eller bliver man bare narret - at det i virkeligheden stadig
er der her nedlagte ledninger, der opfanger bilen/mc'en?

Jens B. Rasmussen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 04-11-04 14:12

thomas sloth wrote:

> OK, tak for godt svar.
> Men jeg vil nu påstå (måske overtro) at enkelte steder kan skiftet
> "styres" ved at blinke med lygterne... Kan der være andre typer
> sensorer? Eller bliver man bare narret - at det i virkeligheden stadig
> er der her nedlagte ledninger, der opfanger bilen/mc'en?

tak for de rosende ord.

det kan være lidt svært at afgøre hvad der får anlægget til at skifte hvis
du ruller frem mens du blinker med lyset, men for at det skulle være lyset
som var den udløsende faktor skulle der næsten være en lyssensor i 1
meters højde forat dit lys kan ramme den og det er jo ikke smart i sagens
natur - med solskin på sensoren ville anlægget skifte vilkårligt midt i
myldretiden, sne ville helt stoppe trafikken fordi den ikke kan se lyset
osv.

Med venlig hilsen

Jens





TA (04-11-2004)
Kommentar
Fra : TA


Dato : 04-11-04 22:02

"Jens B. Rasmussen " <beerdog01@ofir.dk> wrote in message
news:cmd9pu$rj1$1@abbeden.bunk.cc...
>
> det kan være lidt svært at afgøre hvad der får anlægget til at skifte hvis
> du ruller frem mens du blinker med lyset, men for at det skulle være lyset
> som var den udløsende faktor skulle der næsten være en lyssensor i 1
> meters højde forat dit lys kan ramme den og det er jo ikke smart i sagens
> natur - med solskin på sensoren ville anlægget skifte vilkårligt midt i
> myldretiden, sne ville helt stoppe trafikken fordi den ikke kan se lyset
> osv.


AFAIK ...

Når man blinker med lyset opstår der en abrupt ændring i strømmen i
ledningerne til/fra pæren/pærerne. Derved udsendes der en elektro-magnetisk
impuls, der *kan* trigge sensoren i vejbanen. Ledningerne til pæren fungerer
her som antenne.

Jo større strøm der ændres, jo bedre. Derfor burde det være bedre at
tænde/slukke kørelyset (for+bag) end blot at blinke med fjernlyset.

--
TA



Lars T. Thomsen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 04-11-04 21:04

> Det er nu ellers ret simpelt at forklare selvom jeg ikke er tekniker den
> måler slet og ret magnetisme fra overfladen.

Bumme-lum!

> Det er en meget enkel udgave af
> en spole så og sige dvs. du fører noget magnetisme hen over den laver så
en
> lav spænding som styreboksen så reager på ved at ændre i trafikstrømmen
til
> den retning hvor du kommer fra.

Retorisk spørgsmål: hvad bliver strømmen i spolen, når magnetismen
(bilen/MC'en) står stille?

Mon ikke, at det (mere præcist) er et udtryk for spolens selvinduktion, som
man måler?
Selvinduktionen vil jo stige, når noget jern kommer i nærheden af spolens
felt. Denne ændring i selvinduktionen kunne evt. spores i en
impedans-målebro og med lidt vekselstrøm.
Dette kræver hverken bevægelse eller permanente magneter i nærheden... kun
jern!

Hilsen
Lars



Jens B. Rasmussen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 04-11-04 21:39


"Lars T. Thomsen" <oz0ltt@ofir.deltakilo> skrev i en meddelelse
news:418a8b48$0$33745$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Bumme-lum!

SNIP noget teknik om styrebokse fremstillet til brug i DK i midten af 90rne



> Retorisk spørgsmål: hvad bliver strømmen i spolen, når magnetismen
> (bilen/MC'en) står stille?

den registrer det sådan set kun første gang der er forandring og kobler så
spolen fra, der bliver kun sendt et signal fra spolen til styreboksen og så
ryger den fra til anlægget går tilbage til almindlig drift igen med rødt lys
i spolens retning. Det er også kun nødvendigt med en impuls fra spolen så
har styreboksen jo opfattet signalet. Ikke som os andre der nogen gange skal
have det flere gange !

Den fungerer ligesom de fodgængertryk du kan trykke på du skal kun trykke en
gang den skifter ikke hurtigere hvis du trykker to gange. Så de eksterne
enheder bliver frakoblet når de har været påvirket en gang, herefter
nulstilles de sidst i programmet og kan så bruges igen.


--

Med venlig hilsen


Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900




Torben Scheel (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-11-04 09:36

Jens B. Rasmussen wrote:

> Den fungerer ligesom de fodgængertryk du kan trykke på du skal kun
> trykke en gang den skifter ikke hurtigere hvis du trykker to gange.
> Så de eksterne enheder bliver frakoblet når de har været påvirket en
> gang, herefter nulstilles de sidst i programmet og kan så bruges igen.

*SUK* alle de forgæves tryk til og fra skole..

--
vh
Torben



Freddy Lang (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 05-11-04 14:19

Torben Scheel wrote:
> Jens B. Rasmussen wrote:
>
>> Den fungerer ligesom de fodgængertryk du kan trykke på du skal kun
>> trykke en gang den skifter ikke hurtigere hvis du trykker to gange.
>> Så de eksterne enheder bliver frakoblet når de har været påvirket en
>> gang, herefter nulstilles de sidst i programmet og kan så bruges
>> igen.
>
> *SUK* alle de forgæves tryk til og fra skole..

*LOL*


--
Freddy
SV-R



Jacob Bunk Nielsen (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 31-10-04 13:36

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Den mail har jeg så netop fået svar på. De skriver at krydset nu er
> fejlmeldt og vil blive lavet i snarlig fremtid. Så må jeg se om jeg
> når at opleve at det virker i indeværende MC-sæson - jeg kører der
> trods alt ikke hver dag.

Nu kom jeg så forbi omtalte kryds i går aftes omkring kl. 22.30, hvor
der ikke var anden trafik i krydset. Det skiftede straks til grønt for
mig, så der er allerede sket noget. Stor ros til Københavns amts
vejafdeling for at have reageret så hurtigt.

.... og så er det jo rent faktisk bevist at der faktisk er nogen der
lytter

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste