/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
racer - ikke længere vild totakter
Fra : Bjarke Rasmussen


Dato : 24-10-04 23:11

Atter ohøj folkens

Det lader til, at folk lidt har misforstået sigtet med mit tidligere
indlæg. Jeg ledte efter opfordring efter en vild totakter, for med
mellemrum at kunne opleve det los bagi, som folk beretter om. Jeg kan
forstå at en Kawasaki mach ikke er fornuftig at bevæge sig ud på vejene
med - såvel af økonomiske som helbredsmæssige årsager. Suzukis gt'ere er
vist slet ikke så vilde endda. Derfor aner jeg at skulle anskaffe mig en
Yamaha rd'er (vandkølet og gerne uden ypvs). Jeg har allerede fyldt
garagen med Honda CB'ere, så jeg ledte ikke overordnet efter en
70'er-klassiker Hvis folk endelig vil foreslå en Honda, hvad så med
en nsr ?

Kort sagt så leder jeg efter en maskine til hurtig acceleration - idéen
om totakter fik jeg, fordi jeg gerne vil opleve det hårde los i
møllen. Jeg vil gerne fjerne evt. plastic, udskifte hjul, forende og
bagsvinger incl. støddæmpere for at opnå vægtreduktion og bedre
styring. Selvsagt skal der givetvis ske udskiftning af karburatorer,
luftindtag samt bremsesystem. Jeg har værkstedsadgang, så motorindgreb
vil også kunne (og skal givetvis) foretages. Der er ikke tale om en
cykel, der skal anvendes til daglig brug.

Hvis valget falder på en firetakter kan jeg bearbejde knastaksel,
topstykke, ventiler samt stempelskift, lejeskift o.s.v. Dog vil jeg
gerne undgå fra starten at skulle foretage alle operationerne. Hvad
med at bearbejde krumtap ?

Det jeg gerne vil vide er, hvilken cykel folk vil anbefale, at jeg
kaster mig over - og delvist skamferer. Kan der anbefales en totakter
til formålet, eller skal der findes en firetakter. Slutteligt, kan en
MZ'er voldtunes i en sådan grad, at man på denne kan opleve samme spark
som på en rd'er eller lign. ?

Jeg håber, at I kan rådgive mig, så jeg fra starten foretager et
fornuftigt valgt af cykel som udgangspunkt, så jeg undgår efter mange
timers arbejde at skulle skifte cykel.

M.v.h. Bjarke

 
 
Hekto (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-10-04 23:37

In article <m3brern4vi.fsf@localhost.localdomain>,
bjarke@kampsax.dtu.dk says...
>
> Det jeg gerne vil vide er, hvilken cykel folk vil anbefale, at jeg
> kaster mig over - og delvist skamferer. Kan der anbefales en totakter
> til formålet, eller skal der findes en firetakter. Slutteligt, kan en
> MZ'er voldtunes i en sådan grad, at man på denne kan opleve samme spark
> som på en rd'er eller lign. ?
>
> Jeg håber, at I kan rådgive mig, så jeg fra starten foretager et
> fornuftigt valgt af cykel som udgangspunkt, så jeg undgår efter mange
> timers arbejde at skulle skifte cykel.
>
>

Med de værkstedmuigheder, ville jeg gå efter en KR-1, en RGV eller
måske en Aprilia RS250 (hvis pengene rækker).
RD'en er også et billigt alternativ; men den vejer noget mere end en
KR-1's 125 kg, og det er med diverse plastik på.
RD'en kommer da pænt, specielt uden YPVS (modellerne før '83).
KR-1'en kommer med at knald ved 8.000 on´mdrejninger, når ventilerne
åbner, og når det røde område ved 11.500 inden du når at flytte øjnene
over på speedometeret! ;oP
Det påstås dog at KR-1'ens pålidelighed aftager logaritmisk, når man
nærmer sig 90 HK. (Hvad betyder et sandskorn i Sahara!?)
Jeg har haft RD og KR-1, og ville absolut foretrække KR'1'eren af de
to, så længe vi bare taler race.

Yamaha TZR er også en lignende mulighed, ikke at forglemme, ligesom
Honda NSR. Til sidst er der et andet ultimativet u-dyr, nemlig RD500.
Ikke til at skaffe, ikke til at betale og næsten ikke til at reparere.




--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

p.jarnbak (25-10-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 25-10-04 09:28

>
> Med de værkstedmuigheder, ville jeg gå efter en KR-1, en RGV eller
> måske en Aprilia RS250 (hvis pengene rækker).
> RD'en er også et billigt alternativ; men den vejer noget mere end en
> KR-1's 125 kg, og det er med diverse plastik på.
> RD'en kommer da pænt, specielt uden YPVS (modellerne før '83).
> KR-1'en kommer med at knald ved 8.000 on´mdrejninger, når ventilerne
> åbner, og når det røde område ved 11.500 inden du når at flytte øjnene
> over på speedometeret! ;oP
> Det påstås dog at KR-1'ens pålidelighed aftager logaritmisk, når man
> nærmer sig 90 HK. (Hvad betyder et sandskorn i Sahara!?)
> Jeg har haft RD og KR-1, og ville absolut foretrække KR'1'eren af de
> to, så længe vi bare taler race.
>
> Yamaha TZR er også en lignende mulighed, ikke at forglemme, ligesom
> Honda NSR. Til sidst er der et andet ultimativet u-dyr, nemlig RD500.
> Ikke til at skaffe, ikke til at betale og næsten ikke til at reparere.

Hvad med en suki RG500(gademodel).
Hej Palle.



Hans Joergensen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 25-10-04 09:33

Hekto wrote:
> RD'en er også et billigt alternativ; men den vejer noget mere end en
> KR-1's 125 kg, og det er med diverse plastik på.
> RD'en kommer da pænt, specielt uden YPVS (modellerne før '83).

Evt. kan man blot erstatte YPVS'en med en kabelstyring til et ekstra
greb på styret... eller blot blokere den i åben tilstand...

Det burde næsten sparke mere end uden-YPVS modeller, da
YPVS-modeller svjh har en del flere HK ?

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste