olie cbr1000 sc24
Fra : Jan

Dato : 24-10-04 11:58

Hej jeg har lige hentet min nye mc i Tyskland, en Honda CBR1000 SC24 fra
1991

Er der nogen som ved hvilken olie og hvormeget en sådan en skal havde

mvh jan

Fra : CBR-DK

Dato : 24-10-04 13:54

"Jan" <linda.jan@home2.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg har lige hentet min nye mc i Tyskland, en Honda CBR1000 SC24 fra
> 1991
>
> Er der nogen som ved hvilken olie og hvormeget en sådan en skal havde
>
> mvh jan

Hej Jan

Information taget direkte fra den originale servicemanual som dækker årg.
90-91:

påfyldning efter motoradskillelse: 4,5 liter
påfyldning efter filterskift: 3,8 liter

anvend Honda 4-takts olie eller tilsvarende API Service Classification: SF
eller SG
viscositet: SAE 10W-40

mvh. Kim/Tårnby MC 78
CBR1000F(N) med (P) optik

Fra : H&M

Dato : 24-10-04 19:46

> Information taget direkte fra den originale servicemanual som dækker årg.
> 90-91:
>
> påfyldning efter motoradskillelse: 4,5 liter
> påfyldning efter filterskift: 3,8 liter

How.....
Det må da betyde at en olieskylning er på sin plads her, hver gang man
skifter. ( 2 olie skift )

Hvis der ligger 0,7 liter af den gamle olie og rumler rundt.
Eller vodden ska jeg forstå det.

Left hand high.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-10-04 07:05

> Det må da betyde at en olieskylning er på sin plads her, hver gang man
> skifter. ( 2 olie skift )
>
> Hvis der ligger 0,7 liter af den gamle olie og rumler rundt.
> Eller vodden ska jeg forstå det.

Hej Henning

Det er helt almideligt at man ikke får alt olien ud af en motor ved
olieskifte. Olien gemmer sig inde i motoren. Jo varmere olien er når du
tapper den af, jo mere olie får du med ud.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Brian Laursen

Dato : 25-10-04 16:34

Jan wrote:
> Hej jeg har lige hentet min nye mc i Tyskland, en Honda CBR1000 SC24
> fra 1991
>
> Er der nogen som ved hvilken olie og hvormeget en sådan en skal havde
>
> mvh jan

velkommen i familien
--
Venlig Hilsen