/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Forskel på GPZ og ZX
Fra : Neser


Dato : 24-10-04 10:08

Hej NG

Efter jeg er gået i gang med at kigge efter MC igen, er jeg kommet til at
tænke på hvad forskellen er på en Kawasaki GPZ 1000RX og en Kawasaki ZX-10?
Umiddelbart ser de ens ud udseendemæssigt, men er de nu også ens?

- Neser



 
 
Armand (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-10-04 11:25


Neser <Neser@neser.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:417b70eb$0$307$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Efter jeg er gået i gang med at kigge efter MC igen, er jeg kommet til at
> tænke på hvad forskellen er på en Kawasaki GPZ 1000RX og en Kawasaki
> ZX-10?
> Umiddelbart ser de ens ud udseendemæssigt, men er de nu også ens?

Kig lidt mere rundt og væn dig til udseendet af dem, hvorefter du hurtigt
vil bemærke at de er vildt forskellige i designet: RX'eren virker mere
langstrakt og kåben er langt mere "furet" med bl.a. lange "udbygninger"
til blinklysene, hvor ZX'erens kåbedesign er langt mere glat og virker
bredere!

Den tekniske forskel på de to er betragtelig:
- Stellet på ZX10 er mere fritliggende og fremstillet af en bred grå
aluminiumsprofil!
- Hjulene på RX'eren er begge i 16", hvor ZX har 17" hhv. 18", ligesom
ZX'erens har fælge med tre brede eger hvor RX'eren har tre sæt spinklere
dobbelt-eger!
- RX's bremsecalibre er tydeligt med én bremsecylinder hver, hvor der på
ZX10 sidder to mindre cylindre side om side i caliberen.
- Endelig er der det væsentlige: ZX10 har 10-15 hk mere og er tilsvarende
antal kg lettere!

Det ér altså ikke uden grund at RX'ere er billigere

Men kom nu rundt og se på hardwaren istedet for kun kigge billeder, ikke!

--
Armand.


Neser (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 24-10-04 14:21

> Kig lidt mere rundt og væn dig til udseendet af dem, hvorefter du hurtigt
> vil bemærke at de er vildt forskellige i designet: RX'eren virker mere
> langstrakt og kåben er langt mere "furet" med bl.a. lange "udbygninger"
> til blinklysene, hvor ZX'erens kåbedesign er langt mere glat og virker
> bredere!
>
De tkan jeg da fodt se nu du siger det!

> Den tekniske forskel på de to er betragtelig:
> - Stellet på ZX10 er mere fritliggende og fremstillet af en bred grå
> aluminiumsprofil!
> - Hjulene på RX'eren er begge i 16", hvor ZX har 17" hhv. 18", ligesom
> ZX'erens har fælge med tre brede eger hvor RX'eren har tre sæt spinklere
> dobbelt-eger!
>
Lagde jeg også lige mærke til...

> - RX's bremsecalibre er tydeligt med én bremsecylinder hver, hvor der på
> ZX10 sidder to mindre cylindre side om side i caliberen.
> - Endelig er der det væsentlige: ZX10 har 10-15 hk mere og er tilsvarende
> antal kg lettere!
>
> Det ér altså ikke uden grund at RX'ere er billigere
>
Også derfor jeg overvejede RX'eren, det ville jo være billigere at købe den
fremfor ZX'eren hvis de var ens - som de jo tydeligvis ikke er.

> Men kom nu rundt og se på hardwaren istedet for kun kigge billeder, ikke!
>
Jo, pt. sidder jeg bare over overvejer hvilken model jeg skal gå efter.

Tror det bliver noget lidt ældre GPZ1100, en ZX-10 eller en Bandit 1200. Den
første er nok mest sansynlig, da jeg ikke har den vilde indtjening på
lærlingeløn Så den kan erhverves rimelig billigt, og der er masser af
kraft i den, hvilket jeg savnede lidt i den gamle maskine.

- Neser



Ukendt (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-10-04 14:45


"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse
news:417bac5c$0$239$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Tror det bliver noget lidt ældre GPZ1100, en ZX-10 eller en Bandit 1200.
> Den
> første er nok mest sansynlig, da jeg ikke har den vilde indtjening på
> lærlingeløn Så den kan erhverves rimelig billigt, og der er masser af
> kraft i den, hvilket jeg savnede lidt i den gamle maskine.
>
> - Neser
>
>

Hej Neser

Lærlingeløn....................køb en mindre men nyere MC, du kan påregne
dyre rep omkostninger på disse STORE "gamle" maskiner, her tænker jeg
specielt på en GPZ1100.

Desuden mener jeg da også at der er noget af et pris spring fra en GPZ1100
til en ZX10'er!!??

Henrik, ZX10



Neser (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 24-10-04 21:39

> Lærlingeløn....................køb en mindre men nyere MC, du kan påregne
> dyre rep omkostninger på disse STORE "gamle" maskiner, her tænker jeg
> specielt på en GPZ1100.
>
Maskinen skal helst være på 750+ ccm gerne de ca. 1000ccm, derfor jeg lurer
lidt på den GPZ'er. Jeg har tænkt på en evt. renovation af motor, også
derfor jeg nævnte en Bandit 1200. Den er nyere og ca. samme motorstørrelse
dog uden at være så slidt.

> Desuden mener jeg da også at der er noget af et pris spring fra en GPZ1100
> til en ZX10'er!!??
>
Ja, meningen var så at der evt. skulle gøres lidt ud af GPZ'eren
efterfølgende. Banditten er dog ca. lige så dyr som ZX-10'eren mener jeg.


MEN det hele er spekulationer lige nu, det kan jo være at jeg ender op med
at købe noget helt andet end dem jeg overvejer lige nu. Der er jo mange
maskiner at vælge imellem, det må helst bare ikke rende alt for langt over
de 50000.

- Neser



Ukendt (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-10-04 16:01


"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse
news:417c1308$0$244$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Lærlingeløn....................køb en mindre men nyere MC, du kan påregne
>> dyre rep omkostninger på disse STORE "gamle" maskiner, her tænker jeg
>> specielt på en GPZ1100.
>>
> Maskinen skal helst være på 750+ ccm gerne de ca. 1000ccm, derfor jeg
> lurer
> lidt på den GPZ'er. Jeg har tænkt på en evt. renovation af motor, også
> derfor jeg nævnte en Bandit 1200. Den er nyere og ca. samme motorstørrelse
> dog uden at være så slidt.
>
>> Desuden mener jeg da også at der er noget af et pris spring fra en
>> GPZ1100
>> til en ZX10'er!!??
>>
> Ja, meningen var så at der evt. skulle gøres lidt ud af GPZ'eren
> efterfølgende. Banditten er dog ca. lige så dyr som ZX-10'eren mener jeg.
>
>
> MEN det hele er spekulationer lige nu, det kan jo være at jeg ender op med
> at købe noget helt andet end dem jeg overvejer lige nu. Der er jo mange
> maskiner at vælge imellem, det må helst bare ikke rende alt for langt over
> de 50000.
>
> - Neser

Hej igen

Find dig en GOD GPZ900, den har 16v og vandkølet moter, det mener jeg ikke
GPZ1100 har

/Henrik, ZX10



Moller (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 25-10-04 19:21

Neser wrote:

> Ja, meningen var så at der evt. skulle gøres lidt ud af GPZ'eren
> efterfølgende. Banditten er dog ca. lige så dyr som ZX-10'eren mener jeg.

   En Bandit 1200 ligger mellem 50k og 140k :) i den blå avis... kan ku
sige godt for det kære MorfarMonster ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Neser (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 26-10-04 16:38

> > Ja, meningen var så at der evt. skulle gøres lidt ud af GPZ'eren
> > efterfølgende. Banditten er dog ca. lige så dyr som ZX-10'eren mener
jeg.
>
> En Bandit 1200 ligger mellem 50k og 140k :) i den blå avis... kan ku
> sige godt for det kære MorfarMonster ;)
>
Ja, mener også at jeg havde set nogle til ca. 60.000 kr. så vidste godt de
lagde deromkring, hvilket en ZX-10'er vist også gør. Ang. banditten så lyder
det også godt

- Neser



Armand (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-10-04 21:00

Neser <Neser@neser.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:417bac5c$0$239$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > .............Det ér altså ikke uden grund at RX'ere er billigere
> >
> Også derfor jeg overvejede RX'eren, det ville jo være billigere at købe
> den fremfor ZX'eren hvis de var ens - som de jo tydeligvis ikke er.

På den anden side: RX'eren har været i Guinness book og records, som den
(dengang) hurtigste produktions-motorcykel!
Jeg tror forøvrigt at ZX'eren, grundet den noget bredere kåbe, ikke er så
meget hurtigere endda :-/

> Tror det bliver noget lidt ældre GPZ1100, en ZX-10 eller en Bandit 1200.
> Den første er nok mest sandsynlig

Hvis det er den luftkølede GPZ1100 fra de tidlige 80'ere, så hold dig fra
den:
Det er en færge, og olien formedelst render igennem den :-|

--
Armand.




Neser (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 26-10-04 16:36

> > Tror det bliver noget lidt ældre GPZ1100, en ZX-10 eller en Bandit 1200.
> > Den første er nok mest sandsynlig
>
> Hvis det er den luftkølede GPZ1100 fra de tidlige 80'ere, så hold dig fra
> den:
> Det er en færge, og olien formedelst render igennem den :-|
>
Det var det, men det bliver nok ikke den så, hvis den er så ringe.

- Neser



Karl-Ove Pedersen (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Karl-Ove Pedersen


Dato : 24-10-04 11:48

Jeg har desuden ladet mig fortælle (af en forhandler) at de fleste GPZ'ere
er produceret i Brasilien, idet Kawasaki ønskede at kunne konkurrerer også
på prisen.

KOP
"Neser" <Neser@neser.dk> wrote in message
news:417b70eb$0$307$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Efter jeg er gået i gang med at kigge efter MC igen, er jeg kommet til at
> tænke på hvad forskellen er på en Kawasaki GPZ 1000RX og en Kawasaki
ZX-10?
> Umiddelbart ser de ens ud udseendemæssigt, men er de nu også ens?
>
> - Neser
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste