Parkeringsskade på CB450S, tæskehold
Fra : Johan Christiansen

Dato : 23-10-04 17:13

Da jeg kom hjem i eftermiddages var der en ordentlig bule og nogle
skrammer i min MC. Der sad en lille gul seddel med telefonnummer og
adresse på en kvinde som skrev at hun var dybt ulykkelig. Jeg har
snakket med mit forsikringsselskab og de siger, at, da jeg ikke har
kasko, er det en sag imellem hendes ansvarsforsikring og mig.

Mit spørgsmål er hvordan jeg skal forholde mig når jeg nu kontakter
hende? Og hvor/hvordan jeg får en rimelig taksering og reperation af
skaderne? Jeg er nemlig bange for at der kan være kommet "indre skader",
på såvel motor som stel.

Mvh. Johan

P.s. Ja, det var mig der også fik den selvsamme motorcykel stjålet for
3-4 uger siden... Tænker lidt på om det er et tegn ovenfra om at stoppe ;)

Fra : Peter Risager

Dato : 23-10-04 17:45

> Mit spørgsmål er hvordan jeg skal forholde mig når jeg nu kontakter
> hende?

Fortæl hende hvad du har fået at vide at dit forsikringsselskab, hvis det
giver problemer må du
tage den derfra. Tror ikke at et tæskehold er nogen udvej i sådan en
situation.

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Johan Christiansen

Dato : 23-10-04 17:52

Peter Risager wrote:
> Fortæl hende hvad du har fået at vide at dit forsikringsselskab, hvis det
> giver problemer må du
> tage den derfra.

Okay, det lyder rimeligt simpelt, det gør jeg i morgen.

> Tror ikke at et tæskehold er nogen udvej i sådan en
> situation.

Det var nu også mere en joke :)

Fra : jo

Dato : 23-10-04 18:48

"Johan Christiansen" <news@haz.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis hun har erkendt at have forøvet skaden på din motorcykel, er hun vel
måske også indstillet på at betale udgiften til udbedring af skaderne.
Derfor vil jeg foreslå at du taler med hende, takker hende fordi hun var så
venlig at efterlade hendes navn og forsøg derefter at formå hende til at
give dig hendes accept skriftligt, da folk har det med at springe fra, når
pengepungen skal op af lommen.

Hvis det er muligt, så aftal med hende, at du indhenter den billigste pris
på reparation af din motorcykel, og at regningen for reparationen sendes til
hende.
Gem endelig den gule seddel, som hun efterlod.

Se det ikke som et tegn fra oven på at du skal stoppe med at køre på
motorcykel. Det kan da kun gå fremad nu, ikke?

Jo.

Fra : Thomas

Dato : 24-10-04 08:18

"Johan Christiansen" <news@haz.dk> wrote in message
[...]

Hm... det er det vel uanset om du har kasko eller ej? Eller "risikere" man
at skulle hænge på de skader andre laver, har man kasko, og dermed risikere
trin-stigning evt. ?

Men held og lykke med det

Mvh

Thomas

Fra : Jens

Dato : 24-10-04 08:43

Der er ikke nogen tvivl om at det er hendes ansvar der skal dække. Derfor:
Gem den gule seddel, gå til værkstedet og få en taxator på, henvend dig til
dit forskirngsselskab, så klarer de resten. Hun har skrevet den gule seddel
og du ved hvem hun er, men sørg for at få hendes reg.nr. inden du gør andet.

Dit forskringsselskab skriver så til hendes, resten er et mellemværende
mellem hendes selskab og hende. De fleste selskaber lægger ud for regningen
og henvender sig så til hende, om hun hellere vil betale end at lade det gå
over forsikringen.

Det hedder regres.

Har selv været ude for noget lignenede - det er meget let.

/jens

Fra : Peter

Dato : 24-10-04 09:49

"Jens" <cme(remove)2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> over forsikringen.
>
> Det hedder regres.
>
> Har selv været ude for noget lignenede - det er meget let.

Der er meget rigtigt i det du siger, hvis Johan havde haft en
kaskoforsikring, men det oplyser han jo netop at han ikke har

Leif

PS Og Johan du kontakter hendes selskab og og meddeler dem at du har et
krav. Dit værksted kontakter også hendes selskab og rekvirerer en taksator.
Så skulle det hele gå af sig selv. Men det er vigtigt at hun får anmeldt
uheldet i en fart, for hele forløbet er afhængigt af at hun anmelder det til
sit ansvarsforsikringsselskab (bilansvar)

Fra : Johan Christiansen

Dato : 24-10-04 11:13

Peter wrote:

> [...]
> uheldet i en fart, for hele forløbet er afhængigt af at hun anmelder det til
> sit ansvarsforsikringsselskab (bilansvar)

Hvad så når der er tale om en lejet vogn i hendes navn, som kæresten
kørte? Det bliver lidt mere tricky så.

Fra : Peter

Dato : 24-10-04 12:34

"Johan Christiansen" <news@haz.dk> skrev i en meddelelse

-klip-

>Hvad så når der er tale om en lejet vogn i hendes navn, som kæresten kørte?
>Det bliver lidt mere tricky så.

Det burde i sig selv ikke give noget problem.

Det er bilens lovpligtige ansvarsforsikring der skal dække skaden, uanset
hvem der har lejet bilen og hvem der er fører af den.

Bilens lovpligtige ansvarsforsikring hæfter uanset hvad for skader forvoldt
på tredjemand (dig), jfr. Færdselslovens § 108.

Leif

Fra : Torben Bach

Dato : 24-10-04 11:37

In news:417a8349$0$77014$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> snakket med mit forsikringsselskab og de siger, at, da jeg ikke har
> kasko, er det en sag imellem hendes ansvarsforsikring og mig.

Jeg tager hatten af for den kvinde.
Det er desværre kun et fåtal af skadevoldere, der står ved deres handlinger.
De fleste i dagens Danmark smutter i den situation - måske på grund af den
måde, forsikringerne efterhånde er strikket sammen, sådan at selv en mindre
skade løber op i et helt urimeligt beløb, når man samtidigt straffer med
store selvrisikobeløb og stigning af præmien.

Du skal kontakte hende og være hende taknemlig for, at hun har sat en seddel
med sit navn, og så skal du bede hende om at anmelde skaden til
forsikringsselskabet, uanset om der er tale om en udlejningsbil eller ej.
Måske vil det være en fordel for hende at betale af egen lomme, men det er
noget, hun selv skal vurdere.

Mvh
Torben

--
Husk - at hver morgen er den
første dag i resten af dit liv!

Fra : Johan Christiansen

Dato : 24-10-04 11:42

Torben Bach wrote:
> [...]
> Måske vil det være en fordel for hende at betale af egen lomme, men det er

Jeg har aftalt med hende at hun ringer til PS (biludlejning) i morgen og
hører hvilken forsikring det skal gå på, når nu det ikke var hende der
kørte bilen.

Mange tak for hjælpen :)

/Johan