Tyske priser - hulk!
Fra : Thomas

Dato : 23-10-04 12:08

Var lige i Tyskland. I lufthavnen stod den nye V-rod fra Harley. 20.000 ?
ink. moms. Det er ca. 200.000 kroner billigere ned i DK... Hulk.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-04 12:47

Thomas skrev:

> Var lige i Tyskland. I lufthavnen stod den nye V-rod fra Harley. 20.000 ?

20000 spørgsmål eller hva'?

> ink. moms. Det er ca. 200.000 kroner billigere ned i DK... Hulk.

Desværre. Det er til at græde over.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Star.1

Dato : 23-10-04 13:50

snakkede med en hayabusa i hamburg, han havde givet 90.000 kr. Ja, det er
sørgeligt!!!

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-10-04 14:30

Star.1 wrote:
> snakkede med en hayabusa i hamburg, han havde givet 90.000 kr. Ja, det er
> sørgeligt!!!

Utrolig en talende MC..

Thore

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-04 14:39

SmaRTrxxv skrev:

> Utrolig en talende MC..

Ja det er helt vildt

Fra : Star.1

Dato : 23-10-04 14:58

så en hayabusa ejer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-04 17:50

Star.1 skrev:

> så en hayabusa ejer

Hvor så du ham henne?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-10-04 22:27

> Hvor så du ham henne?

Han sad vel på den Hayabusa han snakkede med.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-10-04 02:09

Martin Sørensen skrev:

> Han sad vel på den Hayabusa han snakkede med.

Åhh

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-10-04 21:52

Star.1 wrote:
> så en hayabusa ejer

Sådan en har jeg også set en gang

Thore

Fra : Snusken

Dato : 23-10-04 20:17

Ja, mange betaler 2/3 af de sidst tjente kroner, som tit går til ekstra
ting => Harley mm.. Dvs der en 1/3 tilbage til disse ting.
MC og bil koster ca. 3 gange mere end de er værd ved grænsen.

Med andre ord: du skal tjene ca. 9 gange den reelle værdi, før den kan
købes.....

mvh eric

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-10-04 10:17

Snusken wrote:
> [...]
> MC og bil koster ca. 3 gange mere end de er værd ved grænsen.
>
> Med andre ord: du skal tjene ca. 9 gange den reelle værdi, før den kan

jojo, men din uddannelse og dine besøg på skadestuen har været gratis.

--
vh
Torben - der ikke er vild med beskatningsniveauet, men som forstår at

Fra : Ronni

Dato : 26-10-04 10:39

Torben Scheel wrote:

> jojo, men din uddannelse og dine besøg på skadestuen har været gratis.

Jeg har altid syntes den argumentation var underlig.
Det er lidt som om, at når bare de to ting er gratis, så er det ok at
sætte skatteprocenten så højt som overhovedet muligt.

Jeg har valgt at bo i Sverige hvor uddannelsen er gratis og skadestuen
koster 150 kr - til gengæld sparede jeg 300.000 kr. på mit legetøj, så der
er råd til nogle ture på skadestuen, skulle man mene.

Men each to his own...

//Ronni

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-10-04 12:47

Ronni wrote:

> Jeg har altid syntes den argumentation var underlig.
> Det er lidt som om, at når bare de to ting er gratis, så er det ok at
> sætte skatteprocenten så højt som overhovedet muligt.

Du glemte at læse min signatur. Der er flere ting der betales over skatten -
det var bare eksempler.

> Jeg har valgt at bo i Sverige hvor uddannelsen er gratis og skadestuen
> koster 150 kr - til gengæld sparede jeg 300.000 kr. på mit legetøj,
> så der er råd til nogle ture på skadestuen, skulle man mene.

Det er muligt at Sverige har en bedre udnyttelse - jeg har da også leget med
tanken - men nu er bindingerne til lokalområdet blevet for store til at
retfærdiggøre en flytning der måske kan give os et par tusinde mere om
måneden. Det er jo også klynkeri at klage over registreringsafgiften når der
er reelle alternativer, ikke?

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 27-10-04 10:07

In article <cll600$7lv$1@abbeden.bunk.cc>, ronnih@mailinator.com
says...
> [...]
> koster 150 kr - til gengæld sparede jeg 300.000 kr. på mit legetøj, så der
> er råd til nogle ture på skadestuen, skulle man mene.

Man har i Sverige valgt en anden måde at gøre tingene på, med delvis
brugerbetaling o.lign.
I DK har man (vi) valgt at give de svageste fortrinsret.Samtidig har
det i mange år været 'et helligt princip' at ingen må forfordeles. Så
når de svage kan få, kan alle få! Nogle er så bedre til at udnytte det
system, end andre, og resultatet er at udgifterne løber løbsk. Samtidig
er det et problem, at når alle har snablen nede i kassen, er det svært
at lukke den!!!

MC-afgifter er speciellle ved den skæve fordeling der er imellem
udnyttelsen af biler og MC. Afgiften er %-vis nærlig den samme. MC'en
bruges for de flestes vedkommende 1/3-30/11, hvilket HØJST giver en
udnyttelse på 75%. En forbrugsafgift ville have været mere rimelig.I
andre lande er det nr.-pladen der betales for, og så kan man have flere
cykler at sætte den på.
Systemet giver samme skæve fordeling som momsen gør. Der er 25% på
gulerødder og på skumbananer, men stor forskel på nytteværdien.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-10-04 20:10

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Det er jo også klynkeri at klage over registreringsafgiften når der
> er reelle alternativer, ikke?

Mener du virkelig det? At en utilfreds borger bare har at klappe i
eller skrubbe ud af landet? Sådan stillet lidt på spidsen
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-10-04 09:19

Jes Vestervang wrote:

> Mener du virkelig det? At en utilfreds borger bare har at klappe i
> eller skrubbe ud af landet? Sådan stillet lidt på spidsen

Det har jeg ikke sagt. Hvis hun åbner munden er det klynkeri. Hun kan
relativt nemt bosætte sig et sted med de samme fordele, måske endda uden at
skulle skifte arbejde (og mange har vist at det kan lade sig gøre).

--
vh
Torben - der også har været misundelig og klynket med mellemrum - men som

Fra : Gert Schlæger

Dato : 27-10-04 09:34

Jes Vestervang wrote:

> Mener du virkelig det? At en utilfreds borger bare har at klappe i
> eller skrubbe ud af landet? Sådan stillet lidt på spidsen

En utilfreds borger i et demokrati skal selvfølgelig ikke bare klappe i
eller flytte.

Vi gør vores indflydelse gældende, når der er valg til folketinget. Hvis
vi ikke kan lide den styreform, så er der mange reelle alternativer i den
3. verden....

Forskellen på køretøjers pris på gaden i Danmark og Sverige er resultat af
de beslutninger, som de demokratisk valgte har truffet og ført ud i
praksis. Hvis man synes bedre om "husholdningsregnskabet" i sverige, så er
det muligt at flytte derover.

Alt det andet er bare klynk, og det klæder ikke voksne mænd.

Er det svært at forstå, eller skal jeg stave det (igen) ??

Mch Schlæger

Fra : Ronni

Dato : 27-10-04 10:00

Gert Schlæger wrote:

> [...]
> 3. verden....
> Er det svært at forstå, eller skal jeg stave det (igen) ??

Jeg kan godt se din smiley, men kan du nævne et parti der går ind for en
afskaffelse af registreringsafgiften?
Så længe det ikke er muligt at stemme på nogen som har de samme holdninger
som jeg selv, så er det stadig legalt at brokke sig over
registreringsafgiften.

Og ja, jeg kunne jo bare stille op til folketingsvalget - men når nu der
findes bedre alternativer ude i verden (og tæt på!), hvorfor så tage alt
det besvær? Man skal jo dedikere sit liv til det hvis man skal nå nogen
vegne der.

Nåh, det er vist ved at være vinter når politiske diskussioner fylder op i
dfmc.dk

//Ronni