kondens/dug i lygtehus ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 19-10-04 14:32

Hej,

Her i dag kørte jeg hjem til hovedstaden efter et familiebesøg i det jyske.
Da jeg ankom kl. ca. 15, parkerede jeg min CBF600SA, smuttede ind med noget
bagage, og skulle så lige hente det sidste. Da jeg kom hen til cyklen så
jeg, at der på indersiden af forlygteglasset var dug (kondens-vand ?). Er
dette normalt ?? Gummi-pakningen bag på lygtehuset sidder tilsyneladende
godt nok fast/tæt, og cyklen stod i en garage natten over (natten mellem
mandag/tirtsdag), så jeg undrer mig lidt over hvordan fugt skulle komme ind
i lygtehuset - og at det er der efter eb tur på ca. 350 km....

Cyklen er stadig under garanti, men hvis det ikke er noget, som man normalt
gør noget ved, så får jeg jo ikke ret meget ud af at påpege problemet...

/Brian

Fra : Steen E.

Dato : 19-10-04 17:37

> [...]
>
> Cyklen er stadig under garanti, men hvis det ikke er noget, som man
> normalt gør noget ved, så får jeg jo ikke ret meget ud af at påpege

Hvis ikke den er utæt overfor regnvejr (og vask) så er det kondens.
Skyldes jo temperatursvingninger og konstruktionsbetinget
udluftning/mangel på samme, og kan være vanskeligt at undgå helt.
Fjern det ved at blæse med hårtørreren på glasset og ind igennem
pærefatnings-hul.
Hvis det bliver ved, så er risikoen at parabolen angribes = bliver mat.
Og så må det være et garanti-spørgsmål.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Carsten

Dato : 19-10-04 19:15

"Brian Ipsen" <me@nowhere.net> skrev i en meddelelse
> [...]
noget
> bagage, og skulle så lige hente det sidste.

Jeg har samme "problem" på min CBR 600 (F4i). Jeg opdagede det på samme måde
som dig... altså ved at den efter en tur danner kondens inde under glasset.
Min har kun nærlys i den ene lygte, og det var den side som havde problemet.
Jeg antog derfor, at det var pærens opvarmning af glasset og den
efterfølgende afkøling som skabte problemet. Kondensen var helt væk efter en
halv times tid, så jeg tror ikke at det skader noget som helst.

Carsten
http://www.dfmc.dk/?id=134