Advarsel: Mistænkelig person i Aalborg
Fra : Johan Christiansen

Dato : 16-10-04 00:34

Da jeg kom hjem for 20 min. siden fra en fest inde i byen, så jeg en
mand flygte hurtigt ud på marken ved siden af parkeringspladsen ved min
lejlighed. På parkeringspladsen stod en gul Honda CB500 som jeg tror han
havde kik på. Jeg vendte hurtigt motorcyklen og lyste med det lange lys
ud på marken, men han var væk.

Min egen MC blev for nyligt stjålet fra selv samme parkeringsplads, lige
der hvor han havde stået og kigget på den CB500. Så jeg tror at det kan
være samme tyv, der er ude på noget lusk igen.

Til ejeren af CB500'eren, hvis du læser det her, så se at få en lås på
snart! Min MC stod uden skivelås da den blev stjålet, det er altså IKKE
nok at stole på styrlåsen, den er meget nem at bryde op!

Og til alle jer andre i Aalborg og specielt Aalborg Øst, så er faren
altså ikke forbi... Der er mulighed for at der snart vil ske tyveri igen...

Fra : Elbarto

Dato : 16-10-04 01:12

"Johan Christiansen" <news@haz.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Man bliver jo næsten fristet til at stille en "lokkemad" frem også vent på
at fælden klapper og nuppe gutten
Der skal vel ikk mere som 3-4 stykker til at holde sådan en tilbage til dem
med blå blink når frem

Elbarto
OZ3BTO

Fra : flemsus

Dato : 16-10-04 07:24

Elbarto wrote:
> [...]
> vent på at fælden klapper og nuppe gutten
> Der skal vel ikk mere som 3-4 stykker til at holde sådan en tilbage

Jeg vidste ikke at ligvogne kørte med blå blink?

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Freddy Lang

Dato : 16-10-04 13:52

flemsus wrote:

> Jeg vidste ikke at ligvogne kørte med blå blink?

Nårh, det var måske også lige voldsomt nok... men ambulancer kører da også
med blå blink?

--
Freddy
SV-R

Fra : Frans jensen

Dato : 16-10-04 14:28

On Sat, 16 Oct 2004 14:52:27 +0200, "Freddy Lang"
<freddy.lang@tdcadsl.dk> wrote:

>Nårh, det var måske også lige voldsomt nok... men ambulancer kører da også
>med blå blink?

har en bedre ide'

hvis/når man hapser en MC-tyv

tag et godt billede af hans ansigt,
print billedet i xx eksemplarer og hæng dem op rundt omkring i
byen sammen med en tekst som forklarer hvorfor billedet hænger
der

ovenstående er blot en ide' som sikkert er ulovlig,
så det skal man nok ikke gøre

mvh Frans

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-10-04 10:57

"hæng dem op rundt omkring"

Det er ulovligt. Denne metode er såvidt jeg husker prøvet, med en pædofil
mand. (han endte vist med at blive frikendt....) Var det ikke i
Skanderborg... Nok et svært rygte at slippe af med igen
Jeg mener at dem som ophængte billederne blev straffet...

--
Mvh.
Henrik (som dog ikke er jurist...)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-10-04 11:41

> [...]
> pædofil mand. (han endte vist med at blive frikendt....) Var det ikke
> i Skanderborg... Nok et svært rygte at slippe af med igen

Af samme grund sætter jeg min lid til domstolene. 'Angry mob' metoder fører
sjældent til noget godt.

> Jeg mener at dem som ophængte billederne blev straffet...

Forhåbentligt, det har de ihvertfald fortjent..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 17-10-04 15:30

Hej Martin,

> Af samme grund sætter jeg min lid til domstolene. 'Angry mob' metoder
fører
> sjældent til noget godt.

La' hellere vær' med, at tro på domstolenes retfærdighed. Dengang jeg fik
min MC stjålet (i Aalborg, derfor on-topic!), det ville jeg klage over, at
politiet bare lod tyvene gå fri. Jeg troede faktisk, at jeg havde gode
chancer, da tyvene jo blev taget på fersk gerning af politiet. Men hvad
skete der? Jeg modtog et brev, der slutter med:

"Jeg skal beklage, at min afgørelse ikke er fremsendt til Dem inden
omgørelsesfristen udløb"
og, slutteligt: "Min afgørelse er endelig og kan ikke påklages, jf.
retsplejelovens paragraf 101, stk.2, 2. pkt."

Men sådan går det åbentbart, hvis man er naiv og sætter lid til domstolene,
lidt "Angry Mob" havde ihvertfald pyntet lidt på min retfærdighedsfølelse!

> Forhåbentligt, det har de ihvertfald fortjent..

Ja, enig! - Men der findes to type forbrydere: Dém der stjæler MC'erne og
advokaterne!
Hænger man billeder op, så kunne jeg let tro, at det bliver jer, der bliver
den straffede!

Hilsen
Lars

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-10-04 19:04

> La' hellere vær' med, at tro på domstolenes retfærdighed.

Det gør jeg heller ikke, men derfor sætter jeg min lid til dem alligevel.

> [...]
> Men sådan går det åbentbart, hvis man er naiv og sætter lid til
> domstolene, lidt "Angry Mob" havde ihvertfald pyntet lidt på min

Korrekt. I dit tilfælde, hvor man var helt sikker på hvem gerningsmændene
var, er det lidt øv at de ikke blev straffet for deres forbrydelse. Jeg tror
nu ikke så meget at det var domstolenes skyld, men rettere politikernes. Vi
skal jo værne om samfundets svage, eller noget....

Ja, mens tyven slipper med en advarsel.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 17-10-04 23:46

Frans jensen <nospam@tdcspace.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:417121bf$0$202$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> der
> ovenstående er blot en ide' som sikkert er ulovlig,

Tjaeh :-/
Noget tyder på at loven har spillet fallit overfor disse
transportmiddel-tyve, som et andet sted i en anden tid blev klynget op i
nærmeste træ, og netop et par voldsomme eksempler der kunne få
jungletrommerne til at svirre så "man" blev forsigtig med at irritere
motorcyklister, kunne jo være måden at reducere tyveri-risikoen på :-/
Hvis ka'len i omtalte situation var løbet ind i et anonymt tæskehold som
akkurat lod ham kravle fra marken og ind i byen for at fortælle om sin
skæbne, var der nok ikke noget der rørte dén motorcykel den næste måneds
tid!
Det er forøvrigt min opfattelse at det er ganske få typer som står for den
samlede mængde kriminalitet indenfor hver genre (á indbrud, tasketyveri,
biltyveri m.fl.), hvorved en sådan "afskrækningskampagne" ville virke endnu
mere effektivt

Men altsammen kun overvejelser og ikke opfordring til at man begår
ulovligheder, at i ved det!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 17-10-04 23:44

Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ckpp7u$1m9k$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> at fælden klapper og nuppe gutten
> Der skal vel ikk mere som 3-4 stykker til at holde sådan en tilbage til

én mand og et baseballbat skulle vel være nok!
Til gengæld er der netop nu gang i debatten omkring de skadeskrav man kan
løbe ind i hvis man har holdt lidt for fast i tilbageholdte (á
Odense-Sheriffen's anbefaling til sine borgere), hvorom min tanke er at
med den
jævnlige omtale af knivstikkeri i pressen kan man vel ikke fortænkes at
fixere en misæder 100% hvorledes dét så en måtte være nødvendigt

--
Armand.
(der for nyligt var med til at mule en lommetyv grundigt til det behagede

Fra : Elbarto

Dato : 18-10-04 00:20

> [...]

> Sheriffens folk at ankomme (á 35 min.!) men ikke har modtage noget modkrav

Nu har 3-4 gutter større chance for at "overtale" gutten til at blive og
men ved jo aldrig om der ligger 2 mere gemt ovre i busken på udkik .

Så var der den med gø maskinen den kunne være effiktiv men mon ikke den
afsløre dig inden gutten når MCen ?
-
Elbarto
OZ3BTO

Fra : Jacob Larsen

Dato : 16-10-04 11:25

"Johan Christiansen" <news@haz.dk> wrote in message
> [...]
> så er faren
> altså ikke forbi... Der er mulighed for at der snart vil

Hejsa.

Jeg kender ejeren og har fortalt ham om dit indlæg. Han havde ikke låst
cyklen fordi han troede han kun lige skulle kigge kort forbi en han kendte.
Nu tænker han mere over det med låsen har han sagt. Det var forresten en
Suzuki GS500E. Ikke at det er vigtigt eller noget.

Den skumle type havde vist pillet ved maskinen for lyset var slået over på
parkeringslys, da ejeren kørte derfra ved 3-tiden og det gør han ellers
aldrig selv, siger han.

Det er sgu fin service du yder der. Jeg er sikker på at min kammerat er glad
for hjælpen og oplysningen.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Johan Christiansen

Dato : 16-10-04 12:33

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> Nu tænker han mere over det med låsen har han sagt. Det var forresten en
> Suzuki GS500E. Ikke at det er vigtigt eller noget.

Flovt! Selvfølgelig var det en Suzuki GS og ikke en Honda CB! :/

> Den skumle type havde vist pillet ved maskinen for lyset var slået over på
> parkeringslys, da ejeren kørte derfra ved 3-tiden og det gør han ellers
> aldrig selv, siger han.

Jeg var selv lige ude med en lommelygte bagefter for at checke om der
var rykket i den, eller brækket i låsen. Der så ikke ud til at være sket
noget, så han var nok ikke nået så langt.

> Det er sgu fin service du yder der. Jeg er sikker på at min kammerat er glad
> for hjælpen og oplysningen.

Bare utroligt heldigt at jeg lige kommer hjem på det rigtige tidspunkt.
Havde jeg kommet 10 minutter senere havde Suzukien måske ikke været der.
Jeg er glad for at der ikke skete noget, for jeg ved selv hvor træls det
er at få cyklen stjålet.

Ha' en god Lørdag,

Mvh. Johan

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-10-04 19:36

> [...]
>Havde jeg kommet 10 minutter senere havde Suzukien måske ikke været der.
>Jeg er glad for at der ikke skete noget, for jeg ved selv hvor træls det

Jeg har også boet i Aalborg Øst. Min TS185 blev stjålet der, den var
parkeret lige under mit køkkenvindue. Låsen på min XL600 blev banket i
stykker. En dag jeg kom hjem fra arbejde, så jeg en mistænkelig person stå
ud for min fordør. Efterhånden som jeg kom nærmere, gik han lidt væk. Da jeg
nåede helt derhen, så jeg at ruden i min fordør var slået ind. Men da var
han på vej væk i fuldt firspring. Talk about heldig timing!

Nu bor jeg en andet sted i nærheden af Aalborg. Ikke at her ikke er
tyverier, min Trailer blev stjålet. Den blev fundet (af politiet) i Aalborg
Øst. Faktisk næsten udfor min gamle lejlighed.

Rittig

Fra : Jesper G

Dato : 16-10-04 13:37

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> aldrig selv, siger han.
>
> Det er sgu fin service du yder der. Jeg er sikker på at min kammerat er glad

Jeg skyndte mig også ud for at se om min stadig stod der (det var mig
der fik stjålet min for nogle uger siden, og der var der også slukket
for lyset på den da jeg fandt den igen).. Den stod der heldigvis, MEN
jeg kan se at min topboks har været åbnet. Låsen virker ikke på den og
af samme grund har jeg aldrig noget i den når den er parkeret..
Utroligt at man ikke kan have noget i fred.. Tror jeg skal finde mig en
lang hård ting og gå en aftenvagt eller to.. Så skulle vedkommende
føle hvordan det er at miste noget man holder af..

Fra : Johan Christiansen

Dato : 16-10-04 14:23

Jesper G wrote:
> [...]
> hård ting og gå en aftenvagt eller to.. Så skulle vedkommende føle
> hvordan det er at miste noget man holder af..

Jeg kan desværre ikke give et særligt detaljeret signalement af fyren,
eftersom det var meget mørkt og det regnede, så der var dråber på mit
visir. Han kom lige igennem min lyskegle i 2 sekunder og så var han væk.

Så vidt jeg husker havde fyren blå cowboybukser og en kort sort jakke på
(Lignede lidt en scott jakke). Han var hvid i huden (ikke neger), og så
var han vist også korthåret.

Bør man melde sådan noget her til politiet? Så de kan oprette en sag
omkring det her. Vi har tilsyneladende at gøre med én person som synes
det er vældigt sjovt at gå om natten og kigge på cykler.

Fra : Anders Christensen

Dato : 17-10-04 21:07

Johan Christiansen wrote:
> Jesper G wrote:

[SNIP]

> Bør man melde sådan noget her til politiet? Så de kan oprette en sag
> omkring det her. Vi har tilsyneladende at gøre med én person som synes
> det er vældigt sjovt at gå om natten og kigge på cykler.

Og det er der i sig selv jo intet ulovligt i...
Men hvis der er kendskab til mange tyverisager i området kunne det var
være man skulle give dem et praj, selvom det ikke er meget ved uden at
godt signalement.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Niels Thomsen

Dato : 19-10-04 20:36

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men hvis der er kendskab til mange tyverisager i området kunne det var
> være man skulle give dem et praj, selvom det ikke er meget ved uden at

Det bedste ville være at sætte en lokkedue ud og holde øje, og på den måde
få fat på stodderen, jeg stiller mig meget gerne til rådighed..

Niels Thomsen

Fra : phk

Dato : 24-10-04 07:56

"Niels Thomsen" <nthomsen[removeforreply]@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det bedste ville være at sætte en lokkedue ud og holde øje, og på den måde
> få fat på stodderen, jeg stiller mig meget gerne til rådighed..

Sæt et kamera op, før en ledning ind til et ektra TV ved siden af det
"rigtige" TV, og nyd livet til en går i fælden.

--
Per, Esbjerg

Fra : stefan jørgensen

Dato : 02-11-04 19:07

Man skal altid melde den slags til politiet både af opklarings årsager, men
også af statistiske grunde. Når der er blevet anmeldt tilstrækkelig mange mc
tyverier kan det være at det går op for ordensmagten at der bør gøres noget.
En anden grund er at vedkommende der prøvede at nappe GS'en måske har lavet
andre ting samme aften og kan kædes sammen med dette tyveri forsøg.

Derfor: Meld altid den slags!

--
Stefan
RF600R

Fra : phk

Dato : 24-10-04 07:52

[...]

Da jeg i sin tid kørte MC fandt jeg ud af at jeg var skide god til det - så
jeg behøvede naturligvis ikke kaskoforsikring på den. Jeg drog ung, dum og
naiv til England på ferie med den - men sensede allerede på færgen over til
Dover at den var gal.

I Newcastle skulle vi se på forretninger i West End. Den ene MC-forretning
er placeret efter den anden og det måtte vi jo se. Men der var ikke meget at
se - vi var ankommet midt i middagspausen og alle foretninger var lukkede.
Ikke alene var de lukkede - for en så kort pause var et åbenbart også
nødvendigt at køre diverse jerntremmer ned foran vinduerne.

Vi var tilbage med MC´en inden for 20 minutter.

Dén var i mellemtiden blevet stjålet. Den stod i en ret befærdet gade og jeg
var 100% sikker på den var ratlåst. Det var bare ikke nok - heller ikke selv
om en bygning overfor var fyldt med forklædt politi (bygningsarbejdere), som
forsøgte at finde ud af hvem det var der stjal 10-20 MC´er om ugen i netop
den gade!

MC´en så jeg aldrig mere og lysten til at køre MC mistede jeg ved samme
lejlighed. Det var en Suzuki GSX 1100, årstallet var _ca._ 1984 og historien
kan findes i MC Touring Nyt fra den gang.

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 26-10-04 23:04

Jeg er ejeren af den famøse Suzuki GS500E og jeg ville bare lige sige tak.
Jeg er iøvrigt også begyndt at bruge min skive-bremse altid, så lidt har jeg
da lært :)

Vi burde stille en motorcykel frem uden lås mellem 23.30 og 01.30 og sætte
os til at vente med en god massiv stål-stavlygte i baghånden og kande kaffe
til at fordrive tiden med.

Men det vil desværre nok bare være spild af tid.

Martin Thomsen.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-10-04 10:25

"Martin Guld Thomsen" <guld80@cs.auc.dk> wrote in

> Jeg er ejeren af den famøse Suzuki GS500E og jeg ville bare lige sige
> tak. Jeg er iøvrigt også begyndt at bruge min skive-bremse altid, så
> lidt har jeg da lært :)

[klip]

Ja, den har jeg nu altid brugt, syns lissom ikke den er til at undvære

--
Mvh - Arne Lorenzen