Benzinhane stillinger Virago 250
Fra : Lazy

Dato : 15-10-04 10:37

Hej

Hvor skal benzinhanen pege hen ved normal kørsel?
Hvor skal den så pege hen når den er på reserve?
Hvad er den tredie stilling så til?

Mvh

Lazy

Fra : Jake

Dato : 15-10-04 10:44

Lazy wrote:
> Hej
>
> Hvor skal benzinhanen pege hen ved normal kørsel?
> Hvor skal den så pege hen når den er på reserve?
> Hvad er den tredie stilling så til?

Hvis den er magen til den på min Yamaha så har den følgende indstillinger:

ON: Vakuumstyret
PRI: Frit gennemløb
RES: Reservetank

Ved normal kørsel skal den stå på ON

mvh
Jake
XJ600

Fra : Armand

Dato : 15-10-04 21:55

Jake <jake@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cko61l$d95$1@news.net.uni-c.dk...

> Hvis den er magen til den på min Yamaha så har den følgende indstillinger:
>
> ON: Vakuumstyret
> PRI: Frit gennemløb
> RES: Reservetank

Underforstået at RES-pos. også er vacuumstyret!

--
Armand.

Fra : AW på ZRX

Dato : 16-10-04 14:15

> Underforstået at RES-pos. også er vacuumstyret!

....og at PRI bruges hvis cyklen ikke har været startet i lang tid/har været
løbet tør for benzin.
Så stiller man hanen på PRI, og lader den stå nogle minutter. Så skulle der
være benzin i karbunaderne igen....

Fra : Jim Andersen

Dato : 16-10-04 17:57

"Jake" <jake@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis den er magen til den på min Yamaha så har den følgende indstillinger:
>
> ON: Vakuumstyret
> PRI: Frit gennemløb
> RES: Reservetank

Så man kan ikke lukke for benzinen ?

/jim

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 16-10-04 20:10

> Så man kan ikke lukke for benzinen ?

Nej... eller dét vil sige jo!
I ON-positionen åbnes benzintilførelsen pga. vacuumet i indsugningen
(=startet motor). Når motoren er slukket, så lukkes der automatisk for
benzintilførelsen.
Du skal derfor bare lade den stå i ON-positionen (ligegyldigt om du kører,
eller ej).

Hvis svømmerhuset er aftømt, så kan motoren jo ikke umiddelbart startes,
hvorpå der ikke kan laves et fornuftigt vacuum til hurtig benzintilførelse
af svømmerhuset (=unødig misbrug af motor og starter).
For at undgå dette, så benyttes PRI-positionen til at fylde svømmerhuset
inden opstart, da denne position fylder svømmehuset, ligegyldigt om der er
vacuum til stede.

PRI skal altså ikke bruges under normale omstændigheder (og slet ikke ved
efterladning af MC'en), da den svarer til ON på en gammeldags benzinhane.

Hilsen
Lars