Jordspyd / fastlåsning i Kbh.
Fra : brobaek

Dato : 14-10-04 10:48

Hejsa,
jeg er igang med at overbevise Frb. kommune om det fornuftige i, at montere
en løsning som gør fastlåsning af mc'ere mulig.

Som jeg forklarede kan et jordspyd vel skydes i jorden for et par tusinde,
mens de fleste mc'ere koster mellem 50.000-200.000 kr.

I første omgang ville de ikke gøre det, men jeg bliver nu kontaktet af den
ansvarlige på området. For at have lidt argumenter parat vil jeg gerne lige
høre, om der er nogle steder i Kbh. (eller, andre kommuner) hvor man har
monteret en mulighed for fastlåsning ? Nævnt gerne præcis adresse ?

Har I nogle gode argumenter.

/Martin

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-10-04 10:55

(eller, andre kommuner) hvor man har
> monteret en mulighed for fastlåsning ? Nævnt gerne præcis adresse ?

der nogle mc parkeringspladser i Odense, hvor skiltet med P er monteret i en
rørramme som er støbt i jorden.
Der kan man smide en kæde om, og man kan se at det er mc parkering.
Ved ikke om Odense kommune har tænkt over det med fastlåsningsmuligheden,
men jeg bruger den

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 13:10

"brobaek" <martinnews@browi.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
> jeg er igang med at overbevise Frb. kommune om det fornuftige i, at
> montere
> en løsning som gør fastlåsning af mc'ere mulig.

Spændende tiltag især når jeg nu også bor på Frb.

> [...]
> høre, om der er nogle steder i Kbh. (eller, andre kommuner) hvor man har
> monteret en mulighed for fastlåsning ? Nævnt gerne præcis adresse ?

Kender desværre ikke til sådanne muligheder, men man sætter jo rask væk
cykelstativer op, selvom de fleste cykler har støtteben, så om man skal
sætte et stativ, eller evt indhegning (skitse: \____/)op rundt om mc
parkeringerne er vel egentlig det samme, alternativt kan de jo åbne op for,
at man kan søge om selv at sætte et godkendt stativ op for egen regning.

> Har I nogle gode argumenter.

nope, men jeg søger efter en garage til mine cykler, er ikke så glad for, at
de holder på gaden.

Dannie
www.dfmc.dk/?id=75

Fra : Bo-gsxR

Dato : 14-10-04 18:41

> jeg er igang med at overbevise Frb. kommune om det fornuftige i, at montere
> en løsning som gør fastlåsning af mc'ere mulig.

i vejlegårdsparken, vallensbæk - sætter de dem op, hvis en beboer ønkser det.
det er lidt a la et omvendt "U" som er ca. 50cm højt og 2 meter langt.
og bliver sat på skillelinien mellem 2 bil-pladser. således at der kan holde 3-6 mc,
scootere der. Fastlåst!

mvh
bo-gsxr

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-10-04 09:16

"brobaek" <martinnews@browi.dk> wrote in message

> [...]
> høre, om der er nogle steder i Kbh. (eller, andre kommuner) hvor man har
> monteret en mulighed for fastlåsning ? Nævnt gerne præcis adresse ?

Hej Martin,

Jeg bor selv på Frederiksberg og synes tiltaget lyder meget spændende. Det
lyder imponerende at du har fået "hul" igennem til de ansvarlige på området.
Thumbs up!

Der, hvor jeg bor har en tidligere beboer fået lagt et "spyd" i jorden med
et "øje", så jeg kan låse Kilofazeren fast med min fede Abus kæde. Det gør
faktisk at jeg sover forholdsvist roligt om natten.

En anden ting som du måske kan forsøge at overtale dem til er, at man på en
eller anden måde forhindrer bilerne i at parkere i MC båsen og på samme tid
forhindre dem i at lave parkeringsskader på vores kæreste eje. Jeg har
tidligere foreslået Parkering København (PK) dette - men de nægter at ville
opsætte f.eks. en bøjle. Sikkert fordi de ved der kommer klager fra
bilister, der rammer den ved parkering. Personligt mener jeg det er bedre at
de rammer en metal bøjle end min motorcykel - men det forstår de tydeligvis
ikke. Der er tydeligvis ikke nogle motorcyklister ansat i PK.

Hvis du vil se på den løsning, der er lavet dér hvor jeg bor så send mig
lige en mail med dit telefonnummer så kan vi ringes ved.

--
Tony
Fazer 1000

Fra : brobaek

Dato : 17-10-04 17:23

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> jorden med et "øje", så jeg kan låse Kilofazeren fast med min fede
> Abus kæde. Det gør faktisk at jeg sover forholdsvist roligt om natten.

Frederiksberg kommune har løst mit problem - de nedlægger parkeringsområdet
om ½ år!

Effektiv sagsbehandling, må man sige - så nu må jeg til at lede efter et nyt
velegnet sted. Frederiksberg Politi's P-plads er et seriøst bud

/Martin

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-10-04 17:06

brobaek wrote:
> [...]
> jeg gerne lige høre, om der er nogle steder i Kbh. (eller, andre
> kommuner) hvor man har monteret en mulighed for fastlåsning ? Nævnt

Et argument kunne f.eks. være at hvis man tager en normal bil plads, skriver
mc på, og vupti en bil parkere der. Hvis der midt på pladsen er en U bøjle
f.eks. så er det lidt lettere at holde bilerne ude

Især slemt er det ved MC pladsen lige over for Zoo, der er somregel smidt en
bil ind over hellern og klods op af træet i hellen. Jeg tror snart jeg har
fået et par stykker til at forlænge deres tur i zoo ved at parkere lige bag
dem.

--
Mvh Tommy Fer
www.FOTOFer.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-10-04 17:20

"Tommy Fer" <news@FOTOFer.dk> writes:

> [...]
> smidt en bil ind over hellern og klods op af træet i hellen. Jeg
> tror snart jeg har fået et par stykker til at forlænge deres tur i

Skriver du så lige nummeret på bilen ned før du går i Zoo i tilfælde
af at han vælger at komme derfra ved at bakke din VFR ned?

Jeg mener han var jo ligeglad med at parkere ulovligt, så ved man
heller ikke om han skulle være ligeglad med sådan en lille motorcykel.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*