Hjælp til engelsk mc-oversættelse - be' pæ~
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-10-04 13:22

Hejsa.

Jeg sidder og bikser med at oversætte og bearbejde en omgang BMW-historie
til min hjemmeside, og jeg vil høre om der er en venlig sjæl, der kan hjælpe
med et enkelt ord.
Hvad pokker oversættes 'light-alloy' med?
Sætningen lyder som så:

1922: Rudolf Schleicher develops the first light-alloy cylinder head.

På forhånd tak for enhver hjælp.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Denise

Dato : 12-10-04 13:35

"Aragorn Elessar" <aragorn@wellesK75.dk> wrote in message
> [...]
> Sætningen lyder som så:
>
> 1922: Rudolf Schleicher develops the first light-alloy cylinder head.

Et bud - letmetal topstykke - men hvad har jeg forstand på det

--
Hilsen Denise
XJ600S, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-10-04 15:36

> Et bud - letmetal topstykke - men hvad har jeg forstand på det
>
> --
> Hilsen Denise
> XJ600S, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Tjah nok en del mere end mig - en mc er sådan rent mekanisk en ting man
indleverer på værksted, så lægger man en masse penge nogle dage senere, og
så skulle den gerne kunne lidt igen.
Aj spøg til side, jeg er håbløs til det der mekanik-noget, bare det virker,
så er jeg glad!
Det højeste jeg har drevet det til på det område, var at eksen lærte mig at
skifte dæk på Scorpioen, plus de der remme der giver sig til at hyle hvis de
bliver for lasede, der sidder i den der motordims, hvor det er godt med
nogle små fine poter, for at man kan komme til. Nå ja, og så skiftede jeg
også de der store fjederting der er i bunden af sådan en øse, der sørger for
at man ikke skal have nyt gebis efter en tur på en dansk landevej.
Jo jeg lærte også at skifte sådan nogle porcelænsting med en metaldimmer i
toppen. Og at tjekke olie.
Men det er jo ikke det samme som en mc...
Der har jeg kun endnu lært at starte en MZ ETZ 250 (*jokke* *jokke* *jokke*
*JOKKE og bande!* *totaktslyd.wav*) og en BMW K75'er (*vrid* *klik* *prik*
*bimmerlyd.mp3*) .
Og så fandt jeg ud af at en BMW R80'er ikke lige er til at hive rundt med på
en parkeringsplads, når den lige skal 15 meter hen til vandslangen og
vaskes.
Til gengæld lærte jeg at man ikke skal bakke en MZ 250'er ud fra en
parkeringsbås, når der er sådan en lille rampeagtig ting ved udkanten af
båsen, og sand på asfalten...men jeg hjalp ham da op igen bagefter. Det
var sgu altid noget at det ikke var en BMW han lavede det nummer med - uha!

Takker Denise.

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Denise

Dato : 12-10-04 16:53

Aragorn Elessar wrote:
> [...]
> gebis efter en tur på en dansk landevej.
> Jo jeg lærte også at skifte sådan nogle porcelænsting med en
> metaldimmer i toppen. Og at tjekke olie.

Hi hi, jeg synes da du lyder rimelig kvalificeret

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-10-04 17:17

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message
-sakse-

> Hi hi, jeg synes da du lyder rimelig kvalificeret
>

> --
> Hilsen Denise
> http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Det kan godt være, men det nytter jo ikke et *kvidder*, når man ikke kan
huske hvad alle de forskellige dimser hedder!

Hej fra

Ara_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jimmi Bram

Dato : 12-10-04 13:39

Let legering er den direkte oversættelse.

Mvh
Jimmi Nielsen
Tr1 '84

Fra : Jimmi Bram

Dato : 12-10-04 13:40

Eller tynd legering om man vil

Mvh
Jimmi

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-10-04 15:36

"Jimmi Bram" <jimmiINGEN@SPAMklud.dk> wrote in message
> Let legering er den direkte oversættelse.
>
> Mvh
> Jimmi Nielsen
> Tr1 '84

Okæh. Man takker.

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 12-10-04 13:41

> [...]
> Sætningen lyder som så:
>
> 1922: Rudolf Schleicher develops the first light-alloy cylinder head.

Hej Aragorn,

Ved ikke om dette hjælper men her er mit bud: alloy betyder jo legering, så
kan 'light-alloy' monstro ikke betyde letmetals-legering?

MVH

Tommy

www.abatranslation.dk

Fra : Hekto

Dato : 12-10-04 14:14

In article <416bd0f1$0$268$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk says...
> Ved ikke om dette hjælper men her er mit bud: alloy betyder jo legering, så
> kan 'light-alloy' monstro ikke betyde letmetals-legering?

Jeps!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-10-04 15:38

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> In article <416bd0f1$0$268$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk says...

> Jeps!
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
> industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Okæh, takker! .-)

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-10-04 15:37

"Tommy Nielsen" <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> wrote in message
-sakse-
> [...]
>
> Ved ikke om dette hjælper men her er mit bud: alloy betyder jo legering,

> kan 'light-alloy' monstro ikke betyde letmetals-legering?

Hej Tommy.

Mjoh, det må da være noget i den retning.

Takker for'ed da.

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Kristian Kjeldsen

Dato : 12-10-04 23:03

1922: Rudolf Schleicher develops the first light-alloy cylinder head. =
1922: Rudolf Scleicher udvikler det første letvægts topstyke.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 13-10-04 00:51

"Kristian Kjeldsen" <kr.kjeldsenNO@SPAMmail.dk> wrote in message
> 1922: Rudolf Schleicher develops the first light-alloy cylinder head. =
> 1922: Rudolf Scleicher udvikler det første letvægts topstyke.
-sakse-

Hej Kristian.

Tak for'ed, do'!

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 08:33

Kristian Kjeldsen skrev i meddelelsen ...
>1922: Rudolf Schleicher develops the first light-alloy cylinder head. =
>1922: Rudolf Scleicher udvikler det første letvægts topstyke.

Næsten rigtigt, blot findes begrebet "letvægtstopstykke" ikke som et dansk
teknisk begreb.

Denise har ret !

Den gængse, vidt og bredt brugte, i dansk literatur vil være:

"1922: Rudolf Scleicher udvikler det første letmetaltopstykke."

mvh
Orla

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 13-10-04 11:12

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:416cd9b3$0$268$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>
> Den gængse, vidt og bredt brugte, i dansk literatur vil være:
>
> "1922: Rudolf Scleicher udvikler det første letmetaltopstykke."

Det er det jeg plejer at sige: Denise er bare for go'!

Takker for hjælpen.

Hej fra

Aragorn_DK

--
www.welles.dk

Fra : Denise

Dato : 13-10-04 12:51

"Aragorn Elessar" <aragorn@wellesK75.dk> wrote in message

> Det er det jeg plejer at sige: Denise er bare for go'!

Ha ha, tak tak, men spørg mig hellere om katte, selvom det også tit er
"lucky guess"