?: caberg Justissimo hjelm
Fra : Peter

Dato : 11-10-04 21:26

Mit sidste indlæg om Airoh Mathisse hjelm kom der hurtigt input på, så jeg vil se om jeg kan være lige så heldig denne gang
Efterlyser erfaringer med Caberg Justissimo hjelm. Har læst meget godt om den, og fået rimeligt gode anmeldelser i tests, så hvis nogen af jer bruger den, fyr løs

Mvh Peter

Fra : Jens Aage Holm

Dato : 11-10-04 22:44

On Mon, 11 Oct 2004 23:25:40 +0200, Peter wrote:

> [...]
> erfaringer med Caberg Justissimo hjelm. Har læst meget godt om den, og
> fået rimeligt gode anmeldelser i tests, så hvis nogen af jer bruger den,

Jeg har en Caberg Justissimo, det er min første hjelm og jeg har ikke
prøvet andre så jeg kan ikke give den vilde sammenlignende test.

Men jeg er ihvertfald godt tilfreds med den og det indbyggede solvisir er
en nifty detalje. Ligeledes kan jeg tage den af og på uden at tage
brillerne af hvilket jeg synes er et plus (ørerne skal dog lige krølles
ud).

Mht. støj så er det ihvertfald ikke sådan at man er døv når man har kørt
en tur - men hvorvidt den larmer lidt eller meget ved jeg ikke.

Mvh.
Jens Åge

Fra : Frank zx636r

Dato : 12-10-04 04:30

hurtigt input på, så

> [...]
>
> Mht. støj så er det ihvertfald ikke sådan at man er døv når man har kørt
> en tur - men hvorvidt den larmer lidt eller meget ved jeg ikke.

Har selv en, og jeg må sige at være enig med Jens Åge, dog vil jeg lige
sige, at støjnivevauet er en anelse højere end med fullface hjelm, men da
jeg selv bruger briller, er det en pris jeg gerne betaler, men ellers er jeg
også rigtig glad for min, og solvisiret, hvordan kan man klare sig uden?? Så
helt klart anbefalings værdig...

V.H.
Frank

Fra : Karl-Ove Pedersen

Dato : 12-10-04 07:55

Mine erfaringer er helt på linie med de øvrige. En supergod hjelm, og
ja....hvordan kan man undvære solvisiret. Af andre gode detaljer, synes jeg
antidug systemet med små spjæld både på hagen og i toppen, er effektivt.

Kop http://www.dfmc.dk/?id=706