/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
SV-R
Fra : Freddy Lang


Dato : 10-10-04 23:24

http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=875

De første billeder af min færdige SV-R, en 2001 Suzuki SV 650 S.
Til de af jer, som ikke kender historien, vil jeg her fortælle lidt om
projektet:

I maj 2001 købte jeg cyklen som ny. Øjeblikkelig efter hjemkomsten kom den
første modifikation, fjernelse af den dengang lovpligtige
bagskærmsforlænger. Siden er det gået slag i slag med diverse småting.
Efter det første års tid begyndte jeg så småt at få øjnene op for, at på
grund af modellens temmelig store popularitet fandtes der følgelig en mængde
af dem på de danske gader og veje, og jeg fik mere og mere lyst til at
"customize" min egen, for at få den til at skille sig lidt ud fra mængden.
Jeg kiggede lidt rundt på Nettet for at få idéer, og en dag faldt jeg over
2WheelJunkie i Canada, som lavede et ret unikt fuldkåbe-sæt til SV'en. Og så
var jeg solgt. I september 2003 fik jeg hjemkøbt et komplet Street Kit,
bestående af en to-delt fuldkåbe, en anden forskærm, samt en solo-bagende.
Derudover købte jeg også en rear hugger og en underseat tray.
Henover vinteren 2003-2004 fik jeg pillet de originale kåbedele af cyklen,
og tilpasset det nye kåbekit (i hvert fald nogenlunde, 2WJ kåbedelene er
håndlavede i glasfiber, og pasformen er mildest talt dårlig).
Sidst på vinteren fik jeg alle de nye kåbedele sendt til maler. Lige til det
sidste var jeg i syv sind angående design og farvevalg. Men det endelige
valg blev sort silkemat. Jeg havde længe haft en idé om at der også skulle
være noget orange, og allerede i 2002 havde jeg købt et orange MRA double
bubble kåbeglas.
Med de nymalede kåbedele vel hjemme og monteret på cyklen, gik jeg videre
til næste skridt, nemlig mine fælge. De skulle strippes for den originale
maling, derefter blev de sendt til en sliber, som skulle polere
fælgkanterne, og sidst blev fælgene malet. Jeg havde håbet at få fælgene
klar på ca. en uges tid, for sæsonen var efterhånden så småt startet.
Desværre endte det med at tage mere end fem uger, og så var forsæsonen
allerede forbi.
Det eneste der nu manglede, var nogle nye klistermærker til at bryde den
ensformige sorte farve. Igen var jeg meget i tvivl om hvad jeg skulle finde
på, men efterhånden dannede der sig et billede af, hvordan det hele skulle
se ud. Jeg huggede og stjal lidt fra Suzuki's originale mærker, og tilføjede
lidt hist og her, og lavede nogle små-ændringer. Og midt i maj besøgte jeg
så en "skiltemaler" (én af de gutter, som laver blandt andet reklamer på
biler og den slags), medbringende en CD med mine filer, stort set lige klar
til at indlæse i et skæreprogram og skære foliemærker efter. Skiltemanden
lovede mærkerne færdige i løbet af en uge, men det skulle desværre vise sig
ikke at holde helt stik. Jeg ringede og rykkede ham den første uge i
industriferien, og han lovede at han ville kigge på det snarest muligt. Midt
i september havde jeg stadig ikke hørt mere fra ham, og besluttede mig
derfor til at kigge mig om efter et andet sted at få lavet mine mærker. Jeg
tog ned til et lokalt skiltefirma, og de lovede at kigge på det og ringe
tilbage med en pris. Det gjorde de to dage efter, og yderligere to dage
efter var mine mærker klar. Fire dage skulle de bruge, og den første kunne
ikke engang klare at gøre det på fire måneder. Horribelt. Nå, foliemærkerne
er nu sat på, og efter min ringe mening er det den afgørende prik over det
berømte "i". Nu er min cykel endelig færdig, og resultatet kan ses på
ovenstående link.

Jeg er rimeligt glad for resultatet. Det har til tider været træls, når
noget har drillet (som for eksempel de ovenfor nævnte forsinkelser), men det
har også været sjovt. Reaktionerne har været alt fra det lidt skuffende
"...den var da også pæn før..." til det lidt mere opløftende "Hey, den er da
blevet fed!". Men I kan jo kigge lidt på billederne, og bedømme for jer
selv. Feedback er meget velkommen.
Jeg er i hvert fald stolt over min "nye" cykel.

P.S: Undskyld det lidt lange indlæg.


--
Freddy
SV-R



 
 
Anders Thorup (11-10-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 11-10-04 04:35

Tillykke med resultatet,, den er godt nok blevet flot!!! Thumbs up!

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Ex. Honda VFR750F ejer
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup



Ukendt (11-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-10-04 05:15

Den ser konon flot ud. Tillykke med det.

Hygge PD CBR1100



Moller (11-10-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 11-10-04 07:18

Freddy Lang wrote:
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=875

   Flote flot :) flere billeder af de små detaljer, tak :)

> Efter det første års tid begyndte jeg så småt at få øjnene op for, at på
> grund af modellens temmelig store popularitet fandtes der følgelig en mængde
> af dem på de danske gader og veje, og jeg fik mere og mere lyst til at
> "customize" min egen, for at få den til at skille sig lidt ud fra mængden.

   Who ho :) endnu en troende til flokken :) Især med det stort stigende
MC'ister på gaden, så blir det svære og svære at få ens maskine til at
skille sig ud fra flokken :) heldigvis så er der ebay.de osv.. som kan
hjælpe en med diverse fede stumper.

> Jeg er i hvert fald stolt over min "nye" cykel.

   Bør du også være, for ellers ville det være tegn på du havde lavet
klamp nogen steder på den for at den ku blir hurtigt færdig ;)

> P.S: Undskyld det lidt lange indlæg.

   Altid rart at læse lidt :)

   ---
   VH
   Lars Molnit
   Bandit 1200 rr
   MZ ETZ 251 CDi... måske med Ducati 748 røv :)

Rune \(Bandit600RR\) (11-10-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 11-10-04 07:52

Freddy Lang wrote:
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=875
>
> De første billeder af min færdige SV-R, en 2001 Suzuki SV 650 S.

Tillykke med den! Den er godt nok blevet feeed!
--
Best regards Rune
http://dfmc.dk/?id=7
www.Bandit600RR.dk
http://groups.msn.com/DanskSuzukibandit6001200


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.775 / Virus Database: 522 - Release Date: 08-10-2004



Hekto (11-10-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-10-04 08:06

In article <4169b67b$0$231$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
zierra@mail.dk says...
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=875

Nysselig!

Endelig een der tør skille noget ad, og sætte det sammen på en anden
måde!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Mikkel Christensen (11-10-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 11-10-04 08:11

"Freddy Lang" <zierra@mail.dk> writes:

> Jeg er i hvert fald stolt over min "nye" cykel.

Det er der skam også grund til at være. Resultatet er da ikke så ringe
endda

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of
| a 'bad day' has been revised.
| - Chris Klein

Peter Graff (11-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter Graff


Dato : 11-10-04 19:32

Den havde været flottere i Blå

MVH

Peter Graff



Freddy Lang (11-10-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 11-10-04 22:08

Peter Graff wrote:
> Den havde været flottere i Blå
>
> MVH
>
> Peter Graff

Hehe, du er da utålelig.


--
Freddy
SV-R



Ukendt (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-10-04 09:23


Freddy Lang skrev i meddelelsen
<416af618$0$289$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>Peter Graff wrote:
>> Den havde været flottere i Blå
>>
>> MVH
>>
>> Peter Graff
>
>Hehe, du er da utålelig.


Jeg har nogle dejligt store runde orange blinklys, var det noget ?

Og så en lille provokation, hvad med at designe en smuk bagskærm til at
afslutte projectet ? Altså noget der passer til designet, modsat det
firkantede stykke plastic fabrikken har sat på, og som Du selvfølgelig har
fjernet. Inspirationen kunne jo være forskærmen, det kan fabrikanterne jo da
sådan nogenlunde finde ud af.

Provokationen udspringer af, at jeg selv efterhånden er træt af at grave
sand ud af låsetøjet i Givi-boksen. Og det er endda med Honda's originale
kluntede design af en bagskærm. Det må kunne gøres bedre, mere funktionelt,
og samtidig væsentlig pænere.

mvh
Orla


>--
>Freddy
>SV-R




Rune \(Bandit600RR\) (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 12-10-04 09:34

> Provokationen udspringer af, at jeg selv efterhånden er træt af at
> grave sand ud af låsetøjet i Givi-boksen. Og det er endda med Honda's
> originale kluntede design af en bagskærm.

Du kan da bare sætte et stykke gaffatape hen over låsen?

--
Best regards Rune
http://dfmc.dk/?id=7
www.Bandit600RR.dk
http://groups.msn.com/DanskSuzukibandit6001200


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.775 / Virus Database: 522 - Release Date: 08-10-2004



Ukendt (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-10-04 12:34


Rune (Bandit600RR) skrev i meddelelsen ...
>> Provokationen udspringer af, at jeg selv efterhånden er træt af at
>> grave sand ud af låsetøjet i Givi-boksen. Og det er endda med Honda's
>> originale kluntede design af en bagskærm.
>
>Du kan da bare sætte et stykke gaffatape hen over låsen?


Det ville dælme blive til mange stykker gaffa i løbet af ugen..... Hvad er
der i vejen for at løse det reelle problem ? Praktiske ting _kan_
faktisk være smukke !

mvh
Orla


>--
>Best regards Rune
>http://dfmc.dk/?id=7
>www.Bandit600RR.dk
>http://groups.msn.com/DanskSuzukibandit6001200




Gert Schlæger (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Gert Schlæger


Dato : 12-10-04 13:27

Orla Pedersen wrote:

Praktiske ting _kan_
faktisk være smukke !

> mvh
> Orla

.... hvilket jo er gældende for mange kvinders vedkommende

Mch Schlaeger


Hekto (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-10-04 14:16

In article <ckgijf$ten$1@abbeden.bunk.cc>, fornavn@efternavn.dk says...
> ... hvilket jo er gældende for mange kvinders vedkommende
>
??????????? ... store bryster er smukke; men praktiske ?????

;oP

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Gert Schlæger (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Gert Schlæger


Dato : 12-10-04 14:58

Hekto wrote:

> In article <ckgijf$ten$1@abbeden.bunk.cc>, fornavn@efternavn.dk says...
>> ... hvilket jo er gældende for mange kvinders vedkommende
>>
> ??????????? ... store bryster er smukke; men praktiske ?????

> ;oP

Denne tråd må vist hellere stoppe her - men du forstod nok, hvad jeg
mente ........






Henrik Steen Larsen (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 12-10-04 16:05

Gert Schlæger wrote:
> Hekto wrote:
>
>> In article <ckgijf$ten$1@abbeden.bunk.cc>, fornavn@efternavn.dk says...
>>
>>> ... hvilket jo er gældende for mange kvinders vedkommende
>>>
>> ??????????? ... store bryster er smukke; men praktiske ?????
>
>
>> ;oP
>
>
> Denne tråd må vist hellere stoppe her - men du forstod nok, hvad jeg
> mente ........
>
>
>
>
Æv! Nu var den lige ved at blive spændende

Torben Scheel (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 13-10-04 09:37

Henrik Steen Larsen wrote:
>> Denne tråd må vist hellere stoppe her - men du forstod nok, hvad
>> jeg mente ........
>>> o)
>>
> Æv! Nu var den lige ved at blive spændende

Jeg minder om at det (deværre) ikke er tilladt med binære filer vedhæftet
indlæg i denne gruppe ;-p

--
vh
Torben



Kenneth S (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 12-10-04 20:37

> > ... hvilket jo er gældende for mange kvinders vedkommende
> >
> ??????????? ... store bryster er smukke; men praktiske ?????
>
> ;oP
>
> --
> /Hekto

Hovedpude måske?

Kenneth S



Hekto (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-10-04 21:01

In article <416c31de$0$305$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kenneth@DetteSkalFjernes.krumling.dk says...
> Hovedpude måske?
>
S U K ! ... du har ikke fattet en dyt!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Kenneth S (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 13-10-04 06:45

> > Hovedpude måske?
> >
> S U K ! ... du har ikke fattet en dyt!
> --
> /Hekto

...mit liv i en nøddeskal... sniff..

Kenneth S



Rune \(Bandit600RR\) (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 13-10-04 08:11

Orla Pedersen wrote:
> Rune (Bandit600RR) skrev i meddelelsen ...
>>> Provokationen udspringer af, at jeg selv efterhånden er træt af at
>>> grave sand ud af låsetøjet i Givi-boksen. Og det er endda med
>>> Honda's originale kluntede design af en bagskærm.
>>
>> Du kan da bare sætte et stykke gaffatape hen over låsen?
>
>
> Det ville dælme blive til mange stykker gaffa i løbet af ugen.....
> Hvad er der i vejen for at løse det reelle problem ? Praktiske
> ting _kan_ faktisk være smukke !

Jo da!
Men næsten lige meget hvad du gør skal slipstrømmen bag din Honda nok sørge
for at der kommer snavs op på topboksen...

--
Best regards Rune
http://dfmc.dk/?id=7
www.Bandit600RR.dk
http://groups.msn.com/DanskSuzukibandit6001200


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.775 / Virus Database: 522 - Release Date: 08-10-2004



Ukendt (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-10-04 08:41


Rune (Bandit600RR) skrev i meddelelsen ...
>Orla Pedersen wrote:

>> Hvad er der i vejen for at løse det reelle problem ? Praktiske
>> ting _kan_ faktisk være smukke !
>
>Jo da!
>Men næsten lige meget hvad du gør skal slipstrømmen bag din Honda nok sørge
>for at der kommer snavs op på topboksen...


Det ville nu stoppe den stråle af vand og sand, der direkte kastes op i den
"hule" håndtaget og låsetøjet udgør. Resten af snavset, fra lufthvirvlerne
bag cyklen, kan jeg leve med.

mvh
Orla

>
>--
>Best regards Rune
>http://dfmc.dk/?id=7
>www.Bandit600RR.dk
>http://groups.msn.com/DanskSuzukibandit6001200




Rune \(Bandit600RR\) (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 13-10-04 09:49

> Det ville nu stoppe den stråle af vand og sand, der direkte kastes op
> i den "hule" håndtaget og låsetøjet udgør. Resten af snavset, fra
> lufthvirvlerne bag cyklen, kan jeg leve med.

Ok. Så må du jo bare få lave en lang bagskærm der måske også "buer" rundt om
dækket?

--
Best regards Rune
http://dfmc.dk/?id=7
www.Bandit600RR.dk
http://groups.msn.com/DanskSuzukibandit6001200


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.775 / Virus Database: 522 - Release Date: 08-10-2004



jesper (11-10-2004)
Kommentar
Fra : jesper


Dato : 11-10-04 21:37

> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=875
>
> De første billeder af min færdige SV-R, en 2001 Suzuki SV 650 S.
> Til de af jer, som ikke kender historien, vil jeg her fortælle lidt om
> projektet:

Den ligner ikke en normal SV'er... Så kan det jo ikke blive bedre
Nej spøg til side. Det er sgu' fedt at se at der er nogen der gør
noget ud af deres SV'ere. Med det store antal af dem er der jo også
ved at gå lidt "folkevogn" i dem. Men jeg er da glad for at "madam
blå" tit giver den gas forbi mit vindue

Jesper
Cagiva Canyon 500 (til salg)

Neser (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 12-10-04 22:29

Alt i alt er den blevet meget flot. Den ligner lidt de nyere GSX-R maskiner
efter min mening.

Der er dog ét eller andet med klistermærkerne jeg ikke kan lide, men hvad
kan jeg ikke lige sætte en finger på. Men det er jo også smag og behag.

Set som en helhed syntes jeg den er blevet fræk og pænere end std.

- Neser



Freddy Lang (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 12-10-04 22:53

Neser wrote:
> Alt i alt er den blevet meget flot. Den ligner lidt de nyere GSX-R
> maskiner efter min mening.
>
> Der er dog ét eller andet med klistermærkerne jeg ikke kan lide, men
> hvad kan jeg ikke lige sætte en finger på. Men det er jo også smag og
> behag.
>
> Set som en helhed syntes jeg den er blevet fræk og pænere end std.

Klistermærkerne har jeg selv "designet" ved at kigge lidt på originale
Suzuki-mærker. De er lavet af en professionel skiltemand. Af en eller anden
grund ser de forkerte ud på billederne, for den orange folie er egentlig den
samme som farven på fælgene. Måske er det det skarpe lys fra efterårssolen,
der får den orange farve i mærkerne til at virke forkert.

Jeg er ikke helt tilfreds med de nuværende billeder, så jeg vil nok få taget
nogle flere på et tidspunkt.

Men tak for roserne.


--
Freddy
SV-R



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177512
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste