R6ngøring med trykluft
Fra : Lars Martin

Dato : 07-10-04 16:06

Er det godt/skidt/fyfy at benytte lufttryk til at tørre mc efter man har
vasket den?
Har dulans meget kalk i vandet her og mange krinkelkroge på biken.

Jeg ved godt at højtryks-spul er hårdt ved biken....men går lufttryk evt.
an?

/Lars Martin - Yamaha R6
http://www.dfmc.dk?id=524

Fra : Biker Mike

Dato : 07-10-04 16:15

Det bruger jeg stort set hver gang, det har aldrig skabt problemer.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Fra : Kenneth S

Dato : 07-10-04 16:35

> [...]
> Har dulans meget kalk i vandet her og mange krinkelkroge på biken.
>
> Jeg ved godt at højtryks-spul er hårdt ved biken....men går lufttryk evt.

Hej Lars.

Bland lidt afspændingsmiddel (..du ved til opvaskemaskiner) i det sidste
skyllevand, så slipper du helt for at tørre efter.

Kenneth S
R1 (..som faktisk får lidt forsigtig højtryksspul en gang i mellem)

Fra : Lars Martin

Dato : 07-10-04 16:42

> Bland lidt afspændingsmiddel (..du ved til opvaskemaskiner) i det sidste
> skyllevand, så slipper du helt for at tørre efter.

heyyyy..tak...kanon tip...det vil jeg sgu lige prøve...1 spand vand over
dyret med det i.

Miss Wet R6 :)

vh / Lars M

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-10-04 20:50

> heyyyy..tak...kanon tip...det vil jeg sgu lige prøve...1 spand vand over
> dyret med det i.

Det troede jeg alle vidste...
Nåmen - brug ikke ret meget! Der skal kun ganske lidt til, før det virker,
ved overdosering får du sådan nogle underlige striber rundt omkring, som kan
tørres af. De minder lidt om en slags fedt, eller sådan noget. ½ deciliter
til en spand vand er mere end rigeligt, så det er et billigt middel.

Rittig

Fra : brobaek

Dato : 07-10-04 21:10

Claus Rittig wrote:
> [...]
> omkring, som kan tørres af. De minder lidt om en slags fedt, eller
> sådan noget. ½ deciliter til en spand vand er mere end rigeligt, så

Undskyld jeg lige spammer denne tråd, men Rittig - jeg sendte dig en mail,
om du gad sende tegningerne (givi montering) til mit arbejde
(mbma*A*nykredit.dk) eller evt. upload til galleri på dfmc.dk (så kan du
bare henvise fremover).

Nu ved jeg ikke, om du fik den, men bare var træt af at prøve, eller om den
aldrig nåede frem ??? Men, da jeg får racket en af dagene vil jeg være
_meget_ taknemmelig om du gider

/Martin

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-10-04 21:29

"brobaek" <martinnews@browi.dk> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg ikke, om du fik den, men bare var træt af at prøve, eller om
den
> aldrig nåede frem ??? Men, da jeg får racket en af dagene vil jeg være
> _meget_ taknemmelig om du gider

Har gjort! (Har sendt dig en mail).
Har bare haft ALT for meget om ørerne den sidste tid.

Rittig

Fra : brobaek

Dato : 07-10-04 23:11

Claus Rittig wrote:
> "brobaek" <martinnews@browi.dk> skrev i en meddelelse

> Har gjort! (Har sendt dig en mail).
> Har bare haft ALT for meget om ørerne den sidste tid.
>
> Rittig

I det mindste har man fandens god samvittighed, når man så har fået klaret
alle de små/store opgaver...

Hmmm, jeg tror der er noget galt med din mail-boks, da jeg heller ikke har
modtaget den på arbejde (medmindre du har sendt den efter kl. 17 idag)...
Jeg tror næppe begge mine mail-bokse fejler - hmmmn, okay, jeg har besøgt
beskidte sider

Hvis du ikke kan kaste på dfmc, så er jeg ved at være tom for ideer da jeg
ikke har flere mail-bokse

/Martin

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-10-04 19:15

> [...]
> Jeg tror næppe begge mine mail-bokse fejler - hmmmn, okay, jeg har besøgt

Et eller andet er der ihvertfald galt...
Nå, billederne ligger på mit galleri på DkFritidMotorcykel.dk (Teknik
billeder), har du spørgsmål, så spørg bare løs!

Rittig

Fra : brobaek

Dato : 08-10-04 19:31

Claus Rittig wrote:
> Et eller andet er der ihvertfald galt...
> Nå, billederne ligger på mit galleri på DkFritidMotorcykel.dk (Teknik
> billeder), har du spørgsmål, så spørg bare løs!
>
> Rittig

Jeg har nu modtaget dine email's (på begge adresser)...

Endnu en gang, tusind tak for hjælpen...

/Martin

Fra : Kenneth S

Dato : 07-10-04 21:05

> heyyyy..tak...kanon tip...det vil jeg sgu lige prøve...1 spand vand over
> dyret med det i.
>
> Miss Wet R6 :)
>
> vh / Lars M

Takker, det er, som Rittig antyder, almindelig kendt, men det gør det jo
ikke mindre nyttigt.

...og din Yamaha fortjener jo det bedste, det er jo kongecykler

Kenneth S
R1

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-10-04 06:27

Kenneth S wrote:

> Takker, det er, som Rittig antyder, almindelig kendt, men det gør det jo
> ikke mindre nyttigt.

Og gider man ikke at den lugter af bamseline elller andet fimset, så kan en
hættefuld eddike i vandet gøre det samme. Og skylder du vaskeskindet op
samtidig, så bliver det som nyt.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 09-10-04 09:32

Lars Martin <mumbo@jumbo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:416563c2$0$211$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> heyyyy..tak...kanon tip...det vil jeg sgu lige prøve...1 spand vand over
> dyret med det i.

Alternativt kan man vælge at vaske modellen i regnvejr!
Dels er snavset derved allerede for-opblødt, og dels er det vand der
kommer ned fra oven ganske blødt og vil ikke efterlade striber

--
Armand.

Fra : Squish

Dato : 09-10-04 12:29

Armand wrote:

> Alternativt kan man vælge at vaske modellen i regnvejr!

Eller regn*vand*!

--
Squish
CB400F