Ang. specifikationer på DID kædekit til GS~
Fra : Jonas Madsen

Dato : 07-10-04 15:33

Hej Ng

Der er jo som bekendt tilbud på kædekits hos Louis, men deres
specifikationer på DID-kæder til GS500 ´89 (ordrenr. 10041165) stemmer ikke
overens med MC-Nøglens oplysninger på kæder til samme maskine.

Louis (og Joe Smith Motoren i Holland - http://www.jossmit.nl/ketkit.htm#SU)
opgiver 110/16/39 - dvs. 110 led, men min nuværende RK kæde fra MC-Nøglen er
112 led. Sidstnævnte er en samleledskæde, men længden for begge burde da
være den samme.

Endvidere oplyser www.didchain.com/suzuki.html kædelængden til 112 led.

Jeg er en smule vildledt. Kan nogen sige god for DID-kæden med 110 led?

Hvis ja, vinder Joe Smith nok handlen, da han sælger en 520VM til samme pris
som Louis sælger en 520V til min årgang '89 (det forreste tandhjul er
tykkere fra '94 og opefter).

På forhånd tak.
Mvh. Jonas

Fra : Tue

Dato : 07-10-04 18:33

On Thu, 7 Oct 2004 16:32:36 +0200, Jonas Madsen wrote:

> [...]
> som Louis sælger en 520V til min årgang '89 (det forreste tandhjul er
I min haynes står der "DID 520 VM (110 links)" så jeg ville købe af Joe
Smith.

--
Tue Jensen
SV650S - DT125LC

Fra : Jonas Madsen

Dato : 07-10-04 22:30

"Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> wrote in message

> I min haynes står der "DID 520 VM (110 links)" så jeg ville købe af Joe
> [...]

OK, tak for hjælpen. Men modsigelserne er mig, ikke desto mindre, stadig en
gåde.
Mvh. Jonas

Fra : Armand

Dato : 08-10-04 14:51

Jonas Madsen <jonas.madsenFJERNDETTE@surfmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41655386$0$23072$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> [...]
> Louis og Joe Smith Motoren i Holland opgiver 110/16/39 - dvs. 110 led, men
> min nuværende RK kæde fra MC-Nøglen er 112 led. .....begge burde da

Hvor svært er det at tælle led (=ruller) på din nuværende kæde og derved
sikre sig at få en af identisk længde??

--
Armand.

Fra : Jonas Madsen

Dato : 08-10-04 21:32

> [...]
> nyhedsmeddelelse:41655386$0$23072$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Hvor svært er det at tælle led (=ruller) på din nuværende kæde og derved

Min nuværende kæde har 112 led, hvilket også temmelig tydeligt fremgår af
mit indlæg. Læs dog ordentligt efter, Armand, før du kæfter op med spydige
bemærkninger... De hører ingen steder hjemme. Hvis du synes svaret på
spørgsmålet er latterligt lige til, kan du vel svare ordentligt - ellers er
jeg helst din indblanding foruden.

Mvh. Jonas

Fra : Armand

Dato : 09-10-04 09:29

Jonas Madsen <jonas.madsenFJERNDETTE@surfmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4166f936$0$22677$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> bemærkninger... De hører ingen steder hjemme. Hvis du synes svaret på
> spørgsmålet er latterligt lige til, kan du vel svare ordentligt - ellers er

Undskyld, hvis jeg opfattes som spydig i ond tro. Det var absolut ikke
meningen.
Hvis du forudsætter at jeg ikke så det lille ord "nuværende" kan du måske
sætte dig ind i at jeg fandt muligheden for at tælle efter på egen kæde
for at ligge lige til højrebenet, og det ér derudfra at jeg skrev
indlægget!
Nuvel, en smiley ville selvfølgelig have gjort sin virkning også

Men alt i alt kan jeg ikke se at man kan være i tvivl hvis den hidtidige
(og iflg. historien, længste) kæde har kunnet nedslides uden at man er
løbet i problemer med at justerings-muligheden ved bagakslen er fuldt
udnyttet :-/
Alternativt kunne man også løsne egen kæde helt og derefter se om man kan
"kinke" et kædeled således at kæden i realiteten bliver to ruller kortere
á svarende til (i dette tilfælde) en 110-leds. Ved dét trick skal man dog
have in mente at det er en slidt/forstrukket kæde man drager konklusioner
ud fra!

--
Armand.
(stadig i godt lune)

Fra : Jonas Madsen

Dato : 09-10-04 23:14

> [...]
> have in mente at det er en slidt/forstrukket kæde man drager konklusioner

Det er i orden. Imødekommende indlæg gavner jo ikke blot miljøet her i
gruppen, men også dens omdømme udadtil. Mit indtryk er, at mange mc'ister
besøger gruppen jævnligt uden at deltage aktivt. - Sådan har det været længe
for mit eget vedkommende. De mange indlæg og svar har derfor større værdi
end man umiddelbart skulle forvente. Hvis man ikke er tilknyttet en klub, er
nyhedsgruppen her det eneste reelle alternativ for gør-det-selv folket.
Faktisk betragter jeg de mange informationer som en guldgrube, som tilmed er
gratis. - Og det er ene og alene resultatet af at folk, som du, Armand, har
lyst og overskud til at dele erfaringer. Miljøet har vi alle gavn af og er
helt sikkert værd at værne om.

Keep up the good work.

Mvh. Jonas