Hmmm.. sidst på sæsonnen-problem....
Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 04-10-04 07:46

Hejsa..

Problemet er at, den lille gixxer har det med at sætte ud ved acceleration i
1.st gear... og KUN i 1.st. gear... og KUN ved forholdsvis høje omdr.

Alle andre gear er der ingen problemer..

Problemet er hyppigst når jeg accelerer kraftigt ( så kraftigt som den nu
kan ).

Problemet irriterer mig ret kraftigt, da jeg næsten får mast de ædlere dele
pga. motorbremsning...

Jeg legede lidt med tanken om at det kunne være killswitchen til
støttebenet, men så burde problemet jo være der i alle gear og ikke kun
1.st.

Er der noget på sådan en lille gixxer der gearafhængig mht, tænding osv
?!?!? kan nu ikke se hvad det skulle være...
Kan det være 2 eller flere tændrør der synger på sidste vers og en gang i
mellem ikke springer, eller springer forkert ????
Tændspolerne, men så burde det ligge i alle gear..
En lettere død tændingsunit.. ( Pokkers dyr )
Måske skidt i et par dyser der kun suges op når jeg accelerer i 1.st. (
lyder nu usandsynligt )

Jeg kan også lige nævne at jeg køre med en Laser slip-on, men med std.
indstillinger for karbsne, så den får nok lidt rigelig fed blanding, men
hellere det, end for mager...

Jeg har prøjtet med fugtfortrænger omkring tændrør og hætter, så der er fin
forbindelse..

Andre forslag og evt. løsning eller god skrueguide ønskes

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bioprocess Purification,

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 08:26

> [...]
> kan ).
>
> Problemet irriterer mig ret kraftigt, da jeg næsten får mast de ædlere

Rigtig træls ting... rigtig træls...

> Andre forslag og evt. løsning eller god skrueguide ønskes

Smider lige en bombe ud: Har du prøvet, om karburatorsprit eller om
aftømning af svømmerhuse kunnne afbøde problemet? - Dét kunne jo ikke ske
noget, ved at prøve?

Hilsen
Lars

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 04-10-04 08:41

> Smider lige en bombe ud: Har du prøvet, om karburatorsprit eller om
> aftømning af svømmerhuse kunnne afbøde problemet? - Dét kunne jo ikke ske
> [...]
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Smid du bare løs ; - ).. og nej.. jeg har ikke prøvet spritten...

Men så fremt i fald det er vand i karbsne.. hvorfor så kun problemer i 1.st.
gear... ?? og det er ikke hver gang den gør det..

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bioprocess Purification
Plant, Bagsværd
Jon Søgaard Larsen
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX Ice-Blue

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 09:16

> [...]

1.st.
> gear... ?? og det er ikke hver gang den gør det..

Aner det ikke... Men jeg tror ikke, at der noget galt med gearkassen
Så fejlen kan vel godt være indirekte opstået pga. brugen af 1. gear...
Hmm, 1. gear... acceleration... gasgivning... isdannelse i karburator, det
er vel ikke helt utænkelig, omend en ret hurtigt forsøg? - Det er jo gerne
inden sæsonen overgår til frostgrader, at den slags problemer opstår. At vi
også oplever store variationer i udendørstemperaturen, gør det ikke bedre
mht. faren for dannelse af kondens i tanken.

Hvis det var sporatiske afbrydelser i killswitchen til støttefoden (eller en
anden form for), så ville jeg gætte på, at denne fejl ville kvittere med et
par høje knald pga. uforbrændt gas, der vil brænde af i udstødningsrøret.

Hilsen
Lars

Fra : Armand

Dato : 07-10-04 16:35

Jon & Ann-Rikka <Fælles_somikkefindes_@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4160fe7c$0$312$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Men så fremt i fald det er vand i karbsne.. hvorfor så kun problemer i
> 1.st. gear... ?? og det er ikke hver gang den gør det..

Måske at det er det eneste gear at den kan forårsage at
svømmerhus-indholdet, og dermed forekommende vand, skylles bagud så vandet
havner ved hoveddysen :-/

Uanset hvad hælder jeg til at det er en fejl (incl. løse forbindelser) der
er forårsaget af mer-accelerationen :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 07-10-04 16:35

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 10-10-04 09:06

> [...]
> havner ved hoveddysen :-/
>
> Uanset hvad hælder jeg til at det er en fejl (incl. løse forbindelser) der

Nu har jeg i hvert fald kommet sprit i tanken.. og til vinter bliver der
puslet om den lille sorte og jeg gennemgår alle de stik/ledninger jeg kan
komme til...