Kædeproblemer.. Igen..
Fra : Kenneth

Dato : 01-10-04 18:54

Hej.

Nu er den gal igen med min kæde. Det er en AFAM 525 X-rings kæde. Den har
smidt en X-ring og der er en til der, er ved at blive slidt af. Den har
kørt omkring 3-4000 km og er blevet smurt for hver 420 km eller oftere.
Sker der noget ved det eller skal kæden pakkes ned og sendes retur??
Håber I kan hjælpe mig med denne her.

Kenneth.
http://www.dfmc.dk/?id=620

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-04 22:16

Kenneth <15fahrer@jubiimail.dk> skrev i meddelelsen ...
> [...]
>kørt omkring 3-4000 km og er blevet smurt for hver 420 km eller oftere.
>Sker der noget ved det eller skal kæden pakkes ned og sendes retur??

Ved nitteleddet ? > fejlmontage Ellers retur til fabrikanten.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 07-10-04 15:51

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:415dc956$0$281$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ved nitteleddet ? > fejlmontage

Men dét er heldigvis til at overstå gennem (ordentlig) montering af et
friskt nitteled!

--
Armand.

Fra : rbk17

Dato : 02-10-04 15:18

On Fri, 01 Oct 2004 19:54:29 +0200, Kenneth wrote:

> [...]
> oftere. Sker der noget ved det eller skal kæden pakkes ned og sendes
> retur?? Håber I kan hjælpe mig med denne her.

Den er ikke for stram?

Fra : Armand

Dato : 01-10-04 23:52

Kenneth <15fahrer@jubiimail.dk> skrev i en
> [...]
> kørt omkring 3-4000 km og er blevet smurt for hver 420 km eller oftere.
> Sker der noget ved det eller skal kæden pakkes ned og sendes retur??

Kvæstede paknings-ringe er ikke hvad man ellers ser af problemer ved kæden,
så hvis ikke at det er i selve samleleddet, som du måske selv har ansvaret
for samlingen af, ville jeg prøve at returnere den og høre hvad man vil
finde på af undskyldninger. Og er de for syge at høre på ligger den lige til
foden: Hæng kæden ud som dårlig og importøren som u-kulant :-|

--
Armand.

Fra : Flemming Disc

Dato : 04-10-04 11:40

> [...]
til
> foden: Hæng kæden ud som dårlig og importøren som u-kulant :-|

Jeg bruger selv AFAM kæder og ikke haft nogen klager over dem overhovedet,
men alt kan gå i stykker.
Så hvis det ikke er ved samleled, kæden ikke er for stram og du bruger
kædespray til til O-ringskæder!!
Så skal du da kontakte din forhandler og hvis han slet ikke vil høre på dig,
så er du velkommen til at vende tilbage til mig.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Kenneth

Dato : 04-10-04 15:36

Har nu kigget lidt på min kæde og det er leddet før nitteleddet (set fra
venstre mod højre), som har smidt X-ringen. Kan det vær fordi jeg har lagt
lidt for mange kræfter i, da jeg samlede kæden???

Kenneth.

Fra : Flemming Disc

Dato : 04-10-04 16:13

"Kenneth" <15fahrer@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
newsd8d.3910$oY3.3035@news.get2net.dk...
> [...]
> venstre mod højre), som har smidt X-ringen. Kan det vær fordi jeg har lagt
> lidt for mange kræfter i, da jeg samlede kæden???

Ja, det kan det godt. Til AFAM kædeværktøj er der afstandsstykker til at
lægge i mellem værktøjet, så man ikke kan presse ledet for meget sammen.
Så hvis det kun er det led, skulle det nok sættes et nyt styk kæde i, med to
samleled.
Hvad er typen på kæden? Jeg har nogle nye kædestykker liggene.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 16:58

Flemming Disc skrev i meddelelsen
<41616844$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
>samleled.
>Hvad er typen på kæden? Jeg har nogle nye kædestykker liggene.

Eller det kan ske ved "sprængningen" af kæden :-| Faktisk fik jeg leveret
en ny kæde med en sådan fejl, inderleddet havde fået laskerne trukket fra
hinanden. Konfronteret med problemet mente "kløvningen", at det ville
o-ringene da klemme på plads, og hvis jeg skulle være så "hysterisk", så
kunne jeg da klemme leddet i en skruestik Heldigvis kunne jeg undvære
det skadede led, men forhandleren er da for mit vedkommende sortlistet.

Og har man ikke det rigtige værktøj, så må man med skydelære kontrolere, at
man ikke klemmer samleleddet for meget. Målet laskerne imellem skal jo være
det samme som de originale led.

mvh
Orla

Fra : Kenneth

Dato : 04-10-04 19:11

Ifølge kataloget er det en 525-XSR XHD X-rings guldkæde. Hvis det intet
betyder, så råb højt, for jeg har stadig æsken liggende et eller andet sted
og så finder jeg den og ser om der står noget på den..

Fra : Flemming Disc

Dato : 04-10-04 20:08

> [...]
sted
> og så finder jeg den og ser om der står noget på den..

525 XSR kan godt være rigtigt, det er godt nok en kvalitet bedre end de
forskriver til din cykel, men så skulle den jo kunne holde.
Kæde typen skulle også gerne stå på kæden!!
Jeg har 8 led af samme guldkæde, den har bare det gamle nr 525 OSR, men
desværre ikke nogle samled til denne lige nu.
Har du haft fat i biksen der solgte dig den? Det kunne jo også være som Orla
skriver, hvis kæden er blevet delt ved at slå pinden ud, at det har kunne
ødelægge den X-ringen.
Jeg skulle rimligt hurtigt kunne skaffe samleled, så vend tilbage hvis du
ikke får hjælp af sælgeren.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc