tætning af rusten tank
Fra : René Hvid

Dato : 01-10-04 17:04

Hej NG

Jeg har desværre opdaget at min tank er blevet utæt, det drejer sig om et
lille rust hul der hvor beslaget der holder tanken
fast er svejset fast.
Er der nogen der ved om der findes noget man evt. kan hælde i for at tætne
det eller om der er andre muligheder.

--
Rene Hvid
Alias "Benneweis"

Fra : Niels

Dato : 01-10-04 17:34

min gjorde det samme, ved farvehandleren i Svendborg købte jeg et produkt
fra 3M det vist noget med 77, ca. kr. 300, det er noget man bruger i
flytanke, det har indtil nu holdt i 3 år, man skulle kun bruge dette ene
middel og der var mere end rigeligt til min tank
Niels

Fra : Hekto

Dato : 01-10-04 19:58

In article <415d805a$0$23095$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
benneweis@stofanet.dk says...
> [...]
> fast er svejset fast.
> Er der nogen der ved om der findes noget man evt. kan hælde i for at tætne

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1
&th=ad2d0299a3d9f930&rnum=3

Det hedder Scotch-Clad Coating 776 fra 3M.
Min. køb er 1 liter til 217,- Kr.

Købt hos DO Trading Valbylanggade 184, 2500 Valby

Først ude og besøge Agusta Klaus på Frederiksborgvej, da nogen mente at
have købt et eller andet hos ham.
Klaus henviste til Winston (maleren). Winston kendte problemet, og
sagde straks '3M, Valbylanggade 184'.

Det er egentlig en lim, beregnet til at lime syntetisk gummi m.v. på
f.eks. gulve !!!
Det er olie og benzinfast, og bruges derfor også til at seale tanke
med.
Det påføres i tynde lag, der tører et par døgn, og gerne flere lag.
Hvordan dette skal gøres, ved jeg ikke, det er nemmelig temlig tykt!
Så jeg har hældt ½ liter i tanken, og drejet den rundt nogle timer, og
lader så resten løbe ud!
Det lugter iøvrigt som om det kan fjerne hele hjernen på under 3
sekunder! På dåsen står der et det er 'Highly Flameable!'. Da det er
fremstillet i Frankrig, er dette oversat til dansk, med ...... Ikke
Brandbar'!!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Niels

Dato : 01-10-04 20:35

jeg har gjort ligesom dig, lod den hænge ude og tørre et par dage, det
lugter ikke godt, men det hjalp
Niels

Fra : René Hvid

Dato : 03-10-04 15:18

"Hekto"skrev
SNIP
> [...]
> sekunder! På dåsen står der et det er 'Highly Flameable!'. Da det er
> fremstillet i Frankrig, er dette oversat til dansk, med ...... Ikke

Hvordan gjorde du tanken ren først, eller tømte du den bare for benzin og så
var det det.

Fra : Hekto

Dato : 03-10-04 17:00

In article <41600ac5$0$22679$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
benneweis@stofanet.dk says...
> Hvordan gjorde du tanken ren først, eller tømte du den bare for benzin og så
> var det det.

Nu var den ren, inden.
Men, er der rust i, kan du fjerne det med oxalsyre (Matas).
En opløsning skylles rundt i tanken, og den skylles grundigt bagefter.
Sprit eller bedre, acetone, tager resten af vandet og evt. belægninger.

Når det så er tørret, skal coet'en hældes i.
Jeg brugte en ½ dåse (½kg), og fordelte den rundt i tanken, ved at
dreje den rundt nogle gange, med 10 min. mellemrum.
Efter nogle timer, lod jeg det overskydende løbe ud igenne hullerne til
benzinhanerne (Duc'en har 2).
Så skal det tørre grundigt. Jeg brugte en lille CPU-blæser i et par
døgn.

Fra : Jesper G

Dato : 02-10-04 10:50

René Hvid wrote:
> [...]
> fast er svejset fast.
> Er der nogen der ved om der findes noget man evt. kan hælde i for at tætne

Jeg har før lappet en tank vha lodning med et rigtigt godt resultat.

Fra : Armand

Dato : 07-10-04 16:24

Jesper G <jhg@nork.aau.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:415e79f2$0$55819$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg har før lappet en tank vha lodning med et rigtigt godt resultat.

Og der er nok flere end dét der har modsatte erfaringer!
Jeg kan berette om en bekendt der ville lodde en møtrik på sin
CBX(1000)-tank for efterfølgende at kunne trække den ud - Med velberåden hu
fyldte han tanken med vand for at undgå at kulbrinter i tanken skulle lade
sig antænde og derved formedelst eksplodere; men trods forsigtigheden skete
det alligevel: Tanken åbnede sig p.g.a det opståede overtryk, men på den
modsatte side hvorved at den virkede som en vædskedreven raket der bankede
lukt ind i hans brystkasse og transporterede ham nogle meter over i en reol
hvorfra han dårligt kunne rejse sig p.g.a. et par brækkede ribben =

--
Armand.

Fra : Niels

Dato : 03-10-04 19:11

jeg gjorde ingenting, og det har holdt i 4 år indtil nu.
Niels

"

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-10-04 22:10

"René Hvid" <benneweis@stofanet.dk> writes:

> [...]
> fast er svejset fast.
> Er der nogen der ved om der findes noget man evt. kan hælde i for at tætne

Her er hvad jeg gjorde med perfekt resultat:
<http://groups.google.com/groups?selm=871xmbnk37.fsf%40dellen.royal.flof.dk>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>