4T cykler i 125-> 500ccm
Fra : Michael Thomsen

Dato : 30-09-04 12:58

Hej

Jeg får sikkert aldrig råd til en bike, men man må da have lov til at drømme
:)

Jeg har tidligere luftet tanken om en RS 125, eller Honda 125ccm, men det er
jo 2taktere, og hvis jeg endelig skal købe, kan jeg jo lige så godt købe en
4 takter.

Men hvilke findes der af muligheder?

Jeg har prøvet at søge lidt på google, og de fleste jeg finder er fra 400ccm
og op. Findes der virkelig ingen mindre?

Jeg er mest interesseret i en billig cykel, som kan bruges til nogen vinter
renovering, men det skal være en "racer" model, (ingen crosser el.).

Hilsen
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 13:13

"Michael Thomsen" <michaelFJERN@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vinter
> renovering, men det skal være en "racer" model, (ingen crosser el.).

Nu skriver du jo ikke hvor billig, men en Suzuki gsx-r 250 er en 4 takt
"racer", men der er nok også andre muligheder prøv evt. www.mobile.de mener
bestemt, at Kawasaki lavede/laver en ZZ-r 250.

Mvh.

Dannie
www.dfmc.dk/?id=75

Fra : Moller

Dato : 30-09-04 13:29

Michael Thomsen wrote:
> Hej
>
> Jeg får sikkert aldrig råd til en bike, men man må da have lov til at drømme
> :)

   Den som bære viljen i hjertet... æv, for meget robbinsnot TV :(

> Jeg har tidligere luftet tanken om en RS 125, eller Honda 125ccm, men det er
> jo 2taktere, og hvis jeg endelig skal købe, kan jeg jo lige så godt købe en
> 4 takter.

   Ud fra hvilken begrundelse ? bør du købe en 4 takter fra starten ?

> Men hvilke findes der af muligheder?

   Svært at sige uden et ca. prislejde...

> Jeg har prøvet at søge lidt på google, og de fleste jeg finder er fra 400ccm
> og op. Findes der virkelig ingen mindre?

   Blir de meget mindre, bør du gå efter en 2 takter i stedet, da du
derved vil få mere power for pengende :)

> Jeg er mest interesseret i en billig cykel, som kan bruges til nogen vinter
> renovering, men det skal være en "racer" model, (ingen crosser el.).

   Hvad er en "Racer" for dig ? en GS450 kan erhverves for meget få penge,
og med en hammer og mejsel godt fikses om til en sjov billig form for
racer uden kåbe :)

   Ellers skal det være en 4 takter, og under 400cc, så er der jo GSX-r
250, men det er ikke under katagorien snot billigt, men den er billig
når man tænker på en fuldkåbe bambus raket, som skriger med 18k omdr..
under kørsel :) men den koster ofte mere end hva den har af omdr. ved
det røde felt.

   Hvis du vil ha en meget billig racer, med kåbe og det hele... 50-60
heste osv... og til under 10k i startgebyr , så er der RD350'erne :) og
hvis du mener et lille vinterrenoverings projekt med den, så er det en
god ide, for den skal fikses hver vinter alligevel :) eller hvis du er
heldig, køre den kanon uden problemer i årevis, men det er alt efter
person, maskine og held :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Michael Thomsen

Dato : 30-09-04 13:47

> Ud fra hvilken begrundelse ? bør du købe en 4 takter fra starten ?

Lyder bedre. Der er vel også lige så meget om at en 4t, burde holde bedre.
De fleste 2t. i de små størrelser lyder jo nærmest som en lille knallert. Så
kan jeg ligeså godt købe en RS 50, og sætte en ny cylinder på. :)
Jeg har tit fået afvide at 2t bare ikke er det samme som en 4t. Dem jeg
kender der har motorcykel, siger til mig at jeg skal se efter en 4t. Hvad
syntes i?

> Blir de meget mindre, bør du gå efter en 2 takter i stedet, da du derved
> vil få mere power for pengende :)

Jeg vil gerne ofre op til 25kkr, men det kommer selvfølgelig an på hvad det
er.

> Hvad er en "Racer" for dig ? en GS450 kan erhverves for meget få penge, og
> med en hammer og mejsel godt fikses om til en sjov billig form for racer
> uden kåbe :)

Jeg må ærligt indrømme at en GS450 er utrolig grim. Det samme gælder RD350.
Desværre.

> [...]
> tænker på en fuldkåbe bambus raket, som skriger med 18k omdr.. under
> kørsel :) men den koster ofte mere end hva den har af omdr. ved det røde

Jeg syntes faktisk at GSX-R 250 er rigtig fed.

> [...]
> den kanon uden problemer i årevis, men det er alt efter person, maskine og

Jeg kom faktisk til at tænke på at forleden dag så jeg en rigtig fedt cykel.
En sports motorcykel, med halvkåbe. Lignede lidt en Gilera DNA, bare lidt
større. Nogen der ved hvad det kunne være, som helt sikkert koster en mill.
:)

Mvh Michael

Fra : Anders Christensen

Dato : 30-09-04 14:46

Michael Thomsen wrote:

> [...]
> Jeg har tit fået afvide at 2t bare ikke er det samme som en 4t. Dem jeg
> kender der har motorcykel, siger til mig at jeg skal se efter en 4t. Hvad

Hvis du køber motorcykel ud fra lyd så kunne en blæseinstrument
muligvis være en billigere måde at få den gode lyd på

> Jeg vil gerne ofre op til 25kkr, men det kommer selvfølgelig an på hvad det
> er.

Husk også der skal være penge til sikkerhedsudstyret
Det kan jo snildt løbe op i 5-8000 kroner.

> Jeg må ærligt indrømme at en GS450 er utrolig grim. Det samme gælder RD350.
> Desværre.

ja, man kan jo ikke få den vildeste racer for ingen penge

[SNIP]

--
Mvh Anders Christensen

Fra : news

Dato : 30-09-04 15:51

> Hvis du køber motorcykel ud fra lyd så kunne en blæseinstrument muligvis
> være en billigere måde at få den gode lyd på
Det er klart :) Men det er nu sjovt at få lidt adreanalin i kroppen.

> Husk også der skal være penge til sikkerhedsudstyret
> Det kan jo snildt løbe op i 5-8000 kroner.

Ja det har jeg også tænkt på, og det er lagt fra.

> ja, man kan jo ikke få den vildeste racer for ingen penge

Den behøver skam ikke at være vild. Nærmere et sjovt transport middel.

Mvh Michael

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 30-09-04 17:12

Den Thu, 30 Sep 2004 16:50:32 +0200. skrev news:

> Det er klart :) Men det er nu sjovt at få lidt adreanalin i kroppen.

> Ja det har jeg også tænkt på, og det er lagt fra.

> Den behøver skam ikke at være vild. Nærmere et sjovt transport middel.

Hvad med en Honda VF 500 F2? Jeg mener at de typisk står til ca. 24.000 i
dba.

Den er da både 4-takter og burde have ordentlig lyd.

Nu er der dog sikkert nogle der kan fortælle om hvordan de har det med at
ødelægge toppen, men jeg tror vidst ikke problemet skulle være så
stort hvis man finder en '86 model.

--

Brian

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-09-04 20:42

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> writes:

> Nu skriver du jo ikke hvor billig, men en Suzuki gsx-r 250 er en 4 takt
> "racer", men der er nok også andre muligheder prøv evt. www.mobile.de mener
> bestemt, at Kawasaki lavede/laver en ZZ-r 250.

Det gjorde de skam også. Vi har en af dem i klubben. Jeg tror i øvrigt
nok at den snart er til salg, men det er en anden historie.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Richard

Dato : 30-09-04 21:04

Michael Thomsen wrote:

> Jeg har prøvet at søge lidt på google, og de fleste jeg finder er fra 400ccm
> og op. Findes der virkelig ingen mindre?

Ok, jo - det er kun et spørgsmål om, hvor langt (uden for landets
grænser) du vil gå for at hente din drømmecykel - alle de japanske
fabrikanter laver en eller flere sportslige 4takt-cykler i 250-400cc
lige fra 1-cylindrede over 2 cyl. række- (twin) og V-motor til 4 cyl.
række- og V-motor. Ingen nævnt - ingen glemt

Problemet er blot, at langt de fleste er japanske hjemmemarkedsmodeller,
som kun i brgrænset omfang er blevet importeret til DK og andre EU-lande
officielt eller gråt. Men i D og UK finder du et meget større udvalg end
herhjemme - links til salgssteder på Nettet finder bl.a. i Alverdens
links på dmcn.dk og alt vedr. proceduren med brugtimport i masser af
gamle indlæg her i gruppen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Michael Thomsen

Dato : 01-10-04 06:57

> [...]
> herhjemme - links til salgssteder på Nettet finder bl.a. i Alverdens links
> på dmcn.dk og alt vedr. proceduren med brugtimport i masser af gamle

Mange tak. Det vil jeg kigge nærmere på. Jeg har intet imod at importere fra
DE, eller andre stedet. Det havde jeg faktisk regner med at jeg skulle gøre.

Mvh Michael

Fra : Michael Thomsen

Dato : 01-10-04 08:13

Hej alle sammen

Jeg har været ved at kigge en masse ting igennem, og indtil videre syntes
jeg bedst om suzuki gsx-r 250.
Jeg har kigget lidt rundt omkring på nettet, og fundet et par cykler til ca.
18-24kkr, så det er jo ikke fordi de er alt for dyre.

Er der nogen speciele ting jeg skal ligge mærke til, ved evt køb? Hvor kan
man købe reservedele til en 250'ere? Nu hvor jeg er igang, kan jeg jo ligeså
godt komme med alle spørgsmålene :) Udstødningen skal jo nok skiftes på et
tidspunkt, hvor kan der købes en tun pot? Luftfilter?

Mvh Michael

Fra : Tue

Dato : 01-10-04 09:11

On Fri, 1 Oct 2004 09:12:58 +0200, Michael Thomsen wrote:

> [...]
> 18-24kkr, så det er jo ikke fordi de er alt for dyre.
>
> Er der nogen speciele ting jeg skal ligge mærke til, ved evt køb?
Se evt. tråd fra 29-09-2004 "Opmærksom på ved GSX250R"

--
Tue Jensen
SV650S - DT125LC

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-10-04 10:10

"Michael Thomsen" <MichaelFJERN@hunters.dk> wrote in message

> Mange tak. Det vil jeg kigge nærmere på. Jeg har intet imod at importere
> fra DE, eller andre stedet. Det havde jeg faktisk regner med at jeg skulle
> gøre.

Husk at det kan være MEGET svært (~dyrt) at skaffe reservedele til en cykel
der ikke har været importeret til DK. Og du FÅR brug for dem, uanset stand
på cyklen.

--
vh
Torben

Fra : Michael Thomsen

Dato : 01-10-04 09:16

> Husk at det kan være MEGET svært (~dyrt) at skaffe reservedele til en
> cykel der ikke har været importeret til DK. Og du FÅR brug for dem, uanset
> stand på cyklen.

Hmm det havde jeg faktisk ikke tænkt over. Findes der nogen i DK, der sælger
reservedele (orginal og uorginale)

MVh Michael

Fra : Moller

Dato : 01-10-04 09:45

Michael Thomsen wrote:

> Hmm det havde jeg faktisk ikke tænkt over. Findes der nogen i DK, der sælger
> reservedele (orginal og uorginale)

   Ja, men da du ikke skriver mærke, så må der også svares nej.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Michael Thomsen

Dato : 01-10-04 11:09

> Ja, men da du ikke skriver mærke, så må der også svares nej.

Det er selvfølgelig en god ting.

Men valget faldt på en Suzuki GSX-R 250, som jeg også skrev i et tidligere
ind (01-10-2004 09:12).

Hvordan ser det ud med reservedele til sådan en?

Mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-04 12:43

Michael Thomsen skrev i meddelelsen ...

>Det er selvfølgelig en god ting.
>
>Men valget faldt på en Suzuki GSX-R 250, som jeg også skrev i et tidligere
>ind (01-10-2004 09:12).

GSXR 250 er kun solgt i Japan, Australien, og Danmark. Herhjemme er Du nok
helt i hænderne på importøren.

>Hvordan ser det ud med reservedele til sådan en?

Den er allerede ved at være gammel, hvilket kan påvirke importørens lyst til
at hjemtage dele. Måske har den dele fælles med andre Suzuki modeller ?

mvh
Orla

Fra : Moller

Dato : 01-10-04 13:30

Orla Pedersen wrote:

> Den er allerede ved at være gammel, hvilket kan påvirke importørens lyst til
> at hjemtage dele. Måske har den dele fælles med andre Suzuki modeller ?

   Uden at ville starte en diskution med vrede gixxer 250 ejere, så kan
man helt klart sige at delen er dyre, og man skal forvente gode
ventetider på dem :) og nej den lille gixxer er en af de få suzuki'er
som ikke er med i Lego kataloget med deres andre modeller.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Michael Thomsen

Dato : 01-10-04 14:05

Hvad med sådan noget som Kawasaki ZZ-R 250? Er det til at få reservedele til
sådan en i DK?

Mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-04 21:40

"Michael Thomsen" <MichaelFJERN@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med sådan noget som Kawasaki ZZ-R 250? Er det til at få reservedele
til
> sådan en i DK?

Hej Mikkel,

ja det er muligt, har netop kigget på http://www.sydfynsmcservice.dk/ og de
har i hvertfald nogle stumper til den, de har også de tekniske data tryk på
følgende link,
http://www.sydfynmcservice.dk/kawasakidata/kawasakidataside.html og vælg
modellen, men dem er i den blå avis pt. er ret dyre = 40000,-, og så er
spørgsmålet om ikke du skulle kigge på noget lidt ældre 600ccm f.eks.
kawasaki GPZ600r / GPX600r, GPX er den nyeste af disse 10 kg lettere, og 10
hk stærkere end GPZ, jeg har selv en GPX som anden cykel kører faktisk ret
godt på små veje tekniske data kan du læse på ovenstående link.

Hygge

Dannie
www.dfmc.dk/?id=75

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-04 21:57

Jeg tog fejl med de tekniske data på GPZ / GPX de er ikke på linket, men
hvis du mailer mig på dannie(a)dfmc.dk så kan jeg sende dem til dig.

Dannie
www.dfmc.dk/?id=75

Fra : Moller

Dato : 02-10-04 10:27

Michael Thomsen wrote:
> Hvad med sådan noget som Kawasaki ZZ-R 250? Er det til at få reservedele til
> sådan en i DK?

   Så er det jeg spørg pænt :) hvorfor ? skal det være en 250cc racer ?
gode 250cc og for den sags skyld 400cc racerne, er ekstremt dyre, og er
meget svære at få dele osv.. til, for den sags skyld prisen... og endnu
være, da de er sjældne herhjemme, er der endnu længere mellem værksteder
der kan fikse på dem(de siger de kan, men kan de gøre det rigtigt). Jeg
siger ikke at det ik kan lade sig gøre, men hvad med at kigge på
400-600cc klasserne, nu da du er så skræmt fra 2T maskinerne.

   Som det lyder nu, så er du ved at gøre samme fejl som jeg gjorde i sin
tid og købte i blinde en GT-380 fra en klamphugger... Nemlig glemte at
undersøge markede, og tage rundt og kigge på diverse maskiner, for at se
hvad man kan finde til diverse priser. Eller finde lokale MC
foreninger/klubber, som man kan besøge, og derigennem møde ligesindet,
med mere erfaring, og derved opdage at der er masser af andre maskiner
end lige dem man kigger på... f.eks. en FZ750 :) dejlig maskine, bare
kun få der kender den... eller en Bandit 400, eller en ja...

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 01-10-04 23:52

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en

> GSXR 250 er kun solgt i Japan, Australien, og Danmark. Herhjemme er Du nok
> helt i hænderne på importøren.

Lille skønhedsfejl:
Udover JP og DK var det NZ at den solgtes i!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-04 18:11

Armand skrev i meddelelsen ...

>Lille skønhedsfejl:
>Udover JP og DK var det NZ at den solgtes i!

Ohh, ja. Men langt herfra om ikke andet

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 01-10-04 23:52

> Hmm det havde jeg faktisk ikke tænkt over. Findes der nogen i DK, der
> sælger reservedele (orginal og uorginale)

Hvor fantasiløst:
Du er moden på at købe dig en model i udlandet (hvorledes vil du forøvrigt
finde
dén?); men søger oplysninger om reservedels-situationen indenlands(!) :-/

Internet rules! Se blot at få surfet løs efter såvel model som
reservedels-udbud :-|

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 01-10-04 20:17

Torben Scheel wrote:

> Husk at det kan være MEGET svært (~dyrt) at skaffe reservedele til en cykel
> der ikke har været importeret til DK.

? Ikke til en Honda - Nelleman & D. tog en rask beslutning for nogle år
siden og skaffede fiche'r på en masse "fremmede" cykler - som min egen
GB500 - til deres forhandler. Det er trods alt på reservedele, de
tjerner deres penge, ikke på nye cykler i sig selv.

Stumperne skaffer de fra europæisk eller andet Honda-centrallager til
sædvanlig tid - og pris

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 01-10-04 09:19

In article <cjgsae$p2a$1@news.net.uni-c.dk>, michaelFJERN@hunters.dk
says...
> Jeg er mest interesseret i en billig cykel, som kan bruges til nogen vinter
> renovering, men det skal være en "racer" model, (ingen crosser el.).

Ducati Pantah 500SL/600SL
Ducati SS400/600 (400 lidt sjælden; men enkelte eksemplarer herhjemme)
Cagiva Elefant 350 (som motard?)

...... sorryyyyy! ... Men Michael skrev det SKULLE være en racer!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650