Koder for dæk
Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-09-04 11:03

Hejsa,

sidder og kigger på michelin dæk hos reifenversand.

Jeg vil have et pilot road dæk, men der findes tre modeller åbenbart:

180/55ZR17 (73W) TL PILOT ROAD REAR Price: ? 141,00
180/55ZR17 (73W) TL PILOT ROAD K REAR Price: ? 151,36
180/55 ZR17 (73W) TL PILOTROAD B REAR Price: ? 151,36

Jeg har prøvet at se på michelins hjemmeside, men kan ikke gennemskue hvad
forskellen er.

Nogle dækgutter herfra der kan ?

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-09-04 11:15

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message

> [...]
> 180/55 ZR17 (73W) TL PILOTROAD B REAR Price: ? 151,36
>
> Jeg har prøvet at se på michelins hjemmeside, men kan ikke gennemskue hvad

Rådet er vist at du køber det billigste af dem. Grunden til at der er
forskellige er, at man i tyskland skal købe dæk der er godkendt netop til
den model man har.

PMC har en dækguide, som jeg har brugt de gange jeg har købt dæk:
http://www.pmc.dk/daekguide.htm

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-09-04 11:55

> [...]
> den model man har.
>
> PMC har en dækguide, som jeg har brugt de gange jeg har købt dæk:

det skabte klarhed, tak for hjælpen

Fra : Peter

Dato : 28-09-04 21:13

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> PMC har en dækguide, som jeg har brugt de gange jeg har købt dæk:
> http://www.pmc.dk/daekguide.htm

Hvis du er med Jens Bager, vil jeg foreslå at du udskifter Michelin Macadam
50 med det nye Michelin Pilot Activ. Jeg har prøvet begge dæk og efter min
erfaring har Pilot Activ både bedre vejgreb, ikke mindst på våd vej, og
flere kilometer. Pilot Activ er ovenikøbet en anelse billigere end Macadam
50.

---
Peter
XJ600S

Fra : Richard

Dato : 28-09-04 21:50

Peter wrote:

> [...]
> flere kilometer. Pilot Activ er ovenikøbet en anelse billigere end Macadam

....men findes ikke i mange af de smallere størrelser og/eller højere
profiler som Mac 50 - fx ikke til mine mc'er

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Peter

Dato : 30-09-04 19:59

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

Macadam
Macadam

> ...men findes ikke i mange af de smallere størrelser og/eller højere
> profiler som Mac 50 - fx ikke til mine mc'er

Så tag dem begge med, sammen med en forklaring på hvorfor Macadam 50 stadig
er med.

---
Peter
XJ600S