Flytning af afgift?
Fra : Mikael Knop

Dato : 27-09-04 19:43

Hej!
En kammi har netop bedt mig spørge de kloge hoveder herinde, om det er
muligt at få flyttet stelnummeret fra en dansk indregistreret cykel til en
tysker? Der er ikke udbetalt noget fra forsikringen på det ødelagte danske
stel og papirerne er iorden. Men kan det lade sig gøre at få lov til at købe
et tysk stel som "reservedel" uden af skulle betale afgift?
MVH Mikael Knop

Fra : Lange

Dato : 27-09-04 20:07

> Men kan det lade sig gøre at få lov til at købe
> et tysk stel som "reservedel" uden af skulle betale afgift?

Han kan ikke få det lovligt ud at køre uden at betale afgift

Lange

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-09-04 09:00

Lange wrote:

> Han kan ikke få det lovligt ud at køre uden at betale afgift

Til gengæld kan han smide alt (pånær stellet) hen i den gamle maskine, uden
det kan ses eller bemærkes nogen steder. Det er vist lige på kant med loven,
men ingen har nogensinde nogen som helst mulighed for at opdage det
overhovedet, og mange gør det! (Ikke at det gør det lovligere )

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Bjørn S

Dato : 28-09-04 09:09

Psycho Cowboy wrote:

> Til gengæld kan han smide alt (pånær stellet) hen i den gamle maskine, uden

Det hjælper jo nok ikke så meget når han skriver stellet er ødelagt :-/

--
/Bjørn

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-09-04 14:52

"Bjørn" S wrote:

> Det hjælper jo nok ikke så meget når han skriver stellet er ødelagt

Nu prøvede jeg at undgå at skrive det, men havde det i givet fald været
lovligt, kunne man måske flytte kronrøret hvor stelnummeret sidder(??) hen
på det andet stel. Det kræver at man kan svejse, samt at man er sikker på at
kunne gøre det lige osv osv.
Mulighederne havde været mange, hvis det altså var lovligt - men på den
anden side, hvem vil nogensinde opdage det??

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : anders majland

Dato : 28-09-04 10:45

> Han kan ikke få det lovligt ud at køre uden at betale afgift

Er der ikke stadig nogle muligheder med et reservedelsstel - altså et
uden stelnummer hvor det gamle nummer så bankes over i ?
(Der findes ihvertfald en blanket til det)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : lange

Dato : 28-09-04 12:36

> Er der ikke stadig nogle muligheder med et reservedelsstel - altså et
> uden stelnummer hvor det gamle nummer så bankes over i ?
> (Der findes ihvertfald en blanket til det)

Jo men det kræver tilladelse fra toldvæsnet, og de tillader ikke at han
bruger et stel med nummer.

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 21:25

Den lovlige måde er at søge om indhugningstilladelse til at flytte
stelnummeret fra en ikke-totalskadet mc til et nyt stel og så
"genopbygge" mcen...

Hvad der præcis kræves bør det lokale Told&Skat kunne oplyse.

Held op lykke med projektet!

Jannik
BMW, K1100RS
Moto Guzzi, Le Mans 3