Vand i benzin fra tankstationer!?!
Fra : Tue

Dato : 27-09-04 12:52

Kan det passe at der kan være vand i den benzin jeg køber på en
tankstation? Jeg fik karburator renset og benzin-tanken drænet midt i
sidste uge, pga. vand i benzinen. Umiddelbart efter tankede jeg på en
tankstation. 3 dage og 50 km senere ville mc'en ikke kører igen pga. vand i
benzinen. Den har ikke været i nærheden af hverken regn, dug eller
vaskevand i mellemtiden.

~~ Tue Jensen ~~
SV650S - DT125LC
dfmc.dk/?id=389

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-09-04 13:08

> [...]
> tankstation. 3 dage og 50 km senere ville mc'en ikke kører igen pga. vand
> benzinen. Den har ikke været i nærheden af hverken regn, dug eller

Det ved Bettina sikkert.

Bettina, svar manden.

Kenneth S

Fra : Moller

Dato : 27-09-04 13:17

Tue wrote:
> [...]
> tankstation. 3 dage og 50 km senere ville mc'en ikke kører igen pga. vand i
> benzinen. Den har ikke været i nærheden af hverken regn, dug eller

   Ja, det kan godt ske. Men husk vi er nu begyndt at ha meget svingende
temperature pga. årstiden, så kaburator sprit begynder at kunne betale
sig, selv om det ikke virker så slemt endnu... Nogen maskiner er bare
mere sårbar over for det end andre.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ole Hansen

Dato : 27-09-04 13:25

Tue <tuesj03@civil.auc.dk> writes:

> [...]
> tankstation. 3 dage og 50 km senere ville mc'en ikke kører igen pga. vand i
> benzinen. Den har ikke været i nærheden af hverken regn, dug eller

Og du har checket, at overløbsslangen ikke er knækket, eller *gys* der
er hul i røret i tanken?

Ellers prøv med sprit, som Moller har foreslået :)

--
Ole Hansen

Fra : Tue

Dato : 27-09-04 19:05

On 27 Sep 2004 14:24:33 +0200, Ole Hansen wrote:

> Og du har checket, at overløbsslangen ikke er knækket, eller *gys* der
> er hul i røret i tanken?
*gys* jeg tror desværre der er lidt problm med røret i tanken. Jeg afventer
nu den spændende(triste/glade?) dom fra værkstedet :-=

--
~~ Tue Jensen ~~
SV650S - DT125LC

Fra : Bjørn S

Dato : 27-09-04 21:35

"Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en meddelelse
> *gys* jeg tror desværre der er lidt problm med røret i tanken. Jeg
> afventer
> nu den spændende(triste/glade?) dom fra værkstedet :-=

Til det med overløbet har Flemming Nyboe lavet en god beskrivelse for
udbedring ;
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=280

--
/Bjørn

Fra : Tue

Dato : 28-09-04 15:35

On Mon, 27 Sep 2004 20:05:08 +0200, Tue wrote:

> *gys* jeg tror desværre der er lidt problm med røret i tanken. Jeg afventer
> nu den spændende(triste/glade?) dom fra værkstedet :-=
Den var desværre gal med overløbsslangen. MEN det kunne fikse det!!! Jubiii

Nu må jeg hellere få lavet tricket med at omdirigere slangen fra overløbet.

--
~~ Tue Jensen ~~
SV650S - DT125LC

Fra : Ole Hansen

Dato : 28-09-04 21:40

> Den var desværre gal med overløbsslangen. MEN det kunne fikse det!!! Jubiii
>
> Nu må jeg hellere få lavet tricket med at omdirigere slangen fra overløbet.

Det var da godt at høre - så kan du komme med næste gang, vi kører
fællestur i Aalborg! :)

--
Ole Hansen

Fra : Keld

Dato : 27-09-04 15:45

Tue wrote:
> [...]
> tankstation. 3 dage og 50 km senere ville mc'en ikke kører igen pga.
> vand i benzinen. Den har ikke været i nærheden af hverken regn, dug

Det skal jeg nok Kenneth!
Der kan der sagtens være vand i tanken, kontakt den station hvor du
eventuelt har tanket, og forespørg.
En god ide er at have din kvittering med, for at undgå unødig diskution.
Forklar så dine synspunkter, på en konstruktiv måde, så plejer vi at være
til at tale med

Hilsen Bettina zx9r

Fra : Moller

Dato : 27-09-04 16:39

Keld wrote:

> Det skal jeg nok Kenneth!
> Der kan der sagtens være vand i tanken, kontakt den station hvor du
> eventuelt har tanket, og forespørg.

   kan man forespørge om der er vand i benzinen på en pågældene tank station ?

> En god ide er at have din kvittering med, for at undgå unødig diskution.
> Forklar så dine synspunkter, på en konstruktiv måde, så plejer vi at være
> til at tale med

   Hvad blir der så typisk gjort ved det, efter man har sagt det på en pæn
måde ? for man en gratis tankfuld uden regning, eller lovning på det
ikke sker igen, og at der kommer en næste dag og fjerner det sidste vand
fra tanken, eller hvordan ?

   Det er jo et interesant emne det her, for hvordan skal man forholde sig
til den slags, og er der et vist sammenhæng med visse tanke, hvor de
tankende typisk lettere for vand ind osv. ? eller er det typisk bestemt
mærker som har problemerne, altså som Jet er mere fugtig end Shell osv.. ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Thomas Makro

Dato : 27-09-04 17:01

On Mon, 27 Sep 2004 13:51:39 +0200, Tue <tuesj03@civil.auc.dk> wrote:

>Kan det passe at der kan være vand i den benzin jeg køber på en
>tankstation?
Desværre ja. Det skulle vel aldrig være en DK Benzin?

I mine teenage/knallert dage gik jeg istå med knallerten efter at have
tanket på en DK Benzin. Da jeg tømte tanken kom der en del vand ud. Da
karburator og tank var tømt for vand, kørte den fint igen.

Siden dengang har jeg kun een gang tanket hos DK Benzin, og den ene
gang var kun af nød. Hvis deres anlæg eller procedurer er så dårlige
at der kan slippe vand i tankene, så er det ikke et sted jeg vil være
kunde.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Tue

Dato : 27-09-04 19:09

On Mon, 27 Sep 2004 18:00:56 +0200, Thomas Makro wrote:

> Desværre ja. Det skulle vel aldrig være en DK Benzin?

Nej, det er en ubemandet OK-Benzin.

--
~~ Tue Jensen ~~
SV650S - DT125LC

Fra : Lyrik

Dato : 27-09-04 19:31

"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gang var kun af nød. Hvis deres anlæg eller procedurer er så dårlige
> at der kan slippe vand i tankene, så er det ikke et sted jeg vil være
++++++++++++++++++++++++++

Det var da et sjovt sammentræf! Jeg fik også en ordentlig slat vand i tanken
da jeg tankede fra DK benzin i Frederiksdal ved Parcelvej.
Det var så scooteren næsten gik i stå. Jeg udbedrede det ved at komme sprit
i benzinen. Men siden har jeg aldrig tanket der.

Hilsen
Jens

Fra : Mureren

Dato : 27-09-04 19:42

> [...]
> gang var kun af nød. Hvis deres anlæg eller procedurer er så dårlige
> at der kan slippe vand i tankene, så er det ikke et sted jeg vil være

På et tidspunkt får du nok svært ved at finde et sted at tanke.
Der er et hav af ting der kan gøre at der kommer vand i en tank, såvel
selvfoskyldt som uforskyldt.

Mvh.
Mureren

Fra : Thomas Makro

Dato : 28-09-04 15:47

On Mon, 27 Sep 2004 20:41:38 +0200, "Mureren"
<mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> wrote:

>På et tidspunkt får du nok svært ved at finde et sted at tanke.
Så galt står det heldigvis ikke til. Men så galt kunne det stå til,
hvis de øvrige selskaber var lige så sløsede.
Siden dengang har jeg ikke oplevet at købe afgiftsbelagt vand iblandet
benzin. Men jeg har jo heller ikke tanket hos DK Benzin (føj, spyt,
spyt siden.

>Der er et hav af ting der kan gøre at der kommer vand i en tank, såvel
>selvfoskyldt som uforskyldt.
Der er ingen undskyldning der er god nok til mig. Det er blot et
spørgsmål om at benzinstationen har nogle ordentlige procedurer, og at
de ansatte oplæres i disse. Det er ikke kernefysik de har med at gøre.

Der er jo også 100 ting der kan gå galt under en operation, men det
tilgiver du jo ikke kirurgen bagefter, han skal bare være ordentligt
uddannet, og have masser af sikre og gennemprøvede arbejdsprocedurer.
Hvorfor kan vi så ikke stille nogle simple krav til de benzinstationer
vi bruger vores penge på?

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Hekto

Dato : 27-09-04 17:52

In article <1g3acb7rv9o1h$.1xl27dghoa5qx.dlg@40tude.net>, tuesj03
@civil.auc.dk says...
> [...]
> tankstation. 3 dage og 50 km senere ville mc'en ikke kører igen pga. vand i
> benzinen. Den har ikke været i nærheden af hverken regn, dug eller

Kunne det tænkes at du tror du har drænet tanken helt, og der så
alligevel har stået en sjat tilbage i et 'hjørne'???
Man bør skylle den ud med f.eks. sprit/kaburatorsprit for at få det
hele med. Der skal ikke være mange vandperler tilbage i tanken, før
Murphey slår til!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650