Most (CZ) Track-day m.m.
Fra : F.Sander

Dato : 27-09-04 12:12

Er lige kommet hjem fra Most ( CZ ) som ligger ca. 4 timer fra Berlin, eller
2.5 timer fra Lausitzring. Eller 10 timer fra det midt jyske....

Jeg kan anbefale banen til dem som kan lide teknisk krævende baner, dvs.
mange sving i et natur-landskab med kupert teræn, med bla. et l-a-n-g-t
venstre sving efter langsiden hvor man kan køre rigtig, rigtig stærkt, dog
'knækker' indgangen til svinget lige efter landsiden, og man skal værre god
(eller have 100% styr på sit kunnen, -det har jeg ikke endnu! ) for banen
snæver ind for 'pludselig' at knække til venstre, så snart man så kommer
ind i venstre svinget finder man igen!og igen! ud af at man kunne have kørt
endnu stærkere!! men det er hver gang svært at overvinde sig selv til at
holde fuld hane på i 6- når langsiden høre op og banen snæver ind... ahm!!
øvelse,øvelse og øvelse......

Banen minder om Djursland / Knutstorp bare noget længere,og da den ligger
efter en bjergkæde kan vejert værre utrolig forskelligt og klare op i løbet
af ingen tid. Jeg fik kørt ca. 450 km på 2,5 dag, pga. få tilmeldte fik
hold B+C lov at køre sammen så vi havde 40 min pr. time , normalt har man 8
x 20 min pr. dag.
N.B. her er et Webcam fra Most
http://www.autodrom-most.cz/eng/kameraonline.php

Hvis til gengæld er til store - jævne - meget, meget sikre banen men
laannggeee afkørsels mulighedder, vil jeg 'igen' benytte lejlighedden til at
frem hæve Lausitzring syd for Berlin - mod Dresden.

Der har igen i år værret et par udbyder af disse trak-days som er gået på
røven, og ikke har betalt penge tilbage osv. Så mit råd brug kun en af de
store-og seriøse udbyder..

Lausitzring- nr1 udbyder er den lokale MSC- http://www.msc-lausitzring.de
pris iår 240 Euro for 7 x 20 min + 2 timers fri bane pr. dag!!! billig!! dog
skal man melde sig til i april / maj for at værre sikker.

Til andre Baner i ind( altså ikke DK) og udland-så som spanien er Bike
promotion en god og en solid udbyder. http://www.bike-promotion.de/ .
Bike promotion vil ikke benytte padborg pga. mange tysker har hørt den er
glat, og yderligere advare de i mod at komme til Assens hvis man ikke med
100% sikkerhed kan overholde de 88db som er støj krav,- hollænderne tager
MC' ud / af banen bare de ligger på 88.3db!!!! --de hollænder!!

FS.

Fra : F.Sander

Dato : 27-09-04 12:22

er den lokale MSC- http://www.msc-lausitzring.de
> pris iår 240 Euro for 7 x 20 min + 2 timers fri bane pr. dag!!! billig!!
dog
------------
UPS!!! 240 euro er for 2 dage!!!! det er billig...

FS

Fra : Freddy Lang

Dato : 27-09-04 15:14

F.Sander wrote:
> er den lokale MSC- http://www.msc-lausitzring.de
> dog
> ------------
> UPS!!! 240 euro er for 2 dage!!!! det er billig...

Ja, voldsomt dyrt er det ikke... men prisbaskeren over dem alle må vel
stadig være Peenemünde. Med 89 EUR for en hel weekend, plus den
obligatoriske forsikring på 10,50 EUR, kan bestemt ikke siges at være dyrt.
Nuvel, Peenemünde kommer nok heller aldrig i betragtning til Superbike eller
lignende, men den er sjov, og faciliteterne er i orden dernede. Og folk er
kanon flinke.
Der har i den forløbne weekend været sæsonafslutning dernede, og denne gang
var vi 12 danskere. Og jeg tror godt jeg tør sige, at alle har haft en
rigtig god og underholdende weekend.

Jeg kan kun opfordre flere til at tage derned.

--
Freddy
SV-R

Fra : Peter Graff

Dato : 27-09-04 16:18

> var vi 12 danskere. Og jeg tror godt jeg tør sige, at alle har haft en
> rigtig god og underholdende weekend.

Jeg havde en kanon weekend og det var alle pengene værd, selvom jeg kun
kørte om lørdagen.
Ikke mindst løbet var underholdende.

> Jeg kan kun opfordre flere til at tage derned.

ditto

>MVH

Peter Graff

Fra : Freddy Lang

Dato : 27-09-04 17:18

Peter Graff wrote:

> Jeg havde en kanon weekend og det var alle pengene værd, selvom jeg
> kun kørte om lørdagen.

Vi andre havde det vildt spas i går eftermiddags, efter I var kørt. I skulle
virkelig være blevet. Der var, som vi havde forudsagt, fri kørsel hele
resten af eftermiddagen.

> Ikke mindst løbet var underholdende.

Du skulle også skamme dig, hvis du følte anderledes... en 2.-plads i løbet
var sq flot.

--
Freddy
SV-R