Hjælp til XJ 900 ønskes!
Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 24-09-04 14:54

Hej

Jeg skal renoverer min kammi's forgaffel på hans XJ 900 årg 95. og vil lige
vide om der er nogle af jer som ved hvilke

str. umbako der sidder i bunden af forgaffelbenene.

Det står ikke i rep. håndbøgen.

På forhånd tak for hjælpen.

Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-09-04 15:57

Underbjerg / Andersen wrote:
> Hej
>
> Jeg skal renoverer min kammi's forgaffel på hans XJ 900 årg 95. og
> vil lige vide om der er nogle af jer som ved hvilke
>
> str. umbako der sidder i bunden af forgaffelbenene.

Tjah - det ved jeg ikke. Men på en XJ600 et det en der kan findes i et
normalt sæt dvs. <=8mm. Men hvorfor går du ikke bare igang - et gaffelben
kan vel i nødstilfælde medbringes til nærmeste værktøjsmagasin for at finde
den rigtige størrelse? Det forekommer mig at det var en 10mm på FJ1100.
Største problem var nu ikke umbrakoen, men at fremstille et værktøj der
kunne holde imod oppefra. På en FJ1100 kan bagakslen bruges med en ekstra
møtrik (en CBR600 passer) til at spænde imod originalmøtrikken. De kan nu
nogen tricks hos kantana MC

--
vh
Torben