O.T.? Ferge over den engelske kanal
Fra : Per Svein Moland

Dato : 15-05-01 14:42

Muligens litt O.T., men er det noen som vet hvilke fergerederier som
trafikerer den engelske kanalen, England - Frankrike m.a.o.?
Ta gjerne med URL.
--
Per Svein Moland - Hønda ST1100 (for Ekte Livsstilmotorsyklister ®)
Vestnes MC Klubb, http://www.geocities.com/vestnesmc/

Fra : Søren L Hansen

Dato : 15-05-01 14:57

Per Svein Moland <molandps@online.no> wrote in article
<rgc2gtgrq8njleq6gqiperllsci71lkns3@4ax.com>...
> Muligens litt O.T., men er det noen som vet hvilke fergerederier som
> trafikerer den engelske kanalen, England - Frankrike m.a.o.?
> Ta gjerne med URL.

Stenaline såmænd. Men et er dyrt, ja det er. Og Isle of man er aflyst..

www.stenaline.dk
--
Søren

Fra : Per Svein Moland

Dato : 16-05-01 12:34

Takk for hjelpen

Fra : Michael K.S.

Dato : 15-05-01 14:59

On Tue, 15 May 2001 15:42:28 +0200, Per Svein Moland
<molandps@online.no> wrote:

>Muligens litt O.T., men er det noen som vet hvilke fergerederier som
>trafikerer den engelske kanalen, England - Frankrike m.a.o.?
>Ta gjerne med URL.

http://www.cheapest-channel-crossing.co.uk/

-M

Fra : Per Svein Moland

Dato : 16-05-01 12:35

On Tue, 15 May 2001 15:59:02, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote:

>http://www.cheapest-channel-crossing.co.uk/

Heisann, den var ikke dum. Takk for hjelpen.

Fra : Armand

Dato : 19-05-01 01:28

Per Svein Moland <molandps@online.no> skrev i en

> Heisann, den var ikke dum. Takk for hjelpen.

Nu hvor Hoovercraft'ene blevet nedlagt p.g.a. for store udgifter i at
holde dem flyvende(!), er dén mulighed for at kombinere kanalkrydsningen
med en på opleveren, samt at få noget at fortælle børnebørnene ikke
længere mulig
Men et "oplevelses-alternativ" kunne jo være at benytte tunnelen mindst
én af vejene :-/

Jeg var i England i '96 og dér benyttede vi færgen fra
Oostende (B) til Ramsgate (= Sally Line) .
Den simple årsag til at Oostende blev målet var at jeg fra tidligere
huskede at der sejler nogle hydrofoil ("op og stå på ski") -både med et
par kæmpe huller til jet-turbinerne i røven, og de også kunne blive en
oplevelse; men desværre er de kun jernbanens forlængede arm og tager
derfor kun passagerer - Og fruens røv (og modvilje imod de
"forfærdelige" hoovercrafts?) sagde fra overfor ellers sølle 100 km's
længere ridt til Calais den dag
Og derved blev jeg snydt for den oplevelse som jeg både før og efter har
anbefalet andre ((

Hottip til venstrekørsel:
Hæng på den bil der kører foran dig iland fra færgen, og brug den som
"venstrekørsels-guide" lige til det sidste. Tag derefter pacen op med
endnu en bil der kører i din retning - Måske i samme farve?

--
Armand (der tilbragte to ugers mc-ferie i England bag en rød bil)