Afgift på bil.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-10-04 23:10

Davser

Nogen der har et kvalificeret bud på afgiften på denne bil.
For de nysgerrige, ja det er en:
Sierra

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-10-04 23:21

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der har et kvalificeret bud på afgiften på denne bil.
> For de nysgerrige, ja det er en:
> Sierra

Ja-ja, jeg ved det godt:
Jeg var for hurtig på aftrækkeren

Her er link til den:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2497868149&fromMakeTrack=true

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Henrik B.

Dato : 31-10-04 23:33

Et bud kunne være 30.000,-

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Mogens

Dato : 01-11-04 06:29

> Et bud kunne være 30.000,-

Det er mit indtryk, at skribenten ønsker afgiften
at vide - ikke hele bilens pris inkl. afgift.

I så fald vil afgiften nok ligge på under 20.000 kr,
idet der er tale om et Bastler-køretøj. Bilen kan
ikke køre -

Fra : Henrik B.

Dato : 01-11-04 12:56

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er mit indtryk, at skribenten ønsker afgiften
> at vide - ikke hele bilens pris inkl. afgift.

Som nævnt var det et bud. Uffe kan lige så vel som jeg gå ind på T&S og
tjekke....hvis man gider.

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Mogens

Dato : 01-11-04 15:51

> Som nævnt var det et bud. Uffe kan lige så vel som jeg gå ind på T&S og
> tjekke....hvis man gider.

OK - dén side er intet værd...

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 16:59

> Det er mit indtryk, at skribenten ønsker afgiften
> at vide - ikke hele bilens pris inkl. afgift.

Nu vil jeg ikke gisne om hvor afgiften lander, men man får skam ikke nedslag
i afgiften fordi køretøjet ikke kan køre.
Ja man får faktisk slet ikke lov til at betale afgift før køretøjet kan
kører og er lovligt idet du skal medbringe en synsattest.

Så fordi man har brugt penge på at sætte det istand får man ikke afslag i
afgiften, nok nærmere tvætimod.
Den kosmetiske fremtræden derimod kan godt trække ned, men bilen ser jo pæn
ud.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Mogens

Dato : 01-11-04 17:27

> Nu vil jeg ikke gisne om hvor afgiften lander,

Næh, men en Sierra koster jo ikke det vilde mere...

> men man får skam ikke nedslag i afgiften
> fordi køretøjet ikke kan køre.

Helt enig - bilen skal jo være synet og godkendt...

> Ja man får faktisk slet ikke lov til at betale afgift før køretøjet kan
> kører og er lovligt idet du skal medbringe en synsattest.

Korrekt...

> Så fordi man har brugt penge på at sætte det istand
> får man ikke afslag i afgiften, nok nærmere tvætimod.

En god teknisk stand pålægges man ikke mere i afgift af...

> Den kosmetiske fremtræden derimod kan godt trække ned,
> men bilen ser jo pæn ud.

Km-tal, kosmetisk "udtryk" indvendigt og udvendigt
er faktorer, der er afgørende. Og vi taler om den
øjeblikkelige situation!

Eventuelle forbedringer, der udførte efter indførselstids-
punkt og inden fremvisning, tæller ikke negativt med i regne-
stykket. Så hold fingrene væk, indtil afgiften er i hus!

Fra : Henning

Dato : 01-11-04 19:46

> [...]
>punkt og inden fremvisning, tæller ikke negativt med i regne-
>stykket. Så hold fingrene væk, indtil afgiften er i hus!

Har T&S ikke ændret beregningsgrundlag for nylig, så det er den
faktiske indkøbspris, der er gældende, og ikke en vurderingssag fra
gang til gang?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : John Sahl

Dato : 01-11-04 19:49

Henning wrote:
> Har T&S ikke ændret beregningsgrundlag for nylig, så det er den
> faktiske indkøbspris, der er gældende, og ikke en vurderingssag fra
> gang til gang?

Nej, dette gælder kun for NYE biler.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : blue

Dato : 31-10-04 23:22

> Nogen der har et kvalificeret bud på afgiften på denne bil.
> For de nysgerrige, ja det er en:
> Sierra

5 skumbananer...

Fra : phk

Dato : 01-11-04 02:06

"blue" <dont@try.it> skrev i en meddelelse
> "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 5 skumbananer...

I Forsvaret siger man Tænk, Tast, Tal.

Du burde måske Læse, Læse, Taste i stedet bare for at taste.

--
Per, Esbjerg

Fra : blue

Dato : 01-11-04 09:39

> I Forsvaret siger man Tænk, Tast, Tal.
>
> Du burde måske Læse, Læse, Taste i stedet bare for at taste.

Hvad skulle det have hjulpet, at jeg læste indlægget flere gange? Uffe
Bærentsen kom jo ikke med nogen oplysninger, der gjorde, at man kunne
vurdere afgiften.

Fra : Thomas Korsgaard

Dato : 01-11-04 10:00

> Nogen der har et kvalificeret bud på afgiften på denne bil.
> For de nysgerrige, ja det er en:
> Sierra

På toldskat.dk er der en vurdering af en Sierra 2.0 CLX sedan fra 1992, med
147000km på bagen.

Den afgiftspligtige værdig er 10000kr og registreringsafgiften er 13425.
Dvs. 23425kr alt ialt.

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Korsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 19:49

I foråret betalte vi for en kunde ca 15000,- i afgift for en Ford Sierra 2,0 DOHC
4 dørs fra 1991 km 220000.
Om der er kommet noget tilbage ved jeg ikke.

Mvh
Jes

"Afgift på bil."

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.72.180.217)