Peugeot 307 2,0 HDI 5d Vs Seat Leon 1.9 TD~
Fra : mullerman

Dato : 28-10-04 21:34

Hej Ng

Hvad er der at sige om de to modeller? Jeg har set mig vild på dem, men ved
ikke helt hvilken jeg skal vælge. Tidligere var jeg sikker på Leonen, men nu
har peugoeten sneget sig på 1 pladsen. specielt noget ligende denne
http://www.bilinfo.dk/Lars-Hein/showcar.asp?ID=628300381
Synes den er lidt federe. Men hva siger eksperterne? Det bliver min første
bil, og den må max koste 200000 så det bliver en brugt, men derfor kan den
jo godt være lidt stylet...

Har i evt links til stylede modeller af de to? Kender godt www.bilgalleri.dk

Fra : Martin P.

Dato : 28-10-04 22:40

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bil, og den må max koste 200000 så det bliver en brugt, men derfor kan den

Hvis det er familie og børn du vil udstråle er Pug'en jo perfekt! Den Pug du
linker til er dog alligevel ret pæn af en familie æske at være.

Synes Leon'en er meget mere sporty - se bare den her
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17041 Den er da lækker og
har en lækker 150HK TDi motor!

- Martin

Fra : mullerman

Dato : 01-11-04 22:05

> Hvis det er familie og børn du vil udstråle er Pug'en jo perfekt! Den Pug
> du linker til er dog alligevel ret pæn af en familie æske at være.

Det er det nu ikke, men synes nu at 307'eren er rimelig ok... men er 90 hk
for lidt, eller kan den let chippes?

> Synes Leon'en er meget mere sporty - se bare den her
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17041 Den er da lækker og
> har en lækker 150HK TDi motor!

Tror nu ikke en leon med 150 hk kommer ind under it budget...

Men må da lige ud og prøvekøre dem...

Fra : Janner

Dato : 29-10-04 07:48

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> jo godt være lidt stylet...
>
> Har i evt links til stylede modeller af de to? Kender godt

Her er lidt der taler for sig selv, som tidligere ejer af en Pug 307 HDI
samt nu Octavia TDI (samme motor som i den Seat du omtaler)

Pug : 14-16 kilometer pr. liter ved fornuftig kørsel

TDI'er : 18-22 kilometer liter ved fornuftig kørsel

TDI motoren lyder lidt mere diesel agtig end HDI motoren, men til gengæld
føles den væsentligt mere oplagt og trækker bedre.

Puggen (min var en 02'er), dumme elektriske fejl , springer pærer som en
murer drikker øl, plastic kvaliteten er noget fransk med grimme samlinger
osv., amt lettere knirkende.

Generelt vil jeg mene at en Seat , folke dyt, Skoda udstråler mere kvalitet
alt i alt end en Pug.

Til sidst vil jeg opfordre dig til at i det mindste tage en prøve tur i en
Octavia, måske kan du ikke lide Skoda navnet... Det kunne jeg heller ikke da
jeg lige sneg mig til en prøve tur, men nu står der altså en i garagen.

Uanset hvad du vælger vil jeg råde dig til investere i en fart polit, den er
såååå dejlig køre med + brænd stof besparelsen er mærkbar ved en del
motorvejs kørsel.

Hygge

Jan

Fra : mullerman

Dato : 01-11-04 22:08

> Her er lidt der taler for sig selv, som tidligere ejer af en Pug 307 HDI
> samt nu Octavia TDI (samme motor som i den Seat du omtaler)
>
> Pug : 14-16 kilometer pr. liter ved fornuftig kørsel

Mener du i HDI modellen? eller i en alm benzin?

> TDI'er : 18-22 kilometer liter ved fornuftig kørsel

Er dette ikke også nomalt for diesel?

> [...]
> da jeg lige sneg mig til en prøve tur, men nu står der altså en i garagen.

Grunden til at valget er mellem disse to er at de størrelsesmæssigt er mere
hensigtsmæssige i Kbh. Og at jeg ikke umiddelbart har brug for en større
model. Men det kommer jo nok engang.

> Uanset hvad du vælger vil jeg råde dig til investere i en fart polit, den
> er såååå dejlig køre med + brænd stof besparelsen er mærkbar ved en del
> motorvejs kørsel.

Tak for bemærkningerne ellers ;)

Martin

Fra : Mogens

Dato : 01-11-04 22:13

> Mener du i HDI modellen? eller i en alm benzin?

HDi er diesel

> Er dette ikke også normalt for diesel?

Jep - en tilkørt TDI

> Grunden til at valget er mellem disse to er at de størrelsesmæssigt er
mere
> hensigtsmæssige i Kbh. Og at jeg ikke umiddelbart har brug for en større
> model. Men det kommer jo nok engang.

Forskellen er til at overse - OGSÅ ved kørsel i Kbh.
Jég kører en fysisk større bil uden problemer - også i Kbh!

Mvh
'91 Opel Omega 3.0i-24

Fra : mullerman

Dato : 02-11-04 11:52

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> "mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> HDi er diesel

Jaja, men nu mente jeg om Peugeot 307 HDI kun kører 14-16 km pr liter for
det lyder af lidt...

> [...]
>
> Forskellen er til at overse - OGSÅ ved kørsel i Kbh.
> Jég kører en fysisk større bil uden problemer - også i Kbh!

Ja, jeg ville heller ikke have problemer med det, men kæresten skal jo også
have en chance for at køre en tur eller to en gang i mellem... Og som sagt,
så har jeg ingen grund til at købe en større bil i øjeblikket.