Preben Riis Sørensen wrote:
> "Keld Rasmussen" <khr@fjernpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:clm0j1$iag$1@news.net.uni-c.dk...
>
>>Preben Riis Sørensen wrote:
>>
>>>Ved i hvordan det virker, fylder, er placeret?
>>>--
>>> M.V.H.
>>>Preben Riis Sørensen
>>> preben@esenet.dk
>>>
>>>
>>>
>>
>>er en katalysatorlignende del af udstødningen
>
>
> Jo, så var det lige jeg kom til at tænke: Hvis det vitterligt skulle holde
> partikler tilbage fra 120 000 km kørsel, skulle det enten være forsynet med
> fjederpåvirket renselem, være virkningsløst, eller bygget ind i en trailer.
> Hvor ligger hunden begravet?
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>
>
>
Med passende mellemrum tilsættes en væske til brændstoffet, der får
temperaturen til at stige så at partiklerne forbrændes, det er denne
væske der skal efterfyldes samtidig med at filteret skiftes, da
forskelligt kørselsmønster giver forskelligt forbrug og derved også
forskelligt udslip af partikler, er km tallet kun en cirka angivelse, en
meget hårdt kørt bil vil løbe tør for additiv tidligere end en der
bliver kørt økonomisk, derfor vil en advarselslampe tænde i god tid
inden, så at man kan reagere på det, på samme måde som der er en gul
lampe der tænder når dieseltanken nærmer sig nul. (Hvis man ignorerer
denne stopper bilen sgu også til sidst)
Keld
--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160
2 er for lidt og 4 er for mange !
http://www.dfmc.dk/?id=622