BMW E30, tandremsskifte?
Fra : Mogens

Dato : 24-10-04 10:09

I Bilrevyen står nævnt, at motorerne har tandrem.
Hvor tit skal den skiftes?
(320/323/325i)

Fra : Juel

Dato : 24-10-04 11:39

> I Bilrevyen står nævnt, at motorerne har tandrem.
> Hvor tit skal den skiftes?
> (320/323/325i)

Kan ikke huske interval, men du skal IKKE glæde dig, den er et helvede at
skifte, der er INTET plads !!

Mvh
Morten
325iA

Fra : Mogens

Dato : 24-10-04 11:42

"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Kan ikke huske interval, men du skal IKKE glæde dig, den er et helvede at
> skifte, der er INTET plads !!

> Mvh Morten - 325iA

Hmm, du må jo vide det, men der er da
ellers rimelig med plads mellem køler
og motor. I alt ift. mine Alfa's...

Fra : Juel

Dato : 24-10-04 11:45

> Hmm, du må jo vide det, men der er da
> ellers rimelig med plads mellem køler
> og motor. I alt ift. mine Alfa's...

Jeg skiftede på min gamle 320'er, hehe og har stadigt et ar på den ene hånd

Hehe er der så lidt plads i en alfa ???

Mvh
Morten

Fra : Mogens

Dato : 24-10-04 11:48

> Hehe er der så lidt plads i en alfa ?

Jep - en 24ventileret 3,0 vender jo på tværs,
hvorfor man skal have inderskærm mm. af. Ikke
helt billigt, da der går en del timer med det

Det var nemmere i min 75 3.0 V6 12V.
Piece of cake - vi havde alligevel motoren ude
på grund af en defekt krumtapakselpakning

Fra : Juel

Dato : 24-10-04 11:50

> Det var nemmere i min 75 3.0 V6 12V.
> Piece of cake - vi havde alligevel motoren ude
> på grund af en defekt krumtapakselpakning

Hehe ja det gør det noget nemmere.. Schmiedmann siger 60000km eller 5 år...

Mvh
Morten

Fra : Mogens

Dato : 24-10-04 12:26

> Schmiedmann siger 60000km eller 5 år...

Fino!

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-04 16:59

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse
>
> Fino!

Tandrem?? Hvad er det nu liiige det er for noget..? ;-p

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Mikael L

Dato : 24-10-04 12:01

> I Bilrevyen står nævnt, at motorerne har tandrem.
> Hvor tit skal den skiftes?
> (320/323/325i)

oprindeligt hed det ved hver anden inspektion II, dvs, ca. 80000km.eller 4
år men om intervallet er forkortet kan jeg ikke huske, men det mener jeg
ikke det er.
Hvis det er en gammel model med strømfordeler, så husk at mærke hjulet til
den op inden du hiver remmen af. Remstrammeren skal også skiftes.

Det er ikke så slemt at skifte på sådan en. Det der plejer at give størst
problemer er hvis det nederste remhjul sidder fast.

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 24-10-04 12:27

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er ikke så slemt at skifte på sådan en. Det der plejer at give størst
> problemer er hvis det nederste remhjul sidder fast.

Thanx!
(gælder nok alle typer? - 320/323/325)

Fra : Juel

Dato : 24-10-04 13:03

> (gælder nok alle typer? - 320/323/325)

Hvis du tænker på tænding, så er det alle de gamle motorer, men du kan se om
fordeler dåsen er oppe ved topstykket eller som på de gamle nede på blokken
!

Mvh
Morten

Fra : Mikael L

Dato : 24-10-04 13:30

> [...]
om
> fordeler dåsen er oppe ved topstykket eller som på de gamle nede på

Det skifter i 1988 da de får DME. Fra 88 og frem sidder fordeleren for enden
af knasten.

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 24-10-04 13:44

"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du tænker på tænding...

Det er jo fordi, jeg kan se, at de lidt større
motorer kører med kæde. F.eks. M5'eren...

Fra : MartinKnud

Dato : 01-11-04 04:56

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message

> "Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo fordi, jeg kan se, at de lidt større
> motorer kører med kæde. F.eks. M5'eren...

Ja, det er jo lige den motor de har alle sammen... DOOOH!!!

Fra : Mogens

Dato : 01-11-04 06:34

"MartinKnud" <martinknudd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det er jo lige den motor de har alle sammen... DOOOH!!!

Kunne du ikke præcisere din ytring en anelse!

Fra : Mikael L

Dato : 24-10-04 13:29

> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Thanx!
> (gælder nok alle typer? - 320/323/325)

Ja. Det gør det. Det er M20 motor allesammen.

Mikael